Uføretrygdede til aksjon - Blir du med ?

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Uføretrygdede til aksjon - Blir du med ?-oppropet.

En som sulter

#26 Re: Re:

2015-01-19 15:10

#11: - Re:  

 Sultestreik er ikke så dumt å Gjøre offentlig, for mange jeg kjenner sulter i det skjulte, å det ville bli liten forskjell for dem om de går ut offentlig med det, da blir de kanskje hørt, jeg kjenner til tilfeller der mennesker går uten mat i flere dager, bare vann å intet brød.


Gjest

#27

2015-01-19 15:12

Rett & rimelig å ta fra de som har minst for å gi skattelette og avgiftskutt til de som er friske og kan arbeide ; BLÆÆ

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2015-01-19 18:10



Gjest

#29

2015-01-19 18:51

Akkurat dette har jeg etterlyst. Kan heller ikke forstå at man skal skattlegges som en arbeidsinntekt. Snakker for meg selv. Er kronisk syk. Enslig. Har ikke restarbeidsevne til å klare husarbeidet engang. Har hjemmehjelp. Skulle da vært forskjell på skatteleggingen her da. Jeg har ikke under noen omstendighet mulighet til å ut i arbeidslivet igjen, pga kronisk sykdom(er),enda skattelegges slik. Har minstetrygd som nå går over grensen på bto årsinntekt for å få bostøtte. Den er nå 191 000, noe som alle med minstepensjon kommer over nå. Bostøtten blir nok borte,dette har jeg tenkt i mange år at kommer til å bli. Jeg har lån på andelsleilighet og da selvfølgelig husleie ved siden av. Ikke billigere å leie enn å eie. Tror neimen ikke at det hadde blitt foretatt noen konsekvensutredning for denne uførereformen. Forstår den heller ikke fordi de gir med den ene hånda og rett og slett tar igjen alt med den andre hånda. Hvorfor??? Noen broilere som har klekket ut dette vil jeg tro. Ikke alle uføretrygdede har muligheten til å jobbe,hvis det er så mange ledige arbeidsplasser da. Synes vi blir behandlet dårlig jeg! Råttent!

Gjest

#30

2015-01-19 21:45

Jeg ble sjokkert at skatt har trekket 35% med lønn. Jeg fikk bare veldig mindre 2900 lønn og 16000 uføre. Jeg tjene bare 4500 kr. Jeg har ikke nok med mat og klær til mine to barn.. jeg er så lei av Erna og siv som de ødelegger uføretrygd 


Gjest

#31

2015-01-20 07:02

Etter å ha satt meg inn i de nye uføre reglene, så er jeg provosert. Jeg er ikke ufør selv, men dette synes jeg er å ta den for langt for de som er d.

Jeg kan ikke forestille meg en hverdag uten vanlig lønn, og jeg har vondt av de som blir sittende med en uføretrygd som er litt over halvparten av hva de tjente før. De nye trekkene og skatteregler som har kommet frarøver mange muligheten til egen bolig, ting de kan gjøre med barna sine og eventuelle andre ting. Livet består av mer enn å betale lei/lån og spise.

Stå på!

Gjest

#32 Takk for at dere deler og signerer

2015-01-20 07:13

#31: -  

 Jeg vil takke dere alle som deler. Den dagen oppropet har nådd 1000 underskrifter, kontakter jeg mediene og prøver å samle så mange uføretrygdede som mulig. Så kan vi sammen drøfte aksjonsformer. Det er så mange som er blitt urettmessig behandlet her, og dette vil vi ikke ha noe av. Jeg lover kamp. Fint om dere oppfordrer venner og kjente til å signere, for det som er fint her, er at folk kan underskrive anonymt. Igjen tusen takk. Jeg tenker på dere alle.

gest

#33 Re:

2015-01-20 08:13

#20: -  

 den nye uførereformen blei vedtatt i 2012 av et samla storting så den blå regjering har ikkje noe med det anna att dei igansetter den .Men dei var med å stemte den igjennom .Hadde det ikkje våre for frp så hadde ikkje den 3 årige overgangsstotten på rentefradraget blitt .Da hadde alle fått 27% fradrag fra i år .Så no har folk 3 år på seg til å omstille seg det vil sei bet ut lånet eller selge boligen .Desverre så jelper det ikkje å bli singel det trekket på trygda som du hadde i 2014 vil følge deg livet ut uannsett sivilstand .AP såg ikkje det som ett problem Gjelder vel 50% av alle trygda men dei som blir trygda i 2015 slipper det trekket .Trur stort sett alle trygda taper på denne reformen bortsett fra dei som hadde minste sats dei tener ett par tusen på den i mnd .Men dei sa jo så fint att alle sku tene på den eller komme likt ut .Men politikere i ett nøtte skal løgnassa

gest

#34 Re:

