Gi Fjellhus og Teisen 76-bussen tilbake!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Gi Fjellhus og Teisen 76-bussen tilbake!-oppropet.


Gjest

#26

2016-03-29 19:54

Behold i det minste forbindelsen gjennom Teisenveien i retning fra Helsfyr! Den er jo ingen omvei. Nødvendig ift reiser i retning Tveita.

Gjest

#27

2016-03-29 20:25

Fordi jeg mener at den veien er farlig å gå over uansett hvor store eller små de er og at de trenger virkelig den bussen for å kunne forflytte seg ditt hvor de skal

Gjest

#28

2016-03-29 20:38

Vi synes dette er en veldig dårlig beslutning! Vi trenger bussen og ihvertfall om vinteren. dette var dårlige nyheter!! VI VIL HA 76 BUSSEN


Gjest

#29 Re:

2016-03-29 21:00

Teisenveien skal ikke stenges har vi fått bekreftet av vegdirektoratet. Iallefall ikke på veldig lang tid. Ruter har innrømmet å komme med feil opplysninger i dag.

#21: -  

 


Gjest

#30

2016-03-29 23:07

Fordi det blir for dumt av ruter

Gjest

#31 Buss!

2016-03-30 08:50

Dette er sykt teit og dårig gjort.... At man skal Fjerne 76 bussen fordi de skal spare penger. Tenk på de som må gå drit langt nå for å komme på bussen, hvor full 66 bussen kommer til å være, og hvor lang vente tid vi må vente for å komme oss på en buss..  Hva med de som bor på Tveita, de skal på skolen eller jobb på bryn skole, skal de liksom gå den sykt bratte bakken hver dag, og krysse den farlige veien?? Dette er sykt dårlig gjort og jeg vil virkelig ikke at 76 bussen skal fjernes!!


Gjest

#32

2016-03-30 08:51

Dette er det dårligste valget noen sinne!!! Ruter, dere kan ikke bare tenke på dere selv. Vi som faktsik tar bussen betaler for turen. Dere må ta hensyn til både liten og stor. Jeg vil ikke ihvertfall ikke kjøpe busskort når jeg må gå til en annen bussholde plass, og et blir vel halve turen. Dere burde tenke dere om 3 ganger før dere tar dette valget!!!


Gjest

#33

2016-03-30 10:19

Fordi Ruter gjør det de "tror" er riktig, men det er ikke riktig for d som virkelig trenger det!!!

Gjest

#34

2016-03-30 11:13

Denne strekningen er viktig for flere elever, lærere og eldre som bor i området. Også for ansatte og pårørende på institusjonen.

Gjest

#35

2016-03-30 16:11

Ruter kan ikke fjerne kollektivreisetilbud for folk på Teisen på denne måten!

Gjest

#36

2016-03-30 16:50

Har bodd i området i 67 år, og vet hvor mye det betyr om bussen stopper å gå her,det er rene vanvidd . Det er sykehjem og omsorgsboliger i området også.

Gjest

#37

2016-03-30 16:55

Fordi jeg er fra Teisen, og fortsatt har leilighet på Teisen.

Gjest

#38

2016-03-30 17:06

jeg bor i nærområdet og
mener det er behov for denne bussen

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2016-03-30 22:25



Gjest

#40

2016-03-31 03:03

fordi alle fortjener å kunne komme seg frem og tilbake til jobb/skole/butikk uten å måtte slite seg ihjel.

Gjest

#41

2016-04-02 10:47

Bussen har stoppet der siden jeg har vært liten og det må den fortsette med!

Gjest

#42

2016-04-03 14:27

Denne bussenruten gjør  hverdag smidigere for mange som bor på Teisen i  forhold til jobb og skole.

Jeg bruker selv bussen ofte og den er som regel full.

Trafikksikkerheten i området Teisen er også et tungtveiene argument.


Gjest

#43

2016-04-04 08:40

For å støtte oppropet i håp om at det vil få bussen tilbake !

Gjest

#44

2016-04-04 16:46

Tragisk at ruter gjør dette igjen.
W.

#45

2016-04-05 19:03

Å fjerne bussholdeplassen i Prost hallingsvei gjør at det blir langt for mange å gå. I dag tok jeg t-banen til Hellerud, fordi jeg ikke "gadd" å stå og vente på en buss i ti minutter for å gå femten min hjem etter en lang arbeidsdag. Det som slo meg på gåturen hjem (ca. 5 min lenger enn å gå fra Tveten bro som er nærmeste holdeplass) er hvor ekstremt forrurenset det er i dette området. Og da fjerne kollektivtilbudet og be folk gå i et område hvor det klør i halsen etter et par minutter er ikke helsefrembringende. Jeg lurer litt på hvordan det er for de med astma/allergi?

Og som et paradoks så vil nedleggelsen føre til at jeg selv vil bruke bil til å handle på nærsenteret Tveita, fordi det blir for langt å gå med bærerposer etter lørdagshandel. Noe jeg vet flere andre vil gjøre.. så da blir det økt forurensning.

Hvorfor fortjener ikke Teisen sine beboere et godt kollektivtilbud? Kan de som har bestemt dette gi en forklaring på det? 

 


Gjest

#46

2016-04-06 10:56

Dette er tull av ruter og stenge denne ruten. jeg har over lengre tid kjørt denne ruten, og jeg kan ikke minnes noen trafikkfarlige situasjoner som er i nærheten av det andre ruter sliter med. Om trafikkfarlig kryss er det eneste Ruter har å argumentere med, så ville det ikke være mange bussruter igjen i Oslo by.

Gjest

#47

2016-04-08 16:52

Det gjelder også meg som bor i Teisenveien 3, da jeg har vondt for å gå ,og det gjelder også min venninne som går på krykker og har ikke tjangs til å gå verken nedover Teisenveien og heller ikke over noen bro da hun har høyde skrekk,oghar også en liten hund som er redd ,hun kan ikke bære han ,hvor skal hun gjøre av krykkene da? Så da blir det lite besøk,kan ikke ta drosje hver gang hun skal til meg .få bussen tilbake.Det bor mange eldre her,som da vil ikke komme seg ut,PGA bussen ,er det riktig for dem.NEI ,DET ER DET IKKE ,FÅ BUSSEN TILBAKE TIL TEISENVEIEN !!! CHIMMY

Gjest

#48

2016-04-09 16:49

Det er viktig, veldig viktig at bussen begynner å gå i Teisenveien igjen ,tror ikke Ruter tenker på det i det hele tatt at det bor folk ,mange folk her gamle som unge og de har ikke bil mange av dem jeg har ikke bil,så jeg må ta bussen,Men for å komme dit jeg skal må jeg gå lange laaange strekninger,og det holder ikke for meg,Ruter får begynne å tenke det bor folk på Teisen som trenger 76 bussen .

Gjest

#49

2016-04-11 15:04

Fordi jeg har brukt 76 bussen ofte og hver uke til Oppsal Arena og Tveitasenteret. Veldig tungvint og tidkrevende først å ta buss til Helsfyr og derfra igjen ny buss til Oppsal /Tveitasenteret.

Gjest

#50

2016-04-11 20:48

Hårreisende, Ruter!

Dere kan i allefall være så anstendige at dere oppgir årsaken til denne avgjørelsen.

Mange sider er beskrevet av beboerne:

fra det rent praktiske, via trafikk farlige aspekter, til det psykiske - innesperret og redusert besøk.

Buss 76 via Teisenveien har vært tatt ut av trafikk før.

Hva med å se på årsaken den gang, Ruter  - og ikke minst grunnen til at den kom igang igjen.

Raska på.  Vi står på holdeplassen.

BEN