Gi Fjellhus og Teisen 76-bussen tilbake!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Gi Fjellhus og Teisen 76-bussen tilbake!-oppropet.


Gjest

#1

2016-03-25 18:21


Bussen er viktig for mange. Har snakket med eldre og de er meget engstelige for at de nå vil bli isolerte

Gjest

#2

2016-03-25 19:02

Barn og eldre kan ikke være avhengig av å krysse både Ole Deviks vei og Tvetenveien for å komme seg i rening Tveita. Teisenvein er heller ikke egnet å gå på i vintersesongen - dårlig måking og srøing. Menge har lang vei til eksisterende bussholdeplasser, og vil få enda lengre til Klosterheim/Tveten bro eller Ulvenkrysset

Gjest

#3

2016-03-25 19:23

Denne bussruten har eksistert i ALLE år, dessuten er det ingen annen kommunikasjonsmidler i nærheten av dette tettstedet heller! Så det skulle bare mangle at denne skulle bli nedlagt! Mvh. Mona Sætre

Gjest

#4

2016-03-25 19:31

Jeg ber Ruter om å kommer på befaring for å se hvor langt det i virkeligheten er for eldre mennesker å gå fra Fjellhus/Teisen og ned til Klosterheim for å ta bussen til Tveita hvor vi har vårt nærsenter og også tilbud for eldre mennesker i vårt nabolag. Dette er en strekning folk med forflytningshemninger ikke har mulighet til å gå spesielt på vinterstid. Kom og se virkeligheten!

Gjest

#5

2016-03-25 19:42

Fordi både min mann og jeg av helsemessige årsaker da vil bli avhengige av å bruke bil istedenfor offentlig transport.

Gjest

#6

2016-03-25 19:47

Fordi jeg ikke klarer å gå så langt pga. sykdom.

Gjest

#7

2016-03-25 20:46

Bussen er alltid full, og det vill si den er populær og blir godt brukt. Vi har ikke tbane eller trikk. Nå er brynsengtunnelen stengt, Mortensrud tbane stengt som skaper et trafikk kaos rundt teisen, så skal dere attpåtil fjerne 76 bussen så skaper det mer biltrafikk kaos.

Gjest

#8

2016-03-25 22:00

Eldre og uføre på Teisen og Fjellhus trenger 76-bussen! Bidra med din signatur!


Gjest

#9

2016-03-25 22:22

Jeg er helt enig i problemstillingen....

Gjest

#10

2016-03-25 23:14

fordi jeg tar denne bussen til og fra jobb hver dag! og syns at de som bor i området og jobber der osv har krav på ett godt kollektiv tilbud. Vi blir jo oppfordret hele tiden til å ta kollektivt så hvorfor legge ned ruter som blir brukt hver dag, flere ganger om dagen.

Gjest

#11

2016-03-26 10:28

Veldig bra! Denne avgjørelsen ble tydeligvis tatt bak lukkede dører uten noen form for advisering til folket. Hva sier Oslo kommune - har de ikke en transportplan/avdeling? Ruter kan vel ikke gjøre akkurat som de vil? Et moment er at den eneste andre bussen som går Ole Deviksvei, 66 Grorud, ikke går på søn- og helligdager. Det er mange her i nabolaget som er eldre og rullatorbrukere. Og butikken ville kanskje få nådestøtet hvis ikke det er busstopp der - og vi må holde på nærbutikken, også for miljøets skyld!

Gjest

#12

2016-03-26 12:51

Bussholdeplassen i Teisenveien er den eneste mulighten for de av oss som ikke klarer å gå langt eller som ikke kan krysse den ustabile brua over E6 til å bruke kollektiv kommunikasjon.
Det i seg er nok til å la bussholdeplassen bli.
Et lokalsamfunn uten bussholdeplass er noe man kanskje ofte opplever i grisgrendte strøk. Heller ikke der er det riktig, men i vår by hvor miljøvennlig transport vektlegges blir det uansett meningsløst å frata innbyggere dette alternativet uansett hvor mobile vi er.

Vi som bor her bruker 76 bussen både på vei til sentrum, men også på vei til og fra Tveita senter og til holdeplasser som gir oss adgang til Østmarka, som f.eks ved Solbergliveien.

Det er også en buss som korresponderer med både t-bane, buss 21 og 37 fra Helsfyr. Kommer vi ikke med buss 76 inn på området for buss på Helsfyr blir overgang til begge busser mer krevende for de med dårlig mobilitet og adgang til hva handel på steder som Tveita umulig.

Det skulle være klart. Dette går ikke!

