Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn!


Gjest

#226

2016-02-26 08:29

For at dette synes jeg er helt for jævlig!! Støtter Gro av hele mitt ❤️

Gjest

#227

2016-02-26 08:30

Skulle ønsket at barnevernet gjorde det som var intensjonen: Ta vare på og beskytte barn på best måte. Men dette skjer ikke. Og, som i dette tilfellet, er det motsatt. Er arbeidsplassen "barnevernet" en så grusom plass å jobbe at de med et godt hjertelag ikke orker å jobbe der og slutter, og bare de andre står igjen?

Gjest

#228

2016-02-26 08:32

Fordi jeg selv jobber innenfor boliger. Ser viktigheten av et stabilt omsorg. Så lenge alt er tilrettelagt har barnet det best hjemme hos mor og far /søsken. Og det viser jo av tidligere opphold at han har det best hjemme. Krysser fingre for fosterforeldrene.

Gjest

#229

2016-02-26 08:42

Fordi jeg vet hvor viktig det er for barn med autisme å ha sitt kjente rundt seg, og det at barnevernet gjør dette syns jeg er etisk og profesjonelt forkastelig!

Gjest

#230

2016-02-26 09:07

Umenneskelig beslutning. De burde skamme seg de som tar slike avgjørelser.

Gjest

#231

2016-02-26 09:09

Har selv en sønn på 13 med Downs syndrom

Gjest

#232

2016-02-26 09:11

Har et søskenbarn som er syk og bor hjemme - Gjennom å sett hans situasjon vet jeg hvor viktig det er med trygge, kjente rammer for slike barn. Det kan gi fatale konsekvenser for deres helse og vel og ta de vekk fra de som kjenner de og deres kjente hjen.

Gjest

#233

2016-02-26 09:23

Det vil være ett stort overgrep mot denne gutten å bli flyttet bort fra sin fosterformor og storebror. Det er hos dem han er kjent og trygg og det vil være ett stort overgrep mot gutten å tvangsflyttet ham. Det kan få fatale og uopprettelige følger for ham. Han viser jo tydelig hvordan han har det når han er bort fra dem, han viser sin frustrasjon og redsel ved å utagere. Hvilke livskvalitet vil han få om han blir rykket bort fra sine nærmeste? Det er ikke lov å ødelegge ett ungt liv på den måten.


Gjest

#234

2016-02-26 09:33

Jeg har litt erfaring med autisme, og i vernepleierstudiet er kunnskapen hevet. For meg fremstår dette som et overgrep mot barnet, og sutrete overfor fostermor som setter sunne betingelser for sitt engasjement. Håper underlig at barneverntjenesten snur før gutten påføres traumer!

Gjest

#235

2016-02-26 10:10

Det er meninigslost, han mo vere der han er trygg og kjenner fam

Gjest

#236

2016-02-26 10:50

Helt uhørt at barnevernet kan holde på sånn. At de ikke ser sin egen dumhet i denne saken! Denne kvinnen er guttens mor, hun har vært det siden gutten var 18mnd og burde nå ha en mors rettigheter! For en fantastisk jobb hun og storebroren har gjort!! La de beholde gutten sin!

Gjest

#237

2016-02-26 11:27

Barnevernet gjør mange ganger stor skade for både foreldre og barn. Ved å sende denne gutten på institusjon må jo være et gedigent overtramt ! Denne "vi vet best "mentalitet som ofte barnevernet utøver MÅ stanses. Nå har de ødelagt nok for veldig mange barn

Gjest

#238

2016-02-26 16:13

Jeg syns det er veldig trist at de svakeste i samfunnet herjes med pga økonomi. Jeg kan ikke forstå hvorfor denne gutten og mange andre funksjonhemmede ikke kan få lov til å være i de trygge omgivelsene de er vant til. Jeg håper virkelig at kommunen det gjelder tar til vettet.
Sparta

#239 Re: Re:

2016-02-26 17:42

Du skriver at det ikke hadde skjedd hvis det var Biologiske moren. Det er bare tull. Biologiske foreldre opplever hele tiden å miste omsorgen for sine funksjonshemmede barn. Barnevernet mener at barnas funksjonshemming skyldes foreldrenes omsorgssvikt. En fordel å sette seg inn i statestikken før man uttaler seg. 

Jan Søbye

#240 Re:

2016-02-29 10:44

#1: -  

 Dette er de svakeste av de svake. Dersom det er korrekt at ingen aner hvor Adam skal, og nytt sted idag, og enda et nytt sted om noen dager, er dette helt forferdelig. Dersom det er Bjerke bydel som står ansvarlig her, må de gå rett i skammekroken. Jeg vet det står svært dårlig til med autisme-erfaring i denne bydelen. Har en sønn som har samme diagnose (autisme) og vet at forutsigbarhet er regel nummer 1 i deres liv. Det stråler maktarroganse hele veien (og penger).

Raymond Johansen; her må du vise forstand og muskler.

S.K

#241

2016-02-29 11:04

Skulle gjerne signert men er vel for sent ute dessverre. 


Gjest

#242

2016-03-01 01:09

Skulle gjerne signert, men finner ikke ut hvor!

gjest

#243

2016-03-01 14:06

Jeg synes det er skremmende hvor mange som uttaler seg om en sak kun basert på informasjon fra media som lever av å skape skandaler. Det er direkte useriøst å forbeholdsløst ta avstand fra og dømme en avgjørelse kun på grunn av at noen roper høyt om den. Jeg vet ikke mer om denne saken enn det avisene skriver, men jeg finner det merkelig dersom barnevernet er villig til å "gå i krigen" bare for å irritere moren. At avisen slår stort opp at UNICEF utaler at de synes det er en skandale, for så å tilføye at "UNICEF understreker at de ikke kjenner til saken annet enn gjennom DB sin fremstilling" er bare trist.

jger

#244 typisk utslag av økonomi og prestisje

2016-03-31 08:59

Når først økonomi og derpå prestisje rår beslutningstagerne da blir punktet om "Barnets beste" satt på siste plass i prioriteringsrekka. 

 

Deretter blir saken bare helt absurd. 


#245 Re:

2019-04-13 08:20

№ 47: -  

Helt överens! hans liv och allt som omger det kan helt enkelt säkras med hjälp av specialutrustning https://promocodius.com/se/butiker/bamba-rabattkod