Nei til KRLE!

Quoted post

Ateist

#306 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tema

2013-10-03 15:00

#291: Tore L. Tangen - Re: Re: Re: Re: Re: Tema

Jeg betviler ikke at folk som fra før ikke er religiøse (det kristne kaller ateister) kan begynne å tro på det ene eller andre, men det skjer ikke i et vakuum. Folk blir ikke kristne eller muslimer uten at de blir eksponert for den kristne læren eller Islam. Frem til noen forteller deg om Jesus, så har du ikke noe kjennskap til hans eksistens. Det handler om miljø og påvirkning.

En trenger derimot ingen påvirkning fra andre, for å innse at religion er menneskeskapt overtro. Det holder å tenke selv.

Replies

Tore L. Tangen

#310 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tema

2013-10-03 15:11:40

#306: Ateist - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tema

Nettopp, miljø og påvirkning. Det å forkaste eksiterende tro er noe man kommer fram til på egenhånd ved å tilegne seg kunnskap om sin nåværende tro. Men nyateisme er ikke kommet av ingenting, den har utviklet seg fra tidligere genrasjoners forkastelse av kristendommen i et forum der folk med stadig dårligere syn på annet det det å forkaste det kristne har kokt ihop en giftsuppe som har eksplodert til dagens hat mot alle andre livssyn enn det antiteistiske nyateistiske livssynet.

Dette er et resultat av påvirkning fra andre, et resultat av en ateistisk overtro på egen verdi i forhold til verdien til folk som ikke deler deres livvsyn.

Dersom dere tenkte selv ville der også forkastet denne overtroen. Å være nyatist gjør deg ikke til et bedre menneske, ei heller til et mer inteligent menneske. Det gjør deg bare til et mer foraktelig menneske.

Vær gjerne ateist, du. Jeg har ingen problemer med ateismen, men jeg har kollosale problemer med folk som sprer et verdisyn som anser alle andre mennesker for å være mindreverdige dem selv.