NEI til Rauma Utviklings planer i Isfjorden

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra NEI til Rauma Utviklings planer i Isfjorden-oppropet.


Gjest

#1

2016-08-16 12:52

Selv om jeg ikke bor i området, vet jeg hva som gjør at jeg gang etter gang kommer tilbake til Isfjorden, Åndalsnes og Romsdalen. Uberørt natur, skispor som ble tråkket av de som fikk først og fraværet av bråk og støy, er noe av det gullet som finnes i Isfjorden.

Gjest

#2

2016-08-16 14:45

Sinnsyke utviklingsplaner som denne er lite egnet til annet enn å ødelegge store friluftsområder og fylle drivstoff på cabincruseren til utbyggerne.

Gjest

#3

2016-08-16 19:51

Fordi eg likar naturen og mislikar griske byggehaiar.

Gjest

#4

2016-08-17 03:22

For å støtte venner i Isfjorden og fordi jeg selv har vært på tur i området og synes bebyggelse der vil ødelegge for det ville og vakre fjellandskapet!

Gjest

#5

2016-08-17 23:09

Den galloperande galskapen etter å komersiallisere/rasere Norsk natur i alle former burde snart få ei diagnose og en kur,før alt er verdilaust og øydelagt for all framtid!!!Ekte natur kan ikkje målast i mammon....:-(

Gjest

#6

2016-08-19 07:48

Idretslaget vill bygge skistadion i samme området. Skibygda Isfjorden må få trene opp langrennsløpere.

Skal de få rasere hele ommrådet? De er langt på vei med sine planer uten at noen reagerer.

Asfalterte løyper med lys, vill vi ha det i ommrådet? Eller skal vi bare gå i uperørt natur og trokke løype selv?

 

 


Gjest

#7

2016-08-19 08:54

Det er direkte galskap om disse planene settes i verk! Alt som er urørt, unikt og attraktivt (les: Attraktivt; nettopp FORDI det er mektig, opprinnelig og urørt!) i dette området vil forringes betraktelig. Folk vil forsvinne herfra! Det er helt tydelig at de som har pøsket ut disse "utviklingsplanene" ikke i det hele tatt har noen følelse med eller interesse for HVORFOR Isfjorden-området er så benyttet som det er nå i dag. Isfjorden er unikt fordi området har egenskap av å kunne henvende seg til en helt ANNEN brukergruppe enn den som vi finner overalt ellers der det finnes organiserte skianlegg og "hyttebyer" - med fare for å gjenta det hundrevis av andre sannsynligvis har ytret før meg i denne saken! Nå må kommunen evne å tenke langsiktig, og ikke falle for denne illusjonen og såpeboblen som de har fått servert!

Gjest

#8

2016-08-20 18:22

Jeg er i mot utbyggingsforslaget slik det fremstår i dag. Her må nye utredninger til; planene berører alle i en liten bygd og vil medføre betydelige inngrep i naturen. Vi må ikke la freidige investorer lure oss til å tro noe annet!
Bjørnar Bjørhusdal

#9

2016-08-24 17:48

Eg har vore nokre gonger i Isfjorden, på ski alle gonger. Eg kjem aldri att om desse planane vert iverksett. Då vert det mange fine urørte stadar i Noreg som er betre. Men; med forhistoria til desse investorane i mente; dei  folkevalde må vere like galne som kommunestyret i Vik var i si tid, om dei seier ja.


Gjest

#10

2016-08-25 19:37

Isfjorden/Rauma är så vackert som det är. Unikt och intressant just för att det är orört och ursprungligt. Utförsåkning i pist med lift kan folk ägna sig åt på de många orter i Norge där det finns.

Gjest

#11

2016-08-25 21:01

Ønsker å bevare fjellet som det er.

Gjest

#12

2016-08-25 21:04

Fordi jeg vil at den unike naturen skal bevares mest mulig. 


