Fastleger skal ikke nekte abort

Quoted post

Tore L. Tangen

#3 Re: lex

2013-10-03 14:15

#2: - lex

Selvfølgelig, men det er ikke egen kropp man bestemmer over når man dreper sitt ufødte barn.

Replies


Gjest

#5 Re: Re: lex

2013-10-03 15:59:54

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Det slipper du heldigvis å få gjennomgå du som er mann. Kanskje du hadde sett anderledes på det hvis du var kvinne? Ikke vet jeg. Du kan og du har selvsagt meninger om dette temaet, så klart du har det, men egentlig så syns jeg kvinner skal ha en del mer å si når det kommer til dette.

 

Marcus Skaara

#10 Re: Re: lex

2013-10-03 16:59:42

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Dreper et ufødt barn.. Med den "logikken" blir vel også mastrubasjon og prevensjon drap, siden den sæden kunne potensielt blitt et menneske...

Tarjei L. Tangen

#26 Re: Re: lex

2013-10-03 18:56:29

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Selvsagt er det det!

 

Du blander begreper. Det finnes ikke noe som heter "ufødt barn". En gravid kvinne bærer på et foster, og når fødselen er ferdig kan man kalle fosteret et barn. Et foster før tolvte uke av svangerskapet er IKKE det samme som et barn. Et foster før tolvte uke har ikke egne tanker, følelser eller erfaringer, og er ikke noe mer enn en del av kvinnens kropp.


Gjest

#54 Re: Re: lex

2013-10-03 23:00:35

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Hvem sin kropp er det da? Nabokjerringa?


Gjest

#64 Re: Re: lex

2013-10-04 08:00:38

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Dreper sitt uføtte barn? er du rar? Det er ikke et barn, det er ikke et forster en gang, det er snakk om noen celler, og om du mener at det er drap å fjerne uønskede celler så er du og imot kreft behandling samt annet.

Du kan og bare ta å gjøre deg til en massemorder når du klør deg på huden og siden det er celler der og, for å ikke snakke om når du klypper håret ditt.

De cellene som fjernes har potensial til liv og noen mener at de cellene ikke bør vokse i kroppen sin grunnet voldtekt eller andre grusomheter.

Det å føde et uønsket barn, dette med at du ødelegger vagina og det er fare for at organer rives løs og du påfører deg Store indre blødninger, vel.. det vil jeg si er Din egen kropp og det er et resultat av barnefødsel.

Det finnes en periode hvor du kan bestemme om du vil beholde cellene som har mulighet til å danne liv, og etter den perioden er over så er det et foster som har større mulighet til å bli liv. etter noen måneder så blir det forsteret til et ikke utviklet barn som blir utviklet i magen på moren. Etter dette så føder du et barn.

Så lenge det er snakk om Celler så er det fremdeles din egen kropp og du er enda ikke en rugemaskin, men etter fosteret er begynt å ta form ca etter 2 mndr, så er det fremdeles ulovlig å ta abort.

Få deg litt klarhet i hva som er rett og galt før du åpner munnen og sier slik Tore L. Tangen.

Får vemmelser av å lese slike naive selvoptatte Frekke Kommentarer.

Martine

#69 Re: Re: lex

2013-10-04 09:09:58

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

men hva en blir seksuelt misbrukt? ser du da på abort som et drap? tenk å måtte se barnet ditt inn i øynene og hele tiden se for deg faren til ungen. Kunne du ha sett ungen din i øynene hvis det hadde skjedd? hadde du virkelig?


Gjest

#96 Re: Re: lex

2013-10-04 17:21:19

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

En ung jente som muligens har blitt voldtatt trenger ikke høre slikt. Og det er sin egen kropp man bestemmer over når man ikke vil bære frem et uønsket barn.

Tenk før du kommenterer!

a

#105 Re: Re: lex

2013-10-04 20:57:17


Gjest

#157 Re: Re: lex

2013-10-09 15:08:48

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Hvis det er drap då er det mange som skulle vært felt dom over av en domstol vel ? Drap er et kriminellt handling her i Norge ....eller ??

Anne

#179 Re: Re: lex

2013-10-25 17:35:17

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Skal barnet vokse opp uten en mor som kan ta vare på barnet da? Det kan jo ødelegge barnets oppvekst like mye som det kan ødelegge for moren.


Gjest

#183 Re: Re: lex

2013-10-26 19:40:42

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Nei nei nei det er ikke sånn det funker! Ved abort dreper man ingen barn, bare noen celler! Ingen babyer blir skadet i prosessen!

Jeg holder ut hendene mine, med et lite barn i den ene hånden og en petriskål med et levende foster i den andre. Jeg skal slippe en av disse to. Hvilken velger du?

Se der ja, et foster er på ingen måte et fullverdig menneske.