Lærer, stå opp! Nei til ny arbeidtidsbestemmelse fastsatt av KS.

MonsuMette

/ #112 Tidsstudier av læreres ulike handlings- og tenkemål!

2014-03-02 20:01

Jeg tror ikke det er bedrevet tidsstudier av hva en lærer arbeider med på en ordentlig måte! Hvis noen hadde fulgt meg i mitt virke og mange andre lærere ville kartleggeren fått bakoversveis! Om en lærersjel skulle vandre ut tidlig en sjelden gang, ser du gjerne denne låse seg inn kl 17.00 og sitte ut over til alarmen går på skolen! Eller så sitter han/hun hjemme og besvarer, gir tilbakemeldinger, veileder hjemme via digitale plattformer på en privat krok i heimen, gjerne med egen arbeidsplass som arbeidsgiveren ikke betaler for! Sånn er det! Har dere ellers sett en lærer som går hjem tomhendt? I dag er det også slik at en god lærer forbereder seg hjemme med en didaktisk plan for de elevene en skal ha i utvikling! Det er ikke alltid det er god nok arbeidsplass og ro på arbeidsrommene! Det tenkes over supper og sauser...jobben er alltid med, en er i det hele skoleåret! Den som ikke tror det kan jo prøve en uke eller to! Det er slutt på at en lærer etter mange års praksis kan "snu bunken" som det ble sagt! Ikke er det morro "å snu bunken", og den læreren er det ikke rom for! Det er på tide å omtale lærere og deres yrkesprofesjon på en seriøs måte!