Stopp Addictologi Akademiet

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Stopp Addictologi Akademiet-oppropet.

Moonshine
Gjest

#1 Bruker sekteriske manipulasjonsteknikker for å gjennomføre organisert krimminalitet

2014-12-15 16:41

Dette er ikke ett behandlingsted som leder brukeren tilbake til et produktivt liv i dette samfunnet. Jeg er litt i tvil om dette er ei sekt eller om dette er en mafia, trolig litt av begge deler. Folk blir ruinert for alt de har og litt til, havner i stor gjeld som følge av behandlingen i Addiktologi Akademiet. Det har også vært ubekreftede rapporter på at det har vært selvmord i kjølvannet av denne sekta, som har brukt forskjellige psykiske terrormetoder for å harselere med dem som bryter med denne sekta. Det som gjør meg i tvil om dette er en mafia er koblinga opp mot Laila Mjeldheims selskap Det Norske Kartselskap, hvor klientene blir manipulert til å tro at de er så syke at de må inn i varig AFT som følge av deres sykdom, De må dermed jobbe som telefonselgere for Det Norske Kartverk som lurer forskjellige etater for millioner av kroner igjennom sin organiserte kriminalitet i kjølvannet av dette. Det at så mange tar del i dette gjør faktisk at mafiaparagrafen kan brukes mot dem i en eventuell straffesak mot dem når de blir tiltalt for dette. Hvis dere lurer på hvem bakmennene er, så kan dere kikke på bildene på denne siden om dere er nyskjerrige og lurer på hvem som jobber for dem.

https://www.facebook.com/pages/Det-Norske-Kartselskap/147649815388568

 


Gjest

#2

2014-12-15 21:07

Få stoppa dem før dem skader og ødelegger flere mennesker

Gjest

#3

2014-12-15 22:19

Stopp dette. Det har ingen ting med det vi står for !!!
Gjest

#4 Få det under lupen

2014-12-16 00:36

Jeg synes dette skulle vært gransket på vanlig måte, samtidig så synes jeg det er flott at noen bidrar til at det kanskje blir det en dag. Som veldig mange andre i rusfeltet så har vi hørt historier oppigjennom årene fra og om dette Addictiologi Akadamiet, og slik det kommer frem her så må det jo være noe i dem.


Gjest

#5

2014-12-17 08:12

Viktig og belyse dette!!!

Gjest

#6

2014-12-17 10:53

Synes dette er tragisk

Gjest

#7

2014-12-19 19:29

Dette må bare stoppes - - - -
Snurr

#8 The point

2014-12-21 21:43

Og hva vil initiativtaker til denne kampanjen oppnå?
I skrivende stund er det 199 (og det ser ut til at det har stoppet opp) som har skrevet under i en eller annen form, men jeg har enda ikke forstått hva som vil gjøres.
Om det så skulle bli 10 000 underskrifter vil de ha null verdi om de ikke er tenkt å brukes til noe.

Så?

Snurr

#9 Re: The point

2014-12-25 22:47

#8: Snurr - The point 

 Som jeg trodde - ingenting. Synd egentlig.

lurer

#10 Re: The point

2014-12-26 22:09

#8: Snurr - The point 

 Samme lurte jeg på, hva er hensikten med et slikt opprop? Lurt på det flere ganger med flere sånne. Går det an å få brukt noe sånn om man får mange underskrifter? Eller er det bare for å anslå et antall som er enig i saken? Hadde vært fint med et svar.

urolig

#11

2014-12-31 13:42

Urovekkende det som beskrives ovenfor, da vi har et familiemedlem som har søkt hjelp hos Addiktologi akademiet. Vi har vel egentlig over en periode sett symptomer tilsvarende det som beskrives; familien velges bort og prosessgruppa betyr alt. Han er videre blitt fortalt at han må påregne oppfølging resten av livet, noe som klart betyr store pengesummer inn på konto (sannsynligvis) hos noen få i akademiet. Det fristes også med utdanning som addiktolog noe som koster (tror jeg) kr. 50 000.-.

Håper noen som har kommet seg ut av Addiktologi akademiet vil stå frem å fortelle om hva som virkelig foregår ifht typisk manipulering, trusler (dersom relevant) og økonomisk utsuging.  

Kan dette være noe for "TV2 hjelper deg" eller tilsvarende?

Snurr

#12

2015-01-11 00:45

Så var det slutt på hele greia tydeligvis. Sida på FB er borte, og ingen ser ut til å interessere seg for dette lamme forsøket på å gjøre noe med dette "akademiet".

Egentlig lurer jeg litt på hva som har skjedd. Har aliaset som opprettet FB- sida fått betalt for å legge den ned?

Uansett - det ser ut som om personen(e) har gitt seg. Fått oppmerksomhet, og lar det hele dø ut i intet.

taa80

#13

2015-01-11 11:45

Det er farlig når noen hevder å ha monopol på sannheten. 

taa80

#14

2015-01-11 11:57

Jeg har vært på Alfa 12-trinnsbehandling og har intet annet til overs for dem enn forakt.

Konfronterende, "brytes ned for å bygges opp", Jelinek, synet på vitenskaplige sannheter (LAR-behandling) osv osv

Mange blir frelst og søker seg til addiktologutdanning i Sverige, som nå tydeligvis har funnet veien til Norge.

