Uføretrygdede til aksjon - Blir du med ?

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Uføretrygdede til aksjon - Blir du med ?-oppropet.


Gjest

#51

2015-01-21 15:32

SÅ viktig at vi står sammen. Takk til Gunn Pound! Det er ekstremt urettferdig at vi uføre skal bli sittende igjen med enda mindre enn før. Mange mister boligtilskudd og får økte utgifter til annen hjelp. Vi må skatte som om vi mottar en lønn, men som heter trygd, vi har mistet særfradraget, de av oss som kjøpte en nøktern bolig før vi ble syke, blir kanskje nødt til å selge denne om tre år. Hva er vitsen? Hvor skal vi bo? Til leie i et kott? Det er ubegripelig at vi skal få så dårlige vilkår at vi mister retten til fradrag for liten skatteevne også. Og sykdomsfradraget blir jo faset ut. Kun 67% av overskytende av 9.180,- kan man skrive av, men ikke alle.
Nei, dette er en fullstendig rasering av velferdsstaten, og det kan vi ikke finne oss i!

A.K-Ballangen

#52 Vi snyltrere og de andre rikingene

2015-01-21 18:47

Hva tror dere LO gidder å gjøre med en gruppe mennesker som er ei pest og ei plage for regjeringa?

-For det er jo akkurat slik vi som mottar uføretrygd blir fremstillt,snyltrere hele gjengen.

Hva har LO å tjene på det? Kan ikke se at LO har tidligere løftet en finger for de svakeste i samfunnet og jeg har straks levd i 50 år nå!

Komme sammen utenfor stortinget? joda, lykke til dere som bor i og rundt oslogryta. For oss andre som bor langt nord i landet og som lever fra hånd til munn så er det ikke økonomisk gjennomførbart med en reise som koster flere tusen kroner og hotellopphold. Ska vi ligge på gata?

Det må stemmes på partier som taler de svakes sak, og jeg får for guds skyld håpe at allmenheten har lært av løgnene til Frp og Høyre til neste stortingsvalg. Skulle mene og tro at alle dem som står utenfor arbeidslivet på en eller annen måte utgjør så mange stemmer at den sittende regjering går på hue og r*va ut av stortinget ved neste valg.

Til da folkens er det bare å klare seg med smulene som blir kostet ned fra de rikes matfat til oss nederst på den økonomiske rangstigen.

 


Gjest

#53

2015-01-22 07:41

HVORDAN MENER NAV AT JE SKAL KOMME MEG UT I ARBEIDS LIVET.? JE ER EN MANN PÅ 54/55, SOM HAR NEDSATT BEVEGELSES HEMMING, OG HAR EN SKJELDEN SYKDOMS , SOM DET ER KUN TRRE I LANDET OG 2000 PÅ VERDENS BASIS SOM HAR.SOM GÅR PÅ LAMMELSE I MUSKLATUREN I HELE KROPPEN.JE MÅ BRUKE BÅDE RESPERATOR, OG PUSTE MASKIN.ER PLANTA TIL ELEKTRISK RULLESTOL.
HMMMM.SKEPTISK.
VENLIG HILSEN
TOM

Gjest

#54

2015-01-22 13:45

Di stakk av med 12000 av trygden min p.r.År.

Gjest

#55

2015-01-22 17:01

Som ufør i Norge i 2015 blir det ikke enkelt. Ikke eie noe. Ikke ha gjeld. Hva vil dere egentlig? Blir i kjekke plutselig frisk å rask fordi politikerne sier det lønner seg!
Angrende patriot!

#56 Bekjemping av barnefattigdom??????

2015-01-23 22:12

Dette skulle jo være et prioriteringsområde, og så vil de fjerne/redusere barnetillegg. Jeg har vært sykemeldt, rehablitering, attføring og AAP i over 10 år, dvs jeg ønsket ikke å bli uføre.. Men til slutt hadde jeg ikke noe valg. Selv om jeg har fått ung ufør, så utgjør barnetillegget 25% av trygda, og jeg får det samme i mnd som andre som ikke har prøvd å jobbe en dag i sitt liv, ikke har barn og nedbetalt bolig, sponset gjennom kommunale ordninger.. 

I tillegg så fikk jeg brev nå at de ville revurdere barnebidraget siden jeg fikk barnetillegg??? Vel Barnas mor får ikke noe mer, det blir staten som stjeler penger fra barna mine. Skal ikke jeg også kunne betale medlemskontigent, og utstyr i idrettsklubben og speider. Skal ikke jeg også gi barna mat når jeg har dem. Og skal de sove på en madrass i badekaret? Og når de snart blir 18, så forsvinner 25% av en allerede lav trygd.. Kanskje jeg kan hjelpe med en hylla fra billigkroken på IKEA når de skal etablere seg.. 

Nei jeg angrer på at jeg nektet å gi opp og absolutt ville prøve å komme i arbeid.. Det har kostet meg dyrt..

Men nå skal jeg få en advokat til å se over det, så det er jo fremdeles håp for at jeg slipper å begynne å prostituere meg når jeg fyller 45 for å ha til salt i vassgrauten!!!


