Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn!

Lisa

#201 Så mange barn...

2016-02-25 23:43

trenger et trygt og stabilt sted å bo. La denne gode gutten få bli hos sin fosterfamilie som tydelig vil det beste for han! Ikke gjør hverdagen mer ustabil og utrygg enn nødvendig for han <3 Ønsker dere masse lykke til i denne saken!


Gjest

#202

2016-02-25 23:50

Barnevernet burde være sjeleglad for at gutten har en så flott og oppofrende fostermor og la henne få det hun trenger for å kunne fungere! De innbiller seg vel ikke at gutten får det bedre på en institusjon?

Gjest

#203

2016-02-26 00:10

fordi vi har et trangsynt og ubrukelig barnevern som tenker utgifter og ikke langsiktig. barnevernet skulle ikke vært styrt av ubrukelige udugelige tullinger. barn har rett til å velge selv. og her veier fostermoras sak høyest. han som avsluttet tilsynssaken burde sparkes og settes bakerst i køen på nav og frataes alt av papirer.

Gjest

#204

2016-02-26 00:28

Horribel historie. Barnevernet er mer opptatt av å forsvare sin egen inhumane saksbehandling enn de er av barnets beste. Grusomt.

Gjest

#205

2016-02-26 00:51

ein plass går grensa

Gjest

#206

2016-02-26 00:55

Har selv barn med spesielle behov, håper og tror beslutningen endres!

Gjest

#207

2016-02-26 01:22

Hva i all verden skal noen fremmede leke omsorgsoersoner i Så dramatisk trengende situasjon - NÅR han har folk som makter oppgaven og ser hamn,kjenner ham - har følelse i forståelse - og vet hva han Trenger og Må ha ? Og hvor dette åpenbart er en som ikke kan tale sin sak om trygghet ,ønsker - og ikke har mulighet for selvstendighet . Jeg skjønner desidert Ingen ting av dette ! Skulle det bli billigere på noen måte ? Er det og få en masse fremmed mas og kjas noe et lite menneske skal vokse på - eller hva er begrunnelsen, - OM de HAR noen ? Det må jo foreligge en Tungtveiende begrunnelse ! ?

Gjest

#208

2016-02-26 01:32

Fordi det er ikke til barnets beste at det flyttes fra sin fostermor som han har bodd hos i 14 år. En autist trenger stabilitet og ingen forandringer i det hele tatt. Det burde Barnevernet som alltid prater om barnets beste, vite. Det er ren tortur av en hjelpesløs person.

Gjest

#209

2016-02-26 02:46

Min bror hadde tilsvarende funksjonsnivå, han hadde det utvilsomt best når han hadde sine nærmeste rundt seg. Mange institusjoner er bra og tilbyr god pleie, men gutten her har det nok best i hjemmet som han er kjent med. Faste rammer og kjente ansiktet og rutiner er det beste for ham - utvilsomt. Ellers synes jeg barnevernet får ufortjent pepper i en del saker som går i media, de gjør viktig arbeid og tar tøffe og riktige beslutninger til barnets beste i mange saker. Denne saken er nok ikke til barnets beste om gutten blir fjernet fra mor ig bror. Det høres absolutt ikke sånn ut. Ellers vil jeg gi en klem til alle omsorgspersoner der ute - stor respekt. 


Gjest

#210

2016-02-26 03:16

Fordi det er en krænkelse af dette barns grundlæggende rettighed til at have et anstændigt liv. Fordi hans fosterfamilie er netop dét, hans familie. Og man kan ikke fjerne et barn fra dets familie af økonomiske årsager. Jeg håber inderligt at I får stoppet det overgreb, der er igang med at blive begået mod dette barn. Bliv ved! Skrik til I bliver hørt!

Gjest

#211

2016-02-26 04:15

Fordi jeg er uening i det som skjer.

Gjest

#212

2016-02-26 05:40

Jeg signerer her for at gutten skal få bo der han har det best.
Det er hos fostermor. ❤️Har sett de sammen mange ganger og kjærligheten dem imellom kan alle se.❤️
Fostermor gjør alt for den gutten. ❤️

Gjest

#213

2016-02-26 05:54

Barnevernets økonomiske perspektiv er ofte ikke forenelig med fosterforeldres tanker om barnas omsorgsbehov. Å være fosterforeldre er krevende og utfordrende, og det følelsesmessige engasjementet kan gjøre det tøft å kjempe for det beste for barnet. Barnevernet bør være mer ydmyke overfor den kompetansen fosterforeldrene har tilegnet seg om barnet, og spille på lag med dem!! Fosterbarn trenger noen som bryr seg og tør å stå opp for dem!

