Fastleger skal ikke nekte abort

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Fastleger skal ikke nekte abort-oppropet.


Gjest

#51 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lex

2013-10-03 22:51

#46: Tore L. Tangen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lex

Det å leve er å akseptere risikoen ved å leve, IKKE å akseptere risikoen ved at noen skal begynne å fortelle meg hvilken - for meg ennå hensynsløse - risikoer jeg må begi meg ut på, til tross for at vi nå har evnen til å unngå denne risikoen.

 

En celleklump er ikke en kropp. En liten celleklump, som er avhengig av MEG for å leve, som ikke hadde overlevd om jeg hadde dødd, som ikke overlever når jeg ikke vil ha den inn i MIN kropp, er ikke en kropp. Til og med hvis man hadde tatt utgangspunkt i at det var en kropp, så hadde samme logikken kunne blitt brukt på den - den har ikke rett til å bestemme at den skal være inn i min kropp, dermed har jeg lov til å fjerne den fra min kropp. Om den overlever utenfor min kropp eller ei, er dermed ikke min sak.

 

Alternativene til cellefjerning er utrolig farlige. Jeg kjente noen som fikk blodpropp av "litt østrogen". Flere. I en alder av 19 år. Denne noen er ikke lenger, fordi skaden på hjernen var dødelig. Ikke kom her og begynn å fortell meg at alternativen er a) en pille med stor sjanse for å drepe meg eller b) 9 måneders sykdom med et veeeldig langt smertehelvette til slutt, som for øvrig også har en rimelig sjanse til å drepe meg.

 

Slutt å snakk om "barnedrap". For da kan en begynne med å argumentere at du stemmer for kvinnedrap.

Tore L. Tangen

#52 Re: Re: Re:

2013-10-03 22:52

#50: Ellen - Re: Re:

Feministisk fjas! Den dagen barn kan gi sin godkjenning i ditt krav om å bestemme over barnets kropp skal jeg være enig med deg. Inntil da er mord mord, uansett hva du kaller det.

Tore L. Tangen

#53 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lex

2013-10-03 22:54

#51: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lex

Hvis kroppen din er så skral bør du snarest oppsøke lege for å bli innlagt på sykehus.


Gjest

#54 Re: Re: lex

2013-10-03 23:00

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Hvem sin kropp er det da? Nabokjerringa?

Tore L. Tangen

#55 Re: Re: Re: lex

2013-10-03 23:05

#54: - Re: Re: lex

Kroppen til ens sønn eller datter.


Gjest

#56 Re: Re: Re: Re:

2013-10-03 23:11

#52: Tore L. Tangen - Re: Re: Re:

Du, Tore.. Kan du vær så snill å heller forklare hva du mener med "feministisk fjas" og "ateistisk vrøvl" i stedet for å bruke de som selvforklarende argumenter? Ikke alle er enige i at feminisme og/eller ateisme i seg selv er noe negativt.


Gjest

#57

2013-10-03 23:19

Generelt til Tore Tangen og de som mener det samme som han; det er vel egentlig ikke snakk om å forby abort i Norge her. Du har lov til å mene det du vil, men faktum er at abort er lov inntil 12. uke, bør da mennesker som har valgt å bli leger i Norge få lov å velge om de skal henvise pasienter som ønsker å ta i bruk dette pga egne, personlige overbevisninger? Det er dette denne underskriftskampanjen handler om, om du mener nei så skriver du under og om du mener ja, så lar du være. Jeg skjønner at du skriver mye om din holdning til selve inngrepet, men her snakkes det egentlig om retten til å nekte pasienter det mange mener er en viktig del av yrket du har valgt, i et land hvor dette inngrepet faktisk er, og mest sannsynlig kommer til å forbli, lovlig.

Gjest

#58

2013-10-03 23:55

Selv opplevd en lege drive propaganda da eg ønsket abort. Viste meg et foster på glass og ga meg time kl 16.30 da alle var gått ffra kontoret :/

Gjest

#59 Re: Re: Re: Re:

2013-10-04 06:46

#39: Tore L. Tangen - Re: Re: Re:

Alle gode argumenter du ikke kan svare på kaller du ateistisk vrøvl.


Gjest

#60 Re: Re: Re: Re:

2013-10-04 06:50

#39: Tore L. Tangen - Re: Re: Re:

Nei det er det ikke. Det følger samme logikk som deg. Din logikk sier at en celle er et barn som man dreper ved å ta abort, da vil å spise cellene kanibalisme. Skriver du ateistisk vrøvl som svar, viser det bare at du ikke er her for å argumentere på en saklig måte, bare å lage kvalme.