Jeg vil avslutningsvis sitere stifteren av Tyrilikollektivet på spørsmålet om hva han angret mest på i anledning et jubileum av et slag (20 år?), hvorpå han svarte noe i følgende ordlyd: At vi tviholdt på skepsisen til legemiddelassistert behandling, at vi trodde allle kunne komme seg ut av dette uten medisinsk hjelp, og alle dødsfallene som trolig kunne vært unngått hadde man hatt et åpnere sinn.

 

Knut

#15

2015-01-12 09:03

Syns det er så synd at facebook siden ble lagt ned. Måten denne "lederen" driver disse gruppene er skremmende. For min del hjalp det veldig å lese andres historie og erfaring. Jeg registrerte også at noen har skrevet på det norske kartselskap sin facebook side og fri fra addikologi akkademiet sin side at mennesker som enda går i grupper følte seg krenket. Syns det er fint at noen føler de får hjelp der men andre må da få lov å si sin mening i forhold til dette stedet uten noen skal bli krenket? 

Håper dette stedet ink deres samarbeidspartner, dnks blir stengt slik at ikke flere mennesker blir skadet. Håper også at dem som enda går i grupper finner ut at det finnes bedre løsning en å hoppe mellom diverse avhengigheter for å tilfredstille lommeboken til "lederen".

sekt basher

#16

2015-01-12 20:47

 Hei til orientering esben a.... er forsatt kongen , han eier mye av aksjene i fun i sverige så det er bare tull at svenskene og han har brutt med hverandre. Teraputer  fra Fun jobber i norge.  Før gikk de rundt i ring og snakket om diffe og runking nå snakker de annen hver setning om å føle seg krenket, mange av dem er voksne barn som gjør seg til narkomane uten å være rusavhengi, dama til esben er en som stakkars utgir seg for å være rusavhengi.

svartsol

#17 Re:

2015-01-13 19:42

#14: taa80 -  

 Syntes alfa var en fantastisk plass. Fortsatt nykter, og livet blir bare bedre og bedee for hver dag. 

Ja visst var det tøft og konfronterende, men heller det enn den stakkarsligjøringa av rusmisbrukere, som det offentlige står for.

addiktolog akademiet derimot har jeg ingenting til overs for. Kjenner noen som går der og de er på godt norsk; hjernevasket.

svartsol

#18 Re:

2015-01-13 19:46

#16: sekt basher -  

 Så bra:)

Kjenner et par stykker som passer godt til den beskrivelsen


Gjest

#19

2015-01-22 20:58

Addictologi Akademiet må dømmes til å stoppe sin virksomhet som terapeuter og som IKKE er godkjent av det offentlige. Det er useriøst og har ingen rot i virkeligheten og driver psykisk terror mot sårbare mennesker. De har utviklet en sekt som det er livsfarlig å komme innenfor. ALLE frarådes å betale for både utdanning og terapi der!

Gjest

#20

2015-01-22 23:56

Allerede svake mennesker blir utnyttet på det groveste!

Gjest

#21

2015-01-23 00:10

Jeg tror Addictologi Akademiet driver med en del stygt; jeg kjenner en del av de som går der; de har en sånn "Vi er bedre enn de andre"-holdning.

glenn

#22 Re: Bruker sekteriske manipulasjonsteknikker for å gjennomføre organisert krimminalitet

2015-01-23 09:29

#1: Moonshine - Bruker sekteriske manipulasjonsteknikker for å gjennomføre organisert krimminalitet 

Jeg fikk hjelp i Akademiet for noen år siden, og er utrolig glad for at jeg nå er rusfri og fått et nytt liv. 


Gjest

#23

2015-01-23 11:21

Jeg er ikke, har heller ikke vært rusmisbruker, men har rus i familien. Har g
For mange år siden vært på møter hos Espen og det var nedbrytende. Man skulle gråte, rippe opp i vonde situasjoner uten at det var kompetanse til å håndtere det som kom. Mennesker i sårbare situasjoner ble fortalt sannheter som de trodde på. Det var vondt og sykt å være vitne til. Dette bør stoppes.
Fjugstad

#24 Avviser all kritikk

2015-01-23 15:56

Jeg har selv godt i  gruppene og gjenkjenner påstandene om det er et usundt behandlings sted.

Synes det er rart at Terje ikke skjønner at når mange sier at du har en hale, ikke titter bak å ser etter. Men avisser allt og gjennkjenner ikke noe av krittikken. Er det alle vi andre som er syke eller er ute etter Addictoligi Akeademiet?

Vil også tilføre at Espen startet et forhold med en av sinne personer som gikk i disse prosses gruppene. For meg beskriver det at man blabder hattene og rollene veldig.

Fjugstad

#25 Re: Bruker sekteriske manipulasjonsteknikker for å gjennomføre organisert krimminalitet

2015-01-23 18:00

#1: Moonshine - Bruker sekteriske manipulasjonsteknikker for å gjennomføre organisert krimminalitet 

 Noen bør kontakt Oslo komune å finne ut hvilken etat som betaler for tjenester hos Espen. Opplyse dem om og kvalitetskjekke tjennestene de kjøper inn. De er annsvarlige for sinne tilbud i Oslo kommune. Tror nokk hvis noen tar denne lete jobben at det blir slutt på  dette.