Nei til det kontantløse samfunn!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til det kontantløse samfunn!-oppropet.


Gjest

#126

2016-04-05 08:05

Takker og bukker for at noen setter igang dette oppropet !!!

Gjest

#127

2016-04-06 12:05

Bank og finans er kommet langt i å ta fra oss egen kontroll. Det er et "hån" når de bruker "svarte penger" som en unnskyldning for å fjerne kontanter. Kontantene utgjør bare en liten del av "pengestrømmen". De store "skurkene" trikser med overføringer, ikke i kontanter....Jeg er heller ingen tilhenger av "vips"...det er kun en måte for DNB å fraskrive seg ethvert ansvar for hva som går ut av din konto.

Gjest

#128

2016-04-06 19:14

Det må da være grenser for hvor mye man skal bli styrt, dette gagner kun de rike og politikere.. Jeg vil ha frihet til å velge selv!!

Gjest

#129

2016-04-07 08:51

Overvåking av enkeltindividet er er å frata enkeltindividet friheten.

Gjest

#130

2016-04-07 10:48

Jeg er imot et totalitært samfunn og overvåking.

Gjest

#131

2016-04-07 12:08

Hvorfor fjerne kontantene? Om dette skjer så vil det ikke gå lang tid før det kommer til å koste oss mer å bruke banktjenestene på nettet. Vi, vanlige folk har intet å tjene på et kontantløst samfunn.

Gjest

#132 Re:

2016-04-09 17:34

#81: -  

 Da gjør vi som Jørgen, gir fa.....


Gjest

#133

2016-04-13 01:13

Som George Carlin sier: "Ingen ser ut til å legge merke til, synes å ikke bry seg." Det er dessverre et faktum. Når du har fotball, håndball, hockey, baseball, basketball, endeløse timer med såpeopera og reality show og annet søppel å se, hvordan kan en person forventes å følge noen trivielle ting som at bankene vil kutte ut kontanter?
Det totalitære krypet jobber i hyperfart . Nesten daglig ser vi en annen artikkel i media om ett "kontantløst samfunn". trommene for ett kontantløst samfunn slår sterkere og sterkere for hver dag. Og tullingene som trommer skjønner ikke at det er deres jobber som ryker først.

Gjest

#134

2016-04-25 02:31

Kontanter er enkelhet, frihet og fleksibilitet. Mangfold.
Uten kontanter er vi prisgitt banker og styresmakter.
Uten kontanter er vi alle påtvunget en digital/elektronisk
tvangstrøye og mange stressmomenter i hverdagen.

Kontanter er direkte, fysiske og varige. Uten kontanter
er man avhengig av mange teknologiske funksjoner som
skal operere sammen og som lett kan svikte på et sekund.
Å fjerne kontanter er som å fjerne livbåtene på Titanic.

Og så er det mange tema omkring personlig suverenitet,

anonymitet, overvåking og lignende som er viktig her.

Ola

#135 Nasjonal byttering

2016-04-25 23:35

Med dagens teknologi kunne det vært gunstig med en nasjonal byttering hvor folk kan bytte tjenester, varer og lignende. Har hørt om slike ideer og hvor man tenker å bruke et poengsystem i stedet for penger. Dvs en arbeidstime er verdt eks antall poeng.  Varer kan verdsettes i poeng, og tjenester likeså, om man ikke bytter likt. Et system (bank) holder øye med poengene og du kan samle opp det du ikke bruker. For at dette skal fungere må mange være med. Derfor er det vanskelig å få igang, men oppstod det en gruppe i Oslo, Trondheim og Bergen i første omgang, og som kan samarbeide, så vil sannsynligvis mange komme til etterhvert. I et slikt system kan du begynne med to tomme hender og arbeide deg opp. Får man opp en ordentlig byttering så er man immun mot bankkollaps, strømbrudd, finanskriser oa. Det vil også stimulere til produksjon av varer og tjenester. Du får ikke solgt syltetøyet ditt på Rema, så hvem gidder da å produsere noe? De store kjedene har tilnærmet monopol på alt salg. Samtidig ville det være et godt alternativt nettverk og hvor det meste går etter den tradisjonelle gamlemetoden, så når det utrolig sårbare elektroniske systemet bryter sammen og ingen ting i samfunnet fungerer, vil man ha sitt eget marked og et system med bøker som fungerer. Likevel vil datamaskiner og telefon være svært nyttig i oppstart og drift.

Det ringer Det ringer

#136 Re: Fra XAU TIL CHIP..

