LA BARNA KOMME HJEM TIL SIN KJÆRE MAMMA VIBEKE

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra LA BARNA KOMME HJEM TIL SIN KJÆRE MAMMA VIBEKE-oppropet.


Gjest

#26

2015-09-11 14:20

Jeg kjenner saken, og ser den som en helt typisk feilbehandling ved barnevernet. Denne saken strekker seg over år, og har vært belastende for mor og barn i særlig grad. At søsken blir frarøvet mor og hverandre på denne måten er et stort og ødeleggende maktovergrep. At slikt får skje i Norge er ikke til å tro. Det er en stor skamplett i demokratiets historie.

Gjest

#27

2015-09-11 14:37

Nå er det på tide at vi slutter å stå å se på hva barnevernet skal få lov til å gjøre - i landet VÅRT! Som borgere må vi reise oss å stoppe denne galskapen. Det er feil av oss å tillate dette lenger! Nok er nok!


Gjest

#28

2015-09-11 14:38

Kjennes rettferdig !

Gjest

#29

2015-09-11 14:40

Fordi barnevernet gjør d motsatte av værn i denne saken

Gjest

#30

2015-09-11 14:47

Fordi barnevernet har sviktet totalt i denne saken. Når en familie ber om hjelp i en overgang, er det IKKE for å bli fratatt barna. 4 barn planlegges flyttet til forskjellige fosterhjem, når mor er fullt ut i stand til å ta vare på dem selv, er et stort overgrep. Og denne historien har bidratt til at mange ikke vil be bv om hjelp. Stor skam fra det offentlige.

Gjest

#31

2015-09-11 15:48

For dette er en mamma med så mye kjærlighet og godhet. Og at ingen andre kan gi desse barna en bedre barndom enn henne❤️❤️

Gjest

#32

2015-09-11 16:15

Jeg tror at alt disse barna vil, er å hjem til sin kjære mamma! Og deres ønske burde være det ENESTE som teller.

Gjest

#34

2015-09-11 16:47

Mamma hjertet mitt blør for barna til Vibeke . Så urettferdig for disse herlige barna å komme i forskjellige hjem og ikke kan holde kontakt med familien og spesielt mor og besteforeldre .
Håper at barnevernet ser at de gjør feil og lar barna kome hjem til mor .

Gjest

#35

2015-09-11 16:50

Dette har vært et feilgrep fra første stund. Når jeg hørte på hvilket grunnlag barna ble fjernet, ble jeg fylt med hellig harme. Alle barn har rett til trygghet og kjærlighet. Vibeke har mye av det. Å fjerne dem er som å rykke dem opp med røttene.Gjennom hele denne tiden har hun vist kjærlighet og styrke. For barna og seg selv. Foreldre i Norge har frihet til å oppdra barn slik de ønsker sålenge de ikke utsetter dem for fare eller harme...eller neglekt. Ingen bevis om dette er blitt fremsatt. Dermed skal tvilen komme tiltalte tilgode selvom tvilen ikke er tilstede hos mange. Vi er overbevist om at hun har alt på det rene. Å fjerne barn over en lav sko utifra rykter og en personlig agenda fordi man ikke synes om mors personlighet er en skam nordmenn ikke bør være bekjent med. Returner barna....de har lidd nok. De trenger mor, frihet og fred. Etter de er returnert vil alle se at det rette valget ble tatt. Nå har mor støtte fra 1000vis. Dette lover utrolig bra.


Gjest

#36

2015-09-11 17:05

Fordi barnevernet har utøvd stor urett mot denne familien.

Gjest

#37

2015-09-11 17:05

Fordi jeg er for et Barnevern som "redder" barn som lider! Vibeke sine barn har aldri lidd...!!!

Gjest

#38

2015-09-11 18:38

Fordi jeg synes at saken er helt feil. Barna må komme hjem til sin mor!! Har selv et barnebarn som er i samme situasjon, men det er det snakk om adopsjon! Skulle heller aldri vært en sak.... Han skulle fått være hjemme....

Gjest

#39

2015-09-11 18:39

Jævla burokrater de eneste de gjør er å ødelegge for familiene!

Gjest

#40

2015-09-11 19:01

Noe annet ville ikke vært riktig!!

Gjest

#41

2015-09-11 19:19

Fordi jeg syns vibeke fortjener å få ungene sine hjem igjen <3 Vibeke er ei herlig jente !

