Nei til bom på eksisterende vei på Jevnaker ( Kun for innbyggere)


Gjest

#26

2015-12-15 21:57

Bygda kommer til å bli fraflytta hvis vi får 2 bommer her.. industri er det snart ikke igjen og butikker likeså
Storetjernsbeboer

#27 Re:

2015-12-15 22:12

#9: -  

Enig. Vi diskuterer ikke om vi skal ha vei eller ikke. Vi diskuterer plasseringen av bommen, og delingen av innbyggerne i en kommune. Hadde vi vært en storkommune så ville det vært en annen sak, men å dele Jevnaker er jo latterlig. Hvorfor skal man utestenge 600 sjeler fra de  kommunale tjenestene. Hvorfor legges det opp til ulikheter i en såpass liten kommune. Nå må vi altså betale for å kjøre på gamleveien.  

Forresten, hvor kom dette med vei eller ikke vei fra? Det toget er jo gått.


Gjest

#28

2015-12-16 01:07

Jeg reiser mye på gammel vei da jeg er ute og dømmer både fotball og håndball. Dette vil gjøre det dyrere for klubber da de vil få bomutgiftene. De har ikke så mye å rutte med og dermed vil flere klubber slite økonomisk. Nå er det på tide politikerne her i landet ser litt mer på konsekvensene og finner andre løsninger. Regjerings partiene må se å jobbe bedre med valgflesket sitt og ikke sitte å sende alt ut av landet.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2015-12-16 08:22


;(

#30

2015-12-16 08:25

Flyttet til Jevnaker og valgte å pendle til Hønefoss til jobb,nettopp for at man får mer leil for penga enn i Hønefoss. Men med bompassering som vil koste flere tusen i mnd for ei med under middels lønn og alene,vil man måtte selge leil(hvis man får solgt nettop pga bommen) og flytte ut av komunen og slite med å vinne budrunder på leil som ligger allt for høyt for egen lommebok. Noe som igjen vil føre til at mange må leie og ikke eie.. Det er jo veldig ønskelig og lønnsomt i dag ... Ikke.. Hjelper jo ikke med penger inn til komunen når folk flytter vekk... Og bedrifter blir lagt ned...


Gjest

#31

2015-12-16 16:23

Er mot bom på eksisterende veier

Gjest

#32

2015-12-16 21:31

Det er vel slik at hvis det blir en bomring tror jeg nok det blir flyttemelding for vår del

Gjest

#33

2015-12-17 06:23

Det er nok skatt og forskjellige avgifter allerede nå. Det er en fattig bygda!!! Vi har ikke råd til å betale mer!!! Det er en Europa vei og det er staten og de som skal bruke  som skal betale for den veien!!! Håper dere som skal bestemme i dag i kommunen at dere IKKE ØDELEGER livet vårt for neste 20 år!!!


Gjest

#34

2015-12-17 16:10

Forde jeg pendler Jevnaker Oslo via Roa jobber skift

Gjest

#35

2015-12-26 09:57

Vil ikke ha bom på veien bet nok som det er i avgifter....

Gjest

#36

2016-03-05 09:07

Forde jeg pendler til fra jobb og forde det går hart utover barnefamilier

Gjest

#37

2016-03-06 23:44

Høl i hue å måtte betale for å kjøre på en vei vi ikke bruker. Blir alt for dyrt for Jevnakers innbyggere som må kjøre ut av bygda for å komme seg på jobb. De som kjører på den nye veien skal betale, men ikke de som ikke kjører på den....At Jevnakers innbyggere må finansiere den nye veien,er ikke rettferdig.