ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter

Kristoffer

/ #416 Mister Bostøtten

2018-07-25 09:58

Jeg ung ufør og har ingen nedringer i inntekt eller formue og har kun levd av trygd siste20 årene.

Jeg har overgangsordning fra 2009 og også rett til overgangsordning fra 2014?.

Jeg fikk derfor sjokk når det står i vedtaket fra husbamken at jeg mister min bostøtte.

Det virker som om stortinget endreede ordly om rett bostøtte og siste årets justering av uførstønaden ung ufør var planlagt for at mennesker med de mest alvorlig og livsvarige sykdommene mister sin bostøtte.

 

Dette absolutt uakseptabelt og jeg kan virkelig ikke forstå dette frekke og slemme vedtaket konstruert fra staten. Begrunnelsen om å måste bostøtten for etterbetalt oppjusering av trygd fra Mai og virker kynisk og beregnende fra staten.

Bostøtten har ikke økt siste 15 årene og nå fjerner de bostøtten for oss alvorlige syke hele livet, selv vi som har overgangsordning fra 2009 og 2011 rammes altfor hardt.

Herregud vi har startlån og i mitt borettslag har fellesutgiftene økte fra 2900kr til 6200kr siste 8 årene.

Stortinget skulle se på bostøtten og hjelpe oss jamnfør evalueringen av bostøøten juni 2018 i stede ødelegger de livet vårt ennå mer og sender oss under fattigdomsgrensen.

Jeg synes hardkjøret mot ufør har gått for langt og er svært overrasket over at stortinget synes dette er greit for å si det svært mildt.

Jeg trodde at bostøtten skulle sikres og være forutsigbare, men dette er fatalt og kynisk dårlig arbeid av regjeringen og stortinget-

Dette kommer aldri til å bli akseptert.

Håper virkelig at disse maktmenneskene har hjerte og tar til vettet snart.

Til slutt håper jeg at noen der ute som forstår oss på ung ufør stønad og vil ta kampen for oss  mot dette kyniske og urettferdige vedtaket.

God sommer ?