Gjest

#61

2013-10-04 07:14

På tide at folk legger psykosene i skuffen og finner realiteten igjen.

Gudetro er avleggs...

Gjest

#62

2013-10-04 07:23

x

Gjest

#63

2013-10-04 07:59

Min rett til selvbestemt abort og valg angående egen kropp skal ingen kunne velge seg bort fra. Legen min skal henvise meg til den rette innstans uavhengig av personlig tro og overbevisning.

Gjest

#64 Re: Re: lex

2013-10-04 08:00

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

Dreper sitt uføtte barn? er du rar? Det er ikke et barn, det er ikke et forster en gang, det er snakk om noen celler, og om du mener at det er drap å fjerne uønskede celler så er du og imot kreft behandling samt annet.

Du kan og bare ta å gjøre deg til en massemorder når du klør deg på huden og siden det er celler der og, for å ikke snakke om når du klypper håret ditt.

De cellene som fjernes har potensial til liv og noen mener at de cellene ikke bør vokse i kroppen sin grunnet voldtekt eller andre grusomheter.

Det å føde et uønsket barn, dette med at du ødelegger vagina og det er fare for at organer rives løs og du påfører deg Store indre blødninger, vel.. det vil jeg si er Din egen kropp og det er et resultat av barnefødsel.

Det finnes en periode hvor du kan bestemme om du vil beholde cellene som har mulighet til å danne liv, og etter den perioden er over så er det et foster som har større mulighet til å bli liv. etter noen måneder så blir det forsteret til et ikke utviklet barn som blir utviklet i magen på moren. Etter dette så føder du et barn.

Så lenge det er snakk om Celler så er det fremdeles din egen kropp og du er enda ikke en rugemaskin, men etter fosteret er begynt å ta form ca etter 2 mndr, så er det fremdeles ulovlig å ta abort.

Få deg litt klarhet i hva som er rett og galt før du åpner munnen og sier slik Tore L. Tangen.

Får vemmelser av å lese slike naive selvoptatte Frekke Kommentarer.


Gjest

#65 Re: Re: Re: Re: lex

2013-10-04 08:16

#6: Tore L. Tangen - Re: Re: Re: lex

sjel? om du hadde en så ville du ha vært en menneske hjelper og ikke en som nekter mennesket hjelp


Gjest

#66

2013-10-04 08:58

Flaut og trist fra Høyre og FrP.

Gjest

#67

2013-10-04 09:09

Viktig

Gjest

#68

2013-10-04 09:09

Helt håpløst at leger skal kunne reservere seg fra å gjøre jobben sin pga personlig tro. Hvis de ikke evner å følge norsk lov og de rettigheter vi har får de finne seg noe annet å gjøre.
Martine

#69 Re: Re: lex

2013-10-04 09:09

#3: Tore L. Tangen - Re: lex

men hva en blir seksuelt misbrukt? ser du da på abort som et drap? tenk å måtte se barnet ditt inn i øynene og hele tiden se for deg faren til ungen. Kunne du ha sett ungen din i øynene hvis det hadde skjedd? hadde du virkelig?

Thomas
Gjest

#70

2013-10-04 09:21

Dette er et overgrep ikke bare mot kvinners frie rett og et enormt steg tilbake, men også mot alt frigjøringsbevegelsen har oppnåd og ikke minst demokratiet. Hvor mange kvinner har ikke mistet livet, desperate med å kvitte seg med uønsket graviditet? Det finnes ikke noe som heter "pro life"!

Man burde heller satse på gratis, lett tilgjengelig prevensjon til både menn og kvinner for å få ned abortraten.


Gjest

#71

2013-10-04 09:28

 

Før noen av dere kommenterer her synes jeg dere skal sette dere på Universitetet, og ta utdanningen Medisin.

Så får dere se hva det vil si å ta abort, hvordan det utføres, og hva legen som utførte må tenke på når han/hun går hjem fra jobb.

Leger er også mennesker, med følelser som alle andre. Veldig lett for andre å tenke at de er roboter! Når du blir lege skriver du under på at du skal hjelpe mennesker. Ikke ta livet av de :-)

Dere aner jo virkelig ikke hva dere snakker om!

Til dere som vil ta abort fordi det ikke passet med barn nå, bruk kondom! Dere må tenke dere om før dere hopper i senga! Det finnes i dag så mange forskjellige prevangsjonsmidler!

 


Gjest

#72 Re: Re: Re: lex

2013-10-04 09:30

#69: Martine - Re: Re: lex

angrepille finnes. Det må ikke gå så langt at du må ta abort!


Gjest

#73

2013-10-04 09:34


Gjest

#74

2013-10-04 09:53

Pasientens behov bør komme først.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-10-04 09:55