2016-04-26 00:25

#134: -  

Før gullet og pengene handlet man med reelle verdier som korn, skinn, buskap, fisk og ikke minst redskaper og verktøy. Hadde du en saueflokk så var du velstående. XAU er den internasjonale koden for gullhandel og koden for 24 karat gull er 999. I dag er det de elektroniske kortene som tar over, og nylig ble jeg påtvunget et nytt såkalt kontaktløst kort. Det betyr at du kan betale med en håndbevegelse og slipper kode. Dette er etter min mening hakket før den sagnomsuste microchippen, eller dyrets merke, som mange kaller den. Dette dyrets merke bærer tallet 666, og uten dette merke kan du ikke kjøpe eller selge. Man står utenfor systemet. I Sverige har man alt begynt med et prosjekt hvor man sprøyter inn en microchip under huden og bruker dette som adgangskort. Disse chippene kan inneholde all informasjon som kan oppdrives om deg, men også din saldo. Du kan dermed kaste kontanter, kort og nøkler, men ikke nok med det. NRK hadde for en tid siden en artikkel om at disse chippene kan brukes som apotek. Legen skriver "resept" og Nanolab i chippen mikser de kjemiske formlene.. glemte jeg å si at disse systemene kan hackes?

 

NÅ KASTER SVENSKENE ADGANGSKORTET Alt skal sprøytes under huden.

MICROCHIP UNDER HUDEN KAN BLI DITT NYE APOTEK – Det kan minne om science fiction, men det er realitet: Nå har det blitt utviklet en mikrochip som kan regulere og gi pasienter medisin ved å være plassert under huden.

 

PS. Da Moses var på fjellet for å hugge ut Guds lov, orket ikke menneskene å vente, og vendte seg derfor til Moses bror, presten Aron. De ville heller ha en synlig Gud, og Aron ba om "ringene i ørene deres" og støpte dem en gullkalv. Her har dere guden deres og menneskene begynte å danse rundt dem. På Wallstreet står The Charging Bull, og den var ironisk nok en julegave til New Yorks befolkning. Er gullkalven (dyret) blitt voksen?


Gjest

#137

2016-05-03 18:25

Fordi JEG vil selv bestemme hvordan jeg skal betale !

Gjest

#138

2016-05-03 18:34

Fordi det er et idiotisk forslag !!

Gjest

#139

2016-05-05 17:08

Jeg vil ha min lovlige rett til å betale med kontanter takk. Det er vel bare Norge som prøver seg på noe så uhørt.

Gjest

#140

2016-05-07 10:25

Vi kan ikke la bankene få all makt. Dessuten forsvinner for mye av privatlivet. Det har forsvunnet nok allerede.

Gjest

#141

2016-05-20 22:24

fordi jeg liker å ha kontanter og betale med penger

Gjest

#142

2016-05-29 14:35

Fordi jeg ikke ønsker å bli kontrollert 102 prosent!

Gjest

#143

2016-05-29 16:45

Alle må ikke ha bankl kort! Hva med de som ikke kan få, eller eldre som ikke kan huske koden! Nok er nok!

Gjest

#144

2016-05-30 06:24

Jeg synes det er bedre med kontanter enn mcash og vipps, hvis man ikke har strøm på mobilen så har man et problem, så nei til mcash og vipps.

Gjest

#145

2016-05-30 18:32

ONE WORLD LEADER: Revelation. 13:7.

ONE WORLD GOVERNMENT: Revelation. 13:2-Daniel. 7:4-7.

ONE WORLD RELIGION: Revelation. 13:8.

ONE WORLD CURRENCY. Revelation. 13: 16-18.

EPHESIANS 6:12. FOR OUR STRUGGLE IS NOT AGAINST FLESH AND BLOOD, BUT AGAINST THE RULERS,AGAINST THE AUTHORITIES,AGAINST THE POWER OF THIS DARK WORLD AND AGAINST THE SPIRITUAL FORCES OF EVIL IN THE HEAVENLY REALMS.

Gjest

#146

2016-05-30 20:22

Frykter en fremtiden med penger på microchip !

Gjest

#147

2016-06-04 09:16

Fordi jeg ønsker et samfunn der vi ikke blir overvåket konstant.For meg og for mine barn i framtiden . Man hvet aldri hvem som kommer til makten. Desutten har finans bransjen altfor mye makt allerede

Gjest

#148 Re:

2016-06-04 11:04

#134: -  

 Noen steder har de lagt ned bankfilialer, og fjernet minibanker

så da må man enten man vil eller ikke betale med kort.


Gjest

#149

2016-06-05 16:43

Fordi jeg vil beholde kontantene .

Gjest

#150

2016-06-05 21:09

Fordi jeg vil ha retten til å forvalte og oppbevare pengene mine på hvilken som helst måte som passer meg, uten at hvert eneste lille kjøp, salg eller gave skal kontrolleres og registreres.