2015-01-20 08:19

#30: -  

 Blei faktisk vedtatt i 2012 av dei rodgrønne .Men dei blå lagde den tre årige overgangstøtta på rentefradraget .Hadde ap styrt så hadde heile rente fradraget gått ned til 27% fra 2015

gest

#35 Re:

2015-01-20 08:24

#29: -  

 hei vist du går inn å ser på siden til bostøtta så ser du att det er ingen som mister den før mitt av 16 .det sto att dei sku sjå på det og evnt lage nye regler

gest

#36 Re:

2015-01-20 08:28

#27: -  

 Trur faktisk ikkje den skatteletten / avgiftskutt har noe med dette å gjere den nye reformen blei vedtatt i 2012 . Kim styrte då ?


Gjest

#37

2015-01-20 11:56

å sparke de som allerede ligger nede er noe som jeg vet hører de yngre generasjoner til,men at regjeringen sier at det ska lønne seg å jobbe,da sparker de mens en ligger nede,hvor mange hær i landet kan ikke jobbe?men nu får dere se dere som har stemt dem til makta,amen....

Gjest

#38

2015-01-20 18:26

Jeg sier et rungende ja til streik gjennom LO for uføretrygdedes økonomiske rettigheter som i dag etter reformen som nylig har blitt gjennomført kan vise seg å bli noe dårligere økonomisk for mange. Det offentlige liker imidlertid å gi nntrykk av at reformen er en klar forbedring og ved første øyekast kan det kanskje se slik ut også, men det er i første rekke for dem som klarer å jobbe og ikke minst faktisk klarer å skaffe seg en liten prosentvis stilling ved siden av. Nå er det jo ikke alle som er i stand til å jobbe selv om en gjerne kunne ønsket at det var mulig og vi som har vært så helsemessige uheldige å komme i denne gruppen vil nå helt tydelig føle oss ytterligere skrevet ned i verdi fordi vi ikke klarer å produsere noe. Dette er en situasjon som er både uverdig og totalt unødvendig i et rikt land som vårt som liker å kalle seg demokratisk. Et demokrati skal minske og ikke øke forskjellene i samfunnet. Derfor er ordlyden: fy for en skam, nå får det sannelig være nok til det som nå skjer! La oss derfor samle troppene ved å vise vår misnøye i en høylydt demonstrasjon!

Gjest

#39

2015-01-20 20:54

Jeg har selv vært uføretrygdet før jeg ble pensjonist og jeg synes det er mye urettferdighet i systemet

Gjest

#40

2015-01-20 21:10

Det er på tide at vi som er blitt ufør protesterer mot urettferdighetene i samfunnet.Så lenge vi ikke sier noe ,så vil det bare bli verre.

Gjest

#41

2015-01-20 22:22

Har aldri sett en LO-representant på et NAV kontor!

Gjest

#42

2015-01-21 10:30

Jeg er 100% ufør fødd med ryggmargsbrokk og har ikke mulighet til og ha en jobb ved siden av min trygd + jeg er alenemor.Så det dere gir oss i lønn nå er overhodet ikke nok til og leve for med huslån,regninger og barn og forsørge.Så gi oss en inntekt vi kan leve med og få leve som andre med vanlig inntekt.

Gjest

#43

2015-01-21 10:43

Har arbeidet i 43 år, (17 av de med skiftarbeid) før jeg ble ufør, som takk tar staten fra meg kr 1000 mer å betale i skatt pr måned (fra 01.01.2015 og i tillegg får de meg til å føle meg som en snylter.


Gjest

#44 Re: Re:

2015-01-21 11:53

#34: gest - Re:  

 Så da er alt ok da eller?


Gjest

#45 Ut av skapet - Kamp mot stigma

2015-01-21 12:15


Gjest

#46

2015-01-21 13:54

det ble ikke noe mer bare en skatt til staten

Gjest

#47

2015-01-21 13:57

LO glemmer oss ....
Ingen tenker på at plutselig sykdom, ulykker kan ramme absolutt alle.
unnibeth

#48 Re:

2015-01-21 14:03

#19: -  

 ja hvorfor ikke ett eget lo forbund for trygdede uføre handicappa arbeidsløæse

unnibeth

#49 Re:

2015-01-21 14:05

#47: -  

 ja det gikk fort med meg mage smerter opprasjon risiko haste opprasjon overlevde men er nå uføres trygdet

unni beth

#50 Re: Re: Re: Skattelette er for de rike

2015-01-21 14:13

#22: - Re: Re: Skattelette er for de rike 

 ser en sier ap er bedre ap er verken bedre di la fram dette det hadde kommet i år med  jens som statsminister uansett parti det er som får i kål den står å trekker lenge før den er ferdig