Nei til det kontantløse samfunn!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til det kontantløse samfunn!-oppropet.


Gjest

#176

2016-09-12 00:31

Det er et enormt inngrep i frihet og rettigheter å fjerne kontanter. Det gir banker full oversikt over alt vi gjør. Personvern og frihet er rettighter vi har, særlig vi som ikke har svin på skogen. Det kommer også til å skape mer kø, i f.eks kiosker og barer.

Gjest

#177

2016-09-12 09:34

Fordi jeg synes at folk og ungdom ikke får noe forhold til penger , betalingsevne og tror alt ligger i et kort som vi alle ser blir missbrukt til di grader. Og barn og unge lærer seg ingenting om hva ting koster . Andre land lager nye sedler og turister må jo kanskje veksle penger, basarer innsamling og bursdager , konfirmasjoner osv vi må ha vanlige penger og Norge må jo da ikke alltid prøve med sånt som andre land skjønner er håpløst mener jeg da :)

Gjest

#178

2016-09-12 10:33

Vi må ha både kontanter og kort !!! Bankene kan ikke få all styring i økonomien; det finnes alt for mange eksempler på hvor galt det kan gå. Jeg signere oppropet for å vise (bevise) at når "folk flest" engasjerer seg, er det mulig å stoppe den planlagte utfasingen av kontanter :)

Gjest

#179

2016-09-12 11:13

For alle de som ikke klarer seg uten kontanter (mtp regnskap, personlig økonomi) Et alternativ som fint går ann å opprettholde.

Gjest

#180

2016-09-12 21:08

Jeg er i mot et kontanløst samfunn. Vi blir overvåket nok synes jeg.

Gjest

#181

2016-09-13 06:44

ønsker kontroll på personlig økonomi8

Gjest

#182

2016-09-13 14:08

Dumt spørsmål!! Fordi jeg er imot et kontantløst samfunn, selvfølgelig!!!!!!Ærlig talt....

Gjest

#183

2016-10-23 16:14

For di eg er samd. Bruk av kredittkort påfører næringslivet store utgifter. Kortselskapa gjer ikkje noko gratis. Dei er hækne etter gebyr overalt. Kvar har MasterCard og Visa og dei andre sine hovudkontor? Blir det salutt på kontantar, kan selskapa ta så høge gebyr dei berre vil, for då blir dei berre endå mektigare.
KATO

#184

2017-01-12 19:37

Når alt blir elektronisk kan bankerna men også myndigheterna sjekke ALT vi gjører, og alt vi kjøper.

Bankerne kan BESTEMME hvor mye % av våre penger det kommer koste for at overhodet gjøre det mulig å bruke kort-systemen, idag er det kanskje 1% (som butikkerne betaler, men som konsumenterne betaler i sluttenden ved høyere pris på varerne) men hvad når bankerna går sammen og bestemmer at "nei, nå skal vi tilsammen høye til 5%, kanskje 10%... eller hvorfor ikke 15%????