Nei til nedleggelse av Radehuset barnehage

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Er det sant det er for sent?

2024-01-27 06:25:36

Hva slags kommune er det vi bor i? 😳
Tenk å legge ned en barnehage som Radehuset, hvor kommunen har brukt penger på å bygge opp og renovere et vernet hus om til barnehage. Det er små barnevennlige spor hele veien, som vasker og små doer. Huset passer de små nyskjerrige barna helt perfekt!
Lite egnet som kontor eller privat bolig spør du meg..

Barnehagen er den eneste barnehagen jeg ønsker mine barn skal gå i. Eneste barnehagen med det jeg vil kalle en naturtomt i mitt nærmiljø.
Epler, pærer, druer, rips og maaaange blomster. Alle barna går hele sensommer og plukker frukt som de spiser. Lite lekestativer, og det gjør ingenting når de ansatte lar barna være barn. De klatrer i trær, leker med vann og sand. Planter ting og storkoser seg med meitemark og sommerfugler!

De har ofte utflukter til gamlehjemmene rundt de hvor barn og eldre får observere hverandre på avstand og nære. De spiser mat sammen. Tenk så fint det er for alle sammen! Og det her skal bli tatt bort fra de. For det er det ikke tid og rom til når barnehagene blir for store.

Tenk at politikerene heller vil at denne barnehagen legges ned- for å putte de inn i asfalt Bgh hvor de ikke ser en meitemark igjen.

Vi har snart samlet inn 500 !!!! Underskrifter i Porsgrunn. Men får beskjed om at vi er for sent ute?! En uke fikk vi..

Jeg tror ikke på det- så vi fortsetter kampen om å bevare! Ta gjerne kontakt om du sitter på info som kan hjelpe oss å få politikerene til å åpne øynene sine for hva de er i ferd med å gjøre.

Fortsett å signer oppropet, jeg nekter å tro det er for sent-

Tiril Møglestue

17.00 i dag- kan de som vil møte opp på rådhuset for å støtte oss!

2024-01-24 09:25:55

I dag fyller Hermine 5 år. Her er hun på vei inn til barnehagen som har vært en STOR del av hennes oppvekst. Hennes andre hjem!
En barnehage lokalt (for oss) plassert på Osebakken. En barnehage tilpasset de som har litt ekstra behov for at hverdagen ikke eksploderer av for mye inntrykk hele tiden. Her har den lille jenta som ikke turte si sitt eget navn fått blomstre i sitt eget tempo inn til en selvsikker, varm og omsorgsfull 5 åring med glimt i øyet 🥰

Hermine vet veldig godt at hun ikke kan få alt hun ønsker seg - men tenk om hun kunne få beholde barnehagen sin da?! 🥰

I dag tas saken opp i bystyret i Porsgrunn kommune.

Hjelp oss å sende et signal til kommunen om å bevare mangfoldet i barnehageplasser ved å signere vårt opprop.

Live, mamman til Hermine

Snart i mål til 200 underskrifter-

2024-01-21 19:53:52

Takk til alle som har signert og delt oppropet.
nå mangler vi kun et par for i det hele tatt kjøpe oss mere tid på å kjempe for denne fine barnehagen.

politikerene sier selv at forslaget virker veldig prematurt- og uten gode nok argumenter for hvorfor Radehuset skal rammes på denne måten.

Politikerene har heller ikke en langsiktig plan foe våre barn eller er konkret tilbud til de barna som nå blir stående uten barnehageplass.

Hjelp oss å nå gjennom nåløyet.

Tiril Møglestue

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.