Gjest

#42

2015-09-11 19:29

Send de skjønne barna hjem . De trenger mammaen sin

Gjest

#43 Re:

2015-09-11 19:30

# ja det er helt hårreisende hvordan barnevernet holder på med familier der det ikke trengs


Gjest

#44

2015-09-11 19:37

Fordi barnevernet i denne saken og i mange andre saker fremstår som en kriminell etat etter mønster av det man finner i totalitære diktaturstater der de anstatte og deres medhjelpere gjemmer seg bak påstander om at de beskytter de utsatte og sårbare barna. Vi kan ikke ha det slik i Norge. Men jeg har liten tro på forandring. Når man ser barnevernets propagandamaskineri og hvor effektivt det er, så kan man lett forstå hvordan Goebells & Co kunne få den tyske befolkning til å tro på alle sine absurde teorier og påstander. Vibekes barn og andre barn trenger sine biologiske foreldre og kjærligheten fra dem. Det er utrolig at det bare er en politiker i moderne tid som virkelig har opponert mot galskapen.

Gjest

#45

2015-09-11 19:50

Fordi jeg er imot at velfungerende familier rives i stykker av barnevernet.

Gjest

#46

2015-09-11 20:26

Jeg fikk mitt barn hjem,det skal hun og få.


Gjest

#47

2015-09-11 20:51

Vibecke er en fantastisk kvinne, og mor til fire skjønninger.
Barnevernet er helt på villspor i denne saken!

Gjest

#48

2015-09-11 21:02

Har kjent Vibeke i 5 år og også hatt besøk av henne..om ikke dette er overgrep fra bv side så er ingenting det..La bv bruke tiden sin på dei barna som så sårt trenger de, i stede for å utsette barn for direkte overgrep slik som i denne saken.

Gjest

#49

2015-09-11 21:23

Vibeke er en kjær venninne av meg. Alle som kjenner henne vet at hun er et omsorgsfullt og klokt menneske med stor livsvisdom og omtanke for andre, ikke bare for sine barn, men også andre mennesker som krysser hennes vei. Derfor er det helt uforståelig at en slik person kan bli fratatt sine kjære barn, selv når de som har tatt fra henne barna ikke engang kan legge fram gode grunner for en slik inngripen i familielivet. Hva er det med dette landet?! Ikke nok med at enkelte mennesker i Horten barnevern har drevet en forfølgelse av dette gode mennesket i årevis, drevet av en eller annen uforståelig trang til å herske over andre, men at rettssystemet Norge godtar noe slikt!! Det er helt utenfor fatteevne! Denne saken er en skamplett for norsk rettsystem. Nå er det på tide å kalle en spade for en spade, og denne spaden kalles OFFENTLIG OVERGREP! Om ikke disse barna, som savner sin mor så inderlig, og gråter sine bitre tårer over savnet av henne,kommer hjem, så er ikke dette oppropet det siste som høres fra oss som bryr oss om denne gode familien og ønsker rettferdighet for dem. Denne saken vil utgjøre en forskjell i norsk barnevernshistorie. ”Vibeke-saken” vil etter hvert være på enda fleres lepper og vreden vil vokse. Vi tror vi vokser opp i et land som setter menneskerettigheter høyt og hvor rettssikkerhet er et faktum. Men vi er insekter fanget i et edderkoppnett, der vi desperat prøver å komme oss ut av edderkoppens harde jerngrep. Vi har ingen mulighet til å flykte, protestere eller løsrive oss. Vi må kjempe oss ut, og denne kampen er hard. Vibekes kamp har vært hard og urimelig. Hun har blitt tråkket på over lang tid, og nå er det på tide at rettferdigheten seirer! La barna komme hjem nå! Skal denne familien straffes mer på grunn av en personlig agenda noen har hatt mot dem?! Og det er ikke bare denne heksejakten som er skremmende å være vitne til, men vi har her å gjøre med en etat som ikke bryr seg om barna. De kaller seg barne”vern”. Er det ”vern” å splitte opp søsken, rive dem vekk fra en omsorgsfull mor og holde dem vekk fra sin biologiske familie?! Nå er det nok! Dette er galskap satt i system!

Gjest

#50 Re:

2015-09-11 22:20

#49: -  

Jeg skulle ønske at din kommentar ble lest av hele Norges befolkning! Jeg stemmer i og understreker hvert ord! Vi kommer aldri til å gi oss før barna og Vibeke er gjenforent å fått fred fra disse maktsyke menneskene!!! Ungene skal hjem, og en dyp beklagelse og klekkelig økonomisk oppreisning til både Vibeke og hver av barna bør komme som en selvfølge!