Gjest

#13

2016-08-25 21:36

Fordi det er feil å rive ned en turisme som er byggd opp over tiår og som fungerer for mange og er et godt alternativ til tradisjonell skisenter som vi har mange av

Gjest

#14

2016-08-26 09:14

Ønsker ikke en slik urealistisk og skadelig utvikling i Isfjorden, da dette går på tvers av alle verdier jeg mener Rauma kommune bør stå for.

Gjest

#15

2016-08-26 15:56

Viktig å bevare uberørt natur i norge

Gjest

#16

2016-08-26 20:16

Det er kjærlighet til naturen og en genuin interesse for friluftsliv som skal være motivasjonen til de som ønsker å bruke dette området, ikke grådige eiendomsutviklere som drives av mye penger!
Solvor Småkasin

#17 Den levende stillhet

2016-08-26 20:24

Jeg vil gjerne sitere Hans Børli og hans dikt Den levende stillhet

Det er rart med stillheten i skogen, den er aldri et fravær av lyd, aldri tom og skremmende, slik den kan bli det i lukkede rom. Du hører trærnes mjuke riksing i vinden, en korsnebb fløyter sin vemodige tone, og hakkespetten trommer lydt på en tørrhara, – men summen av det hele er likevel stillhet, en stor ro som kjærtegner trommehinnene og lar deg høre livet brenne i deg som suset av flammen på et lys.
Denne levende stillheten er en stor og dyp verdi. Vi kan være glad vi lever i et land hvor det ennså så lenge finnes rom nok, tonende lydrom av avstand rundt stillhetens klare tone.

Lar diktet tale for seg selv!


Gjest

#18

2016-08-27 19:31

Fordi det vil endre kvaliteten og egenarten til Isfjorden for alltid.

Gjest

#19

2016-08-28 04:10

Toppturområdet i Isfjorden er unikt, og noe av det fineste som finnes av slike steder i Norge. Åndalsnes/Rauma har gjennom flere år bygget seg opp en tydelig og stolt topptur-merkevare, og en storstilt hyttebygging/tilrettelegging i Isfjorden vil være negativt for dette. Hold Kirketaket-området slik det er i dag, og tenk heller utvikling i sentrum av Åndalsnes! Naturområdene rundt er alt for særegne, spesielle og verdifulle i friluftslivssammenheng til at en utbygging eller "utvikling" vil kunne forsvares på noen måte. Tenk heller på hva turister som besøker stedet etterspør! Feks gode spisesteder med lokalmat og romslige åpningstider, steder å samles for friluftsinteresserte etter endt dag i fjellet, lekeområder for barn etc etc. Tindesenteret ser ut til å være en slik positiv utvikling, kafeen Sødahlhuset likeså. Fortsett slik, og la naturområdene være mest mulig i fred!

Gjest

#20

2016-08-29 10:08

NEI til Rauma Utviklings planer i Isforden!
* Fordi fri natur ikke kan produseres – og derfor må vurderes ut fra sin egenverdi og ikke ut fra dagens markedspris
* Fordi fri natur aldri blir gammeldags – og derfor ikke mister sin attraksjonsverdi
* Fordi hyttebyer er voldtekt mot fri natur – overgrep fra forherdede business-folk som lever i sin endimensjonale verden, der kroner og øre overstyrer alle valg
* Fordi planområdet er en del av naturarven som Rauma kommunes innbyggere i så rikt monn er tilgodesett med og som kan bidra til verdiskapingen i kommunen på en verdig måte ved hjelp av naturvennlig tjenesteyting i tråd med norsk friluftslivstradisjon.
* Fordi Rauma kommune har naturgitte forhold som med nyskapende tiltak kan vise alternativ til mas(s)eturismens pengemaskiner.

Med naturvennlig hilsen Nils Faarlund, Norges Høgfjellsskole

Gjest

#21

2016-09-03 16:36

Fordi det er få virkelig fine "uberørte" friluftsområder av denne kategorien. Alpinistene kan holde seg på Bjorli og Stranda så kan toppturfolket som bruker apostlenes hester få ha dette paradiset i fred. Området endrer karakter når heisfolket gjør sin entre.