Gjest

#13 #13

2016-03-27 06:38

Dette er en svært lite gjennomtenkt besluttning!

hva med de eldre om vinteren ? Ønsker ruter flere lårhalsbrudd??

hva med de eldre som faktisk ikke kan gå så lange turer?? Selv på sommeren 

hva med den delen av befolkningen som ikke kan bevege seg så langt som til nærmeste buss. Eller annen løsning??

hva med de som jobber?? 76 sine tider er ille nok for folk som jobber natt i helgene, men velger ruter å gjøre det verre mister de flere kunder enn de er klar over... 

Som nevnt tidligere er forslagene til andre busser så dårlig for folk som faktisk jobber helger og helligdager.. Dere ber oss om å gå hele strekningen hjem. Skal ikke ruters motto være vi tar dere fra A-b vel da må de putte inn med forbehold at du går i 20 min 10 min hvis du er frisk!

hva med nærbutikken de taper masse på at 76 slutter å gå ved prosthallingsvei.. 

Hva med skole barn som skal til bryn skole?? Skal de bytte skole?

 


Gjest

#14

2016-03-27 06:52

Det er dumt å ødelegge et godt tilbud som har vært der i mange år.

Gjest

#15

2016-03-27 14:08

et godt kollektivtilbud forutsetter at man også kan reise til og fra steder med litt lite trafikk!

Gjest

#16

2016-03-27 18:44

Veldig avhengig av buss. Har ikke bil. Bruker buss hver dag.

Gjest

#17

2016-03-28 09:16

Vi må ha bussforbindelse på Teisen.

Gjest

#18

2016-03-28 11:22

Får store problemer med å komme ut til lege, apotek, og butikker. Fot tungt å bære langt. Blir stengt inne.

Gjest

#19

2016-03-28 11:24

Hvis årsaken er at det blir permanent stenging av Teisenveien krysset ved Strømsveien. Hva med å sette opp bom. Lik den som er satt opp på Ulvensiden.  Da kan bussene komme frem. 


Gjest

#20

2016-03-29 07:46

Dette er et hån mot alle oss på Fjellhus og Ulven. Gammel som ung, liten som stor - nedleggelse av denne ruten får store konsekvenser for daglige gjøremål for mange.

Et eksempel kan nevnes.

2 små skole barn som av ulike årsaker ikke går på Bryn, får nå en lang og farlig skolevei. Den ene bor på Ulven og den andre på Fjellhus. På vei til skolen, i rettning Tveita, må de først krysse Ole Deviks vei sine 2 filer som munner ut i et kryss rudkjøring/Teisenveien. Denne uorvsitlige overgangen er ei heller lysregulert. Deretter må de over Tvetenveien, en fireflets vei. 

Det kan, om mulig, virke overkommelig nå når vi går mot lyserer tider, men hva når høstmøket faller på og det blir vinter. I desembermørket, når lastebilene står å spinner i gangfeltet i Ole Deviks vei...............da er det ikke like oversiktilig og trygt og gå til skolen.

 

HELDIGVIS HAR JEG BIL...........I SIKKERHETENSNAVN, SÅ KOMMER JEG TIL Å KJØRE NORGES OPPVOKSENDE GENRASJON. TENKER DE LÆRER ETT OG ANETT OM SATSING PÅ KOLLEKTIVTRAFIKK OG MILJØPOLITIKK AV DET?!?!?!

 

 


Gjest

#21

2016-03-29 07:52

Et godt kollektivtilbud for alle bør være en selvfølge, det rimer dårlig å legge ned det som finnes. Nå er det vel ikke primært ruter, men det faktum at noen har funnet ut at de vil stenge Teisenveien mot Strømsveien som er problemet. Vi som bor her får stadig informasjon fra diverse etater, hvorfor har vi ikke fått vite om dette? I tillegg til at vi mister bussen må all kjøring ut og inn av området skje forbi Bryn skole.


Gjest

#22

2016-03-29 19:38

Dette er rett og slett dårlig gjort. Hverken godt gjennomtenkt eller beslutning. Svært mange av oss er avhengig av 76 bussen, spesielt om vinteren. Bussen er viktig for mange, for gamle, unge, gravide..for alle rett og slett, men det har dere tydeligvis ikke forstått..? Dette er rett og slett for dårlig, spesielt når alle oppfordres til å reise kollektivt. 


Gjest

#23

2016-03-29 19:39

Dette er dårlig gjort ,vl trenger bussen

Gjest

#24

2016-03-29 19:41

Det er en helt utrolig dårlig beslutning å ta bort en buss som så mange trenger (for å spare penger).
Ruter gå i dere selv, og skam dere.!

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2016-03-29 19:51