Trafikkopplæring må godkjennes som gyldig fravær på videregående


Gjest

#51

2016-09-01 13:24

Jeg signerte på dette oppropet fordi jeg syns det blir for dumt at vi kan få fravær av å dra på kjøretimer som er normalt forhold til videre liv. Hadde skjønt hvis det hadde vært på ungdomsskole men ikke når man hår på videregående og fyller både 16 og 18år snart og man begynner med alt fra scooter til bil lappen.

Gjest

#52

2016-09-01 15:42

Fordi jeg har drevet som trafikklærer i 40 år ,og ser viktigheten av god og seriøs opplæring! Er redd for at useriøse aktører lettere kan ta markedet,og ødelegge den tross alt fine utviklingen vi er inne i. Å tvinge trafikkopplæring over på kveld og helg er å fremelske svartkjøring og piratskoler! Dessuten er halvparten av elevene i videregående her i Oppland yrkesfagelever som trenger førerkort i jobben! Hvordan skal en rørlegger eller hjemmehjelper fungere uten "lappen"???

Gjest

#53

2016-09-01 18:45

Jeg mener at kjøreopplæring må gå som gyldig fravær. Har selv en sønn som driver med førerkortet nå og er spent på hvordan vi skal få det til å gå opp.

Gjest

#54 Re:

2016-09-03 05:42

#19: -  

 Politikerne har jo fri bil med privatsjåfør, så de har ikke problemer med og

komme seg rundt. Og da er det ikke så nøye med andre, de har jo 2 føtter så de

kan bare gå dit de skal.


Gjest

#55

2016-09-04 08:06

Har vært kjørelærer siden 1995, og all logikk tilsier at det er samfunnsnyttig å få realistisk trafikkopplæring på et tidspunkt hvor det faktisk er trafikk. Svakere opplæring pga tidspunkt/trafikkmengde vil gi mindre robuste trafikanter, som vil bli mer ulykkesutsatt om de "slumper til" å bestå førerprøven. Nullvisjonen til Statens vegvesen brytes effektivt ned.

Gjest

#56

2016-09-04 22:13

Pga at jeg syns traffikk opplæring bør være gyldig fravær. Trafikklærer høgskolen får ikke elever til å utdanne kjørelærere da blir det ikke kjøreskoler igjen etterhvert. Kjøreskoler må stenge pga lite elever.

Gjest

#57

2016-09-05 05:57

Synes det er viktig det ikke blir fravær av trafikkopplæring, da de trenger å lære å kjøre i trafikken også når de skal ut som ferske sjåfører.

Gjest

#58

2016-09-08 00:58

Å ta førerkort er ikke å skulke skolen. Førerkort er noe de fleste MÅ HA !!!