NEI, Nrk brennpunkt bør ikke sende filmen mot pelsdyroppdrett !

phø

#26 Re: Re:

2014-12-08 08:12

#8: Karine - Re:  

 Kadra hadde skjult kamera og fikk vist oss hva som foregår.
Om man ikke har noe å skjule, hvorfor denne hylinga?


Gjest

#27

2014-12-08 09:13

hvorfor er dere redde for den filmen hvis den ikke stemmer med virkeligheten?

tydelig dem har mye å skjule her med dyremisshandling ettersom dem reagerer sånn som dem gjør.

på tