Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn!


Gjest

#126 Re:

2016-02-25 17:05

#113: -  

 Så bra at noen engasjerer seg, spes. behov er den mest undertrykte minoriteten i Norge i dag


Gjest

#127

2016-02-25 17:08

Helt enestående av fostermor og storebror å ta seg av denne gutten !
Stor respekt !

Gjest

#128

2016-02-25 17:09

Er selv fosterfar og ser at denne saken IKKE vil være til hjelp for gutten. Det store arbeidet (24/7) som fosterforeldre legger ned burde ikke bli belastet med slike løsninger

Gjest

#129

2016-02-25 17:19

Det er viktig å ta barneperspektivet, avgjørelse om hva som er det beste for gutten. Her er barnevernet i ferd med å ta en helt feil avgjørelse basert på helt andre ting. De må lytte til fostermor og andre som kjenner han.

Gjest

#130

2016-02-25 17:20

Som lærer i ungdomsskolen ser vi ofte opprivende situasjoner der såkalte normalbarn flyttes uten den nødvendige varsling, tilpassing o.l. Dette gjelder et funksjonshemmet barn, som har større vanskeligheter med å forstå situasjonen, trenger stabilitet og forutsigbarhet, så det er opprivende at ikke fosterforeldre blir hørt og tatt hensyn til, slik at barnet kan bli der hjemmet og tryggheten er.

Gjest

#131

2016-02-25 17:23

Lest flere sider av saken og tror gutten har det best hos fostermor

Gjest

#132

2016-02-25 17:25

Det å rive et barn ut av hjemmet sitt, spesielt når det er snakk om et utviklingshemmet barn med store behov og tilknyttningsproblemer, er fullstendig uhørt! Det å ta noen ut av hjemmet sitt må ALLTID være absolutt SISTE løsning, noe det definitivt ikke er i denne saken! Stå på!

Gjest

#133

2016-02-25 17:28

Dette er maktmisbruk av Bjerke bydel. Det beste for gutten er at han blir boende hos sin fosterfamilie!

Gjest

#134

2016-02-25 17:32

Dette oser av økonomisk og administrativ begrunnelse, og ikke menneskelige hensyn, som det offentlige SKAL vektlegge i slik saksbehandling. At fylkesmannen ikke finner feil i saksbehandlingen er da helt meningsløst. Er barn med så spesielle behov som denne gutten har, fullstendig rettsløse i dette landet? At hverken bydelen eller fylkesmannen vektlegger de menneskelige hensyn i saken, kan ikke være noe annet enn tjenesteforsømmelse. Og det er dessverre noe som går igjen i slike saker. Gutten blir kun et nummer i rekka, og en utgiftspost i det offentlige regnskapet. I følge lovens bestemmelser har de da ikke utredet saken tilstrekkelig, når de har sett bort fra lovens føringer som tilsier at menneskelige hensyn skal vektlegges i særlig grad, og da kan det ikke tilskrives noe annet enn saksbehandlingsfeil. Så kan fylkesmannen si hva han vil om det, men i mine øyne er det gjort en STOR saksbehandlingsfeil i denne saken og den bør, og skal, påklages. Stå på, om dere ikke vinner fram så vet vi hvilken side barnevernet, kommunen og fylkeskommunen stiller seg på - og det er ihvertfall ikke barnets!! Makan til byråkrati-rotter, de burde miste jobben - umiddelbart. Med hilsen mangeårig saksbehandler i kommunal helse, sosial, pleie- og omsorgssektor.

Gjest

#135

2016-02-25 17:36

Det burde være en selvfølge at det blir lagt til rette så gutten kan bo hos fostermor.

Gjest

#136

2016-02-25 17:38

Man blir målløs av å lese dette. Håper virkelig dette løser seg!
Hilde

#137 Nei til tvangsflytting av 15-årig utviklingshemmet fosterbarn

2016-02-25 17:38

Dette viser med all tydelighet, at de involverte i saken (inkl. barnevernet) ikke kjenner til hvordan "verden" fortoner seg for ham som skal flyttes på. Håper de snur i denne saken, og kan planlegge utflytting slik at det kan bli en god overgang for gutten når den tid kommer. Dette er IKKE god brukermedvirkning! 


Gjest

#138

2016-02-25 17:38

Jeg får vondt langt inni hjerterota!! Uansett diagnoser eller ikke bør barn få bli i et godt hjem om de har et , spesielt med slike utfordringer. Barnevern: Sett pris på at han har en god familie og bruk det for det det er verdt! Nok av unge mennesker der ute som ikke har det å gå til (tenker dere på penger vil det bli dyrere på sikt å ikke ha barn i trygge å gode omgivelser . Så ikke ødelegg denne familien ved å frata de det alle mennesker burde hatt. Krysser armer og bein, varme ønsker sendes

Gjest

#139

2016-02-25 17:40

Barnevernet må nå snart stanse opp og se på hva som er RETT for hvert enkelt barn, ikke være så opphengt i sine egne regler at de ikke ser virkeligheten lenger!
Det er BARN, levende vesen vi snakker om, ikke en pakke/ting som man kan flytte hit og dit.
SJERP dere!

Gjest

#140

2016-02-25 17:40

Har sett hvor bra BPA kan være for både barnet og familien. Vet hvordan BPA er kommet frem og her har de fått til noe som fungerer.

Gjest

#141

2016-02-25 17:43

Nei dette går ikke an. og hva med å ha respekt for den jobben fosterforeldrene har tatt på seg i mange år. Det må da gå an å snakke sammen og komme til enighet slik at barnet fortsatt kan ha det trygt og forutsigbart i sin fosterfamilie. En slik "konflikt" skal da vel barnevernet ha kompetanse til å håndtere for å komme til en enighet for barnets beste.. Og ikke minst ha kunnskap om hvor skadelig det kan være for barnet å bli tvangsflyttet. Det skulle da bare mangle at ikke fosterforeldre skal få sagt fra om sine behov, og ikke minst bli tatt på alvor. Takk til dere fosterforeldrene som har tatt på dere denne store oppgaven med å gi omsorg og kjærlighet til et utviklingshemmet fosterbarn! Jeg velger og tro på fornuften.

Gjest

#142

2016-02-25 17:43

Jeg har en datter med Downs og synes man skal rose og støtte noen som gjør en slik innsats for dette barnet

Gjest

#143

2016-02-25 17:45

Jeg signerte dette oppropet for jeg synes det er helt bak mål å behandle syke barn på denne måten. Dette gjøres utelukkende for å spare penger og ikke noe annet. Jeg vil oppfordre så mange som mulig å anmelde barnevernet for tjenesteforsømmelse.

Gjest

#144

2016-02-25 17:55

Dette er uvettig overgrep fra barnevernets side. Klarer de i det hel tatt å sette seg inn i situasjonen for de nære og pårørene eller 15-åringen? Hva hvis han var deres barn, bror, nevø.......?

Gjest

#145

2016-02-25 17:58

Dei "minste" og svakaste mellom oss treng vaksne rundt seg som kan gjere livet trygt og forutsigbart for dei. Det er utruleg at nokon kan meine at eit liv på institusjon kan vere det beste for denne guten. For det er vel det beste for guten alle går for her? Eller?? Ein kan lure...

Gjest

#146

2016-02-25 18:01

Dette er iskaldt byråkratisk galskap fra barnevernet sin side.
La nå den stakkars gutten få bo hjemme med familien sin under trygge rammer!

Gjest

#147

2016-02-25 18:03

Dette er dypt urettferdig og hjerteskjærende å lese. Jeg kan ikke begripe at dette kan i det hele tatt tenkes å gjennomføres. Jeg jobber selv med forskjellige typer utviklingshemmede mennesker og vet hvor viktig forutsigbarhet er for de. Dette kommer til å ødelegge gutten, stakkars!

Gjest

#148

2016-02-25 18:05

Jeg er også StoppJobbmobben - SJM. Dessverre har jeg i løpet av 25 år sett utallige eksempler på trakassering, krenkende særbehandling og administrative overgrep. Og hva har vært verst i alle de sakene vi har løst? Prestisje i offentlig forvaltning. Og jeg har vært implisert i mye mer i mitt lange liv.

Gjest

#149

2016-02-25 18:15

Fordi jeg mener alle barn har rett på en trygg og god hjem, og vil være med på å støtte fostermor sånn at han får bo der så lenge som mulig

Gjest

#150

2016-02-25 18:17

Uetisk og elendig behandling av et menneske som trenger de trygge rammene og den kjærligheten som en familie gir. Vil ha forandring.