Lik rett til omsorg for flerlinger!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Lik rett til omsorg for flerlinger!-oppropet.


Gjest

#151

2015-11-11 13:08

Fordi syntes at det burde være lik rett for oss som har tvillinger.

Gjest

#152

2015-11-17 08:15

Har selv tvillinger og den første perioden da de va spebarn var beintøff alene, lite søvn, alene med mann som måtte på jobb offshore. Var ikke menneske i den tiden og ingen go omsorgsperson for hverken de små el mine to eldre barn. Ingen hjelp å få på helsestasjon el. helsevesen. Vi måtte basere oss på hjelp fra familie, men ikke alle har familie som kan hjelpe....det er vondt å tenke på denne tiden som egentlig skulle vært en fin tid, men endte opp som en mareritt tid.

Gjest

#153

2015-12-07 10:39

Vi har selv tvillinger, og i vår kommune (Gran) fikk vi tilbud om husmorvikar 4 timer pr måned i 4 mnd.. resultatet var at vi fikk tilsammen 3 ganger på ca 1,5-2 timer så ble det stopp fordi de var underbemannet. Vi trengte virkelig den hjelpen vi kunne få, da barnas besteforeldre bor 60 mil unna og ikke har muligheter til å hjelpe... Stå på krava.

Gjest

#154

2016-02-09 20:09

Eg ventar tvillingar og meina at dette er viktig å sette fokus på. Lik rett til alle barn.

Gjest

#155

2016-02-09 21:11

Fordi jeg er enig i utsagnet om at hvert barn fortjener lik rettighet. Hadde tvilling to vært barn to med ca 12 måneder mellom første og andre så ville begge barna fått rett på full omsorg fra foreldre. Men siden de skiller kun noen minutter til timer, mister de denne rettigheten. Barn er likevell ett barn. Uansett fødselsdato og tidspunkt.

Gjest

#156

2016-02-14 13:42

Fordi det er et urettferdig og dårlig system. Ble nettopp tvillingpappa selv.

Gjest

#157

2016-02-19 13:06

Jeg signerte på oppropet fordi det er hektisk med to små hjemme, og i etterkant kan jeg si jeg husker lite i fra start perioden foruten at det var hektisk. Så med en lenger permisjon og større frihet til å disponere den kunne en senket skuldrene mere, hatt bedre tid til å tenke ut hvordan en vil løse det når en må i jobb igjen og fått lenger tid til kos. Kos føler en at blir litt tilsidesatt i starten fordi tida forsvinner til rutiner med mat, bleie skift osv.

Gjest

#158

2016-02-19 20:38

Vi har tvillinger og vet hvor tøfft der kan være. Den verste følelsen er som foreldre å føle at en ikke strekker til og svikter sitt barn. En har bare to hender. Å la en liten sitte å gråte lenge på vent når han eller hun trenger deg men du må ta en om gangen som feks er syk og trenger ekstra tilsyn. Det et fælt. Hadde en foreldre ikke trøstet, være tilstede og latt barnet sitte lenge på vent ville fort blitt omtalt som omsorgssvikt. Men tvillinger må finne seg i mye som ville blitt sette på som utenkelige med enlinger...

Gjest

#159

2016-02-21 19:14

Det er HELT horribelt, feil , forferdelig på ALLE måter bare å tenke en slik tanke.... Og argumentere I tillegg at kvinnen har rett til å bestemme over egen kropp! Det er I de rike landene slike ideer plupper opp... ja,ideer! Er det denne undervisning 12- 13 åringene I første år på ungdomskolen får samtidig med kondomopplæringen.? ..fritt fram. .Kunne de samme unge samtidig få spørsmål om de opplever seg klare til å bli foreldre? Drt tror jeg de kan svare på og valget om å vente noe med sex blir lettete og tydeligere.Jafor det er nemlig kun ved å ha sex en kan bli gravid. Det bør voksne formidlere av sekdualopplysning understreke tydelugete,hvis de vet...og ikke kun hvor greit det er å få tatt abort. Enhver ungdpm bør vises respekt v å få vite alvoret og konsekvenser av tidøig seksuell aktivitet sim de oppmuntres til ved ungd skolestart og introduksjon om p piller og kondom av greie helsesøstre. Min datter ble gravid 17 år gml. Har nå et nydelig førskolebarn. Hun(vi) hadde tatt imot om d var fler. Selvsagt krevende. Men liv og mye glede. D motsatte kunne blitt en krevende livslang sorg og depresjon. . Men seksualundervisningen kom brått på etter endt barneskole og var noe ensidig. En kan da ikke ta livet av liv som LEVER. Som samfunn har vi råd,kunnskap og muligheter til nettopp å verne om og sørge for at liv skal hjelpes til å leves og skape støtteordningerøkonomisl og praktisk for de som trenger . En dreper ikke barn I -Norge ? I verdens beste land. ? ..da har friheten gått for langt...Hilsen mor og bestemor

Gjest

#160

2016-03-09 08:04

Blir selv mor til tvillinger i mai. Så støtter dette oppropet for å gi våre små og fremtidige flerlinger tilnærmet likestilling som et barn får!

Gjest

#161 Re:

2016-07-19 16:10

#25: -  

 har man krav på åtte uker? Trodde det var fem ekstra...