Gjest

#214

2016-02-26 06:15

Er fostermor selv, og kjenner av og til på "lettvintheten" i barnevernet. Ingen er tettere på et fosterbarn enn fostermor, mens barnevernet anser seg som "ekspert". Vi trenger å få mer fokus på ydmykhet i barnevernet, selv om jeg har stor respekt for at de har en vanskelig jobb. Denne saken hadde jeg faktisk hørt om før, og kjenner fra "baksiden". Det går bare ikke an!

Gjest

#215

2016-02-26 06:17

Fordi barnevernet kan ikke lenger jobben sin, dette handler ikke om barnets beste, men om hvilken makt barnevernet sitter med. Dette må ta slutt!

Gjest

#216

2016-02-26 06:23

Utrolig at barnevernet har denne formen for makt.. Skremmende!!
La gutten bo hjemme, og gi moren de to ønskene som jo er i guttens beste interesse og!!!!


Gjest

#217

2016-02-26 06:27

Vet hva det vil si å få ytterligere varige men og traumer av norske, offentlige institiusjoner. For han kjemper en kamp tilsvarende dødsdom. Nokk et brutalt overgrep mot svakerestillte. kjemp for livet kjære deg! Ditt livs kamp!!!!!

Gjest

#218

2016-02-26 06:43

NÅ MÅ di svina fra Barnevernet slutte å ødelegge folk !!! DETTE SKULLE MAN IKKE BRUKE AV SIN TID PÅ I HELE TATT..!!!
Jeg skjønner at dette nå dreier seg om penger å makt. Skal ikke få lov å bo hos fostermor på hennes kriterier. Det sitter eier sjuke psykopater å styrer dette å hun har overhode ikke tenkt til å imøtekomme kravet som er satt til fordel for gutten. SVINE Ser KUN SEG SELV å ikke fostermor å gutten.
BRATLI å kompani MÅ FJERNES FRA JOBBENE SINE NÅ !!!
DEM ØDELEGGER pasienten å dens familie.!!
Kjør på å vinne denne saken.. Jeg skal dele å informere.
IKKE GI OPP

Gjest

#219

2016-02-26 07:04

Disse flyttingene, som jeg med forskrekkelse leser om her, virker veldig lite gjennomtenkt! Jeg har arbeidet med barn hele livet og vet at stabilitet og forutsigbarhet er utrolig viktig, og da særlig for de barna som har diagnoser det her er snakk om.

Gjest

#220

2016-02-26 07:19

Gutten har det mye bedre hos fostermor, som han er vokst opp med, enn å skulle være nødt til å forholde seg til helt nye omgivelser og fremmede personer. Jeg har selv sett hvor godt han har det hos fostermoren og storebroren.

Gjest

#221

2016-02-26 07:32

Håper og ber om at denne gutten får forbli i sine trygge omgivelser <3

Gjest

#222

2016-02-26 08:09

Viktig sak som belyser at individuell tilpasning må være mulig i saker som omhandler barn!!

Gjest

#223

2016-02-26 08:11

Hjerteskjærende avgjørelse fra barnevernet. Det er ingen skam å snu.

Gjest

#224

2016-02-26 08:22

Håper alt ordner seg! Har selv en handikappet gutt. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor grusomt det måtte være dersom han ble tvangsflyttet vekk fra familien sin. Det må være ett mareritt å befinne seg i en sånn situasjon. Krysser fingrene for at barnevernet etterkommer de få og rimelige kravene, og at dere får beholde gutten deres. Regnestykkene til NAV og kommune i slike situasjoner er jo slik at de taper penger. Det er MYE billigere at vi som foreldre tar alt ansvaret selv. Vi er takknemlige for hjelpen vi får fra støtteapparat i kommunen og NAV. Men her tilbyr vi rimeligere løsninger, får avslag pga kostnader og blir tilbudt dyrere løsninger(?)
Lykke til!

Gjest

#225

2016-02-26 08:29

Jeg mener gutten bør bli hos fostermor,da dette er guttens hjem og trygghet.