Nei til det kontantløse samfunn!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til det kontantløse samfunn!-oppropet.


Gjest

#1

2014-08-22 17:49

Jeg er for frihet!
Jostein Wold
Gjest

#2

2014-08-29 16:04

Med fred og opplysning i sinnet, skal vi bekjempe starten av det kontantløsesamfunn med ikkevold. Bruk kontanter så mye dere kan, og spre oppropet til alle dere møter og kjenner. Elektronisk pengesamfunn alene er grobunn for enda mer kontroll og overvåking.

Tore wathne

#3

2014-08-30 09:13

Fred og ikkevold is the word! Vi definerer vårt opprop som en solidaritetserklæring til Folket, og vår kjærlighet til de frie likvider... Dvs Cash is KIng. Dette i markant opposisjon til finans og bankveldets arrogante forakt for sine klienter. Dette klassehatet skal bekjempes mens det enda er i egget, denne ormen skal aldri se dagens lys. Å handle nå, før fienden får trådd NWO's totalitere lovendringer over våre hoder, er bedre enn å handle bagefter, da må vår eventuelle innsats preges av sterkere virkemidler, noe fienden garantert ønsker. Husk, et lite skritt for fred, tatt av et samlet folk, veier mye tyngre i det lange løp, enn isolerte, sterke og hatefulle ytringer og handlinger utført av desperate mennesker, som våknet for sent. Vi handler i dag. Vi er allerede i gang, vi bryr oss ikke om dine politiske farger, vi er alle brødre og søstre i denne sak. Vårt mangfold er vår styrke, og vi minnes lao tze's bevingede ord : the march of a thousand miles starts with a single step.
Tore wathne

#4 Rekrutteringsrunde

2014-09-01 21:37

3 nye idag, det er bra. Men målet er 50.000, og denne lista skal stå til dovre faller... Eller norge faller (kontantløst terrorvelde innført. Da er alt over)... Vi må nok skjerpe oss, og fokusere litt på rekruttering! Lista er ikke vårt hovedsatsingsområde, men en god indikator på hvor vi står i vårt lille land. Så, ca. En underskrift per dag er ikke bra nok, så alle som faktisk leser her regelmessig, spread the word! Jo flere vi er på lista, jo mer aksjoner gidder vi i aksjonskomiteen å ha... Men slapp av venner av et fritt norge, vi aksjonerer uansett:) come rain or sleet or snow...og alle dere aksjonister som sitter på gjerdet... Skriv dere opp på lista, please! Er ikke noen fali liste dette... Tar 1 minutt av deres tid. Chtulhu statue i grimstad har 1750 stemmer... Hatten av for chtulhu, men ærlig talt, er han viktigere enn frihet, demokrati og anonymitet contra et totalitært overvåkningsregime? Akk... Ia ia chtulhu f'taghn!

Gjest

#5

2014-09-02 18:11

Etter en prat med en venn i Stavanger som har engasjert seg i dette, skjønner jeg at min underskrift, om enn en av få hittil, kan utgjøre 1 av mange etterhvert. Viktig kamp dette, rart det ikke er mer fokus på dette i nyhetsbildet, om enn et tildels kontrollert nyhetsbilde. Stå på
Tore wathne

#6 Vi sprer vårt budskap:)

2014-09-06 14:38

Til og med filippinene har hørt vårt rop om frihet og demokrati:) En gledens dag... Nå skal vi i aksjonsgruppa snart gi jernet og starte rekrutteringa... Stå på verden

Gjest

#7

2014-10-20 03:24

Vil ikke bruke kort på små beløp på under kr.100.-

Gjest

#8

2015-05-24 08:29


Det må klart være den enkeltes valg hva slag betalingsform man vil preferere!

Gjest

#9

2015-05-25 11:35

Fordi valgfrihet er et overordnet gode - valg til å bruke kontanter!

Gjest

#10

2015-08-04 16:36

Verden har vært avhengig av mynter og sedler i 2700 år. Det har drevet verden fremover og med eller uten iboende verdi vil kontanter alltid være sikrere enn noe så upålitelig som teknologi. Det kontantløse samfunn er IKKE et stort skritt fremover, det er et stort skritt TILBAKE!

Gjest

#11

2015-09-18 18:35

fordi vi også trenger kontanter i tilfelle digitale betalingsformer ligger nede av forskjellige årsaker.

Gjest

#12 Re:

2015-09-18 18:37

#5: -  

 


Gjest

#13

2015-09-18 18:39

det er mye som ikke blir tatt fram i nyhetene i dag.Vi lever i et postdemokrati desverre,men mange msk ser ut til å soves ser det ut til.


Gjest

#14

2016-02-13 17:58

fordi jeg støtter gatemusikanter og loppesalg

Gjest

#15

2016-02-17 08:11

J ønsker å beholde den norske valutaen i kontante midler. Det gir frihet

Gjest

#16

2016-02-17 08:42

För att det är vansinnigt att ta bort kontanter!!!

Gjest

#17

2016-03-03 23:29

Etter alt jeg har lest om skimming og elendig kontroll på innehavere av mindre butikker og andre som har betalingsterminaler, sier jeg meg enig med forbrukerrådet og datatilsynet: NEI, dette kan ikke aksepteres! Det nevnes også personvern og frihet " i samme åndedrag" Ikke minst derfor, kan vi aldri gi etter for dette.
LilleViMsE
Gjest

#18

2016-03-05 01:10

Fordi staten har ingen rettigheter på å vite hvem du tar private lån fra penger, eller hvorfor og hvor mye og hva det brukes til. Hva skal de med den infoen?sende oss målrettet reklame i postkassa basert på interesser for å bedre.., bruker... ehh.. jeg mener statsborgerskapsopplevelsen?

Asbjørn Mitusch
Gjest

#19 Kontanter = Privatliv

2016-03-08 16:10

Et kontantfritt samfunn er problematisk av flere grunner. For meg er den viktigste av disse privatliv.


Gjest

#20

2016-03-08 19:36

Jeg signerte fordi jeg mener at utviklingen som er i ferd med å skje vil føre til RFID chip, som er en del av løsningen for massiv kontroll av meg og alle mine venner, samt vil dette bli en trussel mot ett demokratisk samfunn, og jeg vil ha friheten til å bevege meg hvor jeg vil, uten at en satellitt skal overvåke RFID, nemlig deg og meg.

Gjest

#21

2016-03-08 19:45

Vi skal ha frihet til å velge et alternativ. Ikke alt er trygt med elektronikken og kortbruk er ikke alfa og omega. Bankene skal ikke bestemme hva vi skal ha! Det er vi som bestemmer. De skal følge lovverket der det står at kontanter er tvungent betalingsmiddel som alle plikter å ta imot.

Gjest

#22

2016-03-09 00:13

DIGITALE PENGER ER IKKE PENGER,,,,DETTE ER KONTROLL OG SLAVERI.

Gjest

#23

2016-03-09 05:02

kontant fungerer i praksis

Gjest

#24

2016-03-09 06:38

Uten kontanter blir det som å være utstyrt med chips - overvåket/kontroll.

Gjest

#25

2016-03-09 07:03

Jeg signerer fordi jeg ikke ønsker et overvåkingssamfunn!