Stopp Addictologi Akademiet

Quoted post

urolig

#11

2014-12-31 13:42

Urovekkende det som beskrives ovenfor, da vi har et familiemedlem som har søkt hjelp hos Addiktologi akademiet. Vi har vel egentlig over en periode sett symptomer tilsvarende det som beskrives; familien velges bort og prosessgruppa betyr alt. Han er videre blitt fortalt at han må påregne oppfølging resten av livet, noe som klart betyr store pengesummer inn på konto (sannsynligvis) hos noen få i akademiet. Det fristes også med utdanning som addiktolog noe som koster (tror jeg) kr. 50 000.-.

Håper noen som har kommet seg ut av Addiktologi akademiet vil stå frem å fortelle om hva som virkelig foregår ifht typisk manipulering, trusler (dersom relevant) og økonomisk utsuging.  

Kan dette være noe for "TV2 hjelper deg" eller tilsvarende?

Replies


Gjest

#53 Re:

2017-10-16 11:38:00

#11: urolig -  

hva var årsaken til at denne personen skulle ha hjelp,dette skriver ingen om .og hvor startet i sfall disse utfordringene for denne personene som gjør at hjelp coaching ble nødvendig.rart ingen  lurer på dette.jeg har selv trengt terapi i flere år,nettop fordi jeg hr store utfordringer i relasjoner også til nær famile og npr jeg etter flere år ville prate med familen om det jeg gikk og følte på fikk terpeuten skylden.terpaueten  har ikke skylden for at jeg har savnet en mamma som har brydd seg ,eller for at mamma valgte  pappa forann å beskytte meg ,og at hun ofret meg til fordel for velge en misbruker ,og ble misbruker  selv .at det har preget livet mitt ,at jeg selv ble misbruker og ville få hjelp til å komme meg ut av det,noe jeg fikk,et sted jeg kunne prate om det som har vært vanskelig!!!deretter ville jeg forsøke å prate med min mamma om det ,forsøke å bli litt bedre kjent på et dypere planettersom vi alldri  har pratet noe særligh sammen.noe som er en sak mellom meg og hun,da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde så god av terapi.og så fikk terapeuten skylden.aditctolgi akademiet må jammen stå til ansvar for mye rart.

ingen som prater noe her om at de ba om hjelp for at de svikter  barna sine og at de misbruker noe som de burde slutte med for å bli bedre foreldre ,ledere,arbeidstakere,venner ,kjærester.isteden gjør alle er om andre til sitt eget problem

det som er det værste å lese alt som står her er at folk tror på det .ingen stiller noen  spm bare hiver seg på.