Gjest

#57

2015-01-25 15:09

Stopp regjeringen idiotiske endringer

Gjest

#58

2015-01-28 02:05

Vi er vel mange som burde fått samme retten som andre offentlige!!
Men det er vel noe vi kun kan drømme om,hvis vi ikke samler oss å sier ifra!!

Gjest

#59 Re: Re:

2015-01-30 00:12

#21: - Re:  

 For at det skulle vært rettferdig, skulle de rike også ha sittet å snudd på kronen for å få endene til å møtes etter betalt skatt.
Vi får kanskje hendvende oss til de rike og be de om kompensasjon for det de fikk tatt fra oss?


Gjest

#60

2015-02-04 18:33

Endelig noen som kan tale vår sak. Ikke mye å rope hurra for når utgiftene er betalt. Vi uføre er ikke verdt så mye føler jeg.

Gjest

#61

2015-02-16 13:13

Trodde jeg var ganske så alene med sånne meninger. Flott å se at der flere. Stå på!!!
FORTVILET

#62 Re:

2015-02-17 11:23

#25: -  

 gjør som Gjest Baardsen ta fra de rike og gi til de fattige.Taper 1700kr pr mnd på den nye skatterereformen.


Gjest

#63 Re:

2015-02-17 11:25

#57: -  

 hELT ENIG.


Gjest

#64

2015-04-07 18:52

Vil ha slutt på at de svakeste gruppene i samfunnet blir rammet av urettferdig behandling og nedskjæringer.

Gjest

#65 Re: Takk for at dere deler og signerer

2015-04-16 00:37

#32: - Takk for at dere deler og signerer 

 a sliter med det meste etter det nye trygde reformen har ikke råd til mat ut månten selv så sulten går man vel ver f dag så ja jeg støtter dette nå har jeg ikke vert utenfor døra siden nytt år takk siv og erna har jo ikke råd til og besøke familije engang ny trygde reform takk kunne like hjerne sent et tau det går bare en veg mer jeld og mer problemer så ja la oss lage et styr for politiken 

 


Gjest

#66

2015-04-16 09:36

Som mat og annet vi liksom trenger blir dyrere allt går opp i pris og trygda krymper skal dem rike utrydde oss som har det vansklig fra før for har jo ikke råd til midag ver dag heldig og får 5 midager i månten og må finne tom flasker til brød så man kan spise noe jevlig kult va var bedre med den gamle trygda hadde mat og råd til og dra på besøk til og med men nå bli hjemme sult og elendighet 


Gjest

#67

2015-04-30 16:42

Gjør det for en god sak. Taper 4000 i mnd etter nytt system!

Anita

#68 Re:

2015-04-30 17:08

#1: -  

 Helt supert!  Vi er mange som taper store penger på den nye uførereformen!  Selv mistet jeg ca kr 2.000,- pr måned ved overgang til ny uførereform, det er 24.000,- pr år det, i tillegg var det trangt økonomisk fra før!  Dette blir man bare mer syk av, hver måned er et mareritt!  Jeg streiker gjerne!


Gjest

#69

2015-04-30 17:38

Jeg er ikke det enda, men blir så sint samtidig lei meg for alle som har blitt fattigere etter denne reformen, som skulle være så bra. Gruer meg til den dagen, og den kommer, har gått ut og inn i jobb, operasjoner, aap, og nå ser det ut som de har glemt meg helt.

Gjest

#70

2015-04-30 18:14

Urettferdig behandling
hjerteløs

#71 Re:

2015-04-30 20:57

#70: -  

 Streike? hva slags ris bak speile har en ufør? Jeg er ikke selv ufør men er skuffet over at ikke Norge som smykker seg med at de er verdens beste land å bo i ikke kan ta vare på de svakeste.


Gjest

#72

2015-05-01 08:03

Grunnet 22000 mindre i året etter uføre reformen.

Gjest

#73

2015-05-01 14:20

Vi har se samme utgifter pluss medisiner og behandling som de som jobber.!! Vi lever ikke på luft og kjærlighet! !

Gjest

#74

2015-05-01 15:54

Fordi jeg er 100 prosent ufør ! Får nå 36% skatt og det utgjør kr 2600 mindre utbetalt i mnd samlet. Og fra april ble min sønn 18 år og dermed forsvinner btrygd og btilleg i tillegspensjon tilsammen kr 3400 pr mnd. Det sier seg selv at det er noe riv ruskende galt med hele systemet !!!

Gjest

#75

2015-05-01 17:52

Dette må bli slutt på forskjell behandlingen av uføretrygdede. Vi kan ikke Gjøre noe med den sykdommen vi har fått å slite med resten av livet. Jeg trodde at uførepensjon var en støtte ordning for de som ikke kan stå i arbeid dagen ut.Det er nå slik når de borgerlige får sitte med makten da skall alle de svakeste i samfunnet få unngjelde For den situasjonen de har kommet opp i .Alder pensjonen blei inn ført på 60 talet og uføretrygd blei et tilbud til alle som ikke kan jobbe på grunn av sykdom. Arbeiderpartiet har like mye skyld som resten av den banden som styrer dette landet. Det skaper politiker forakt av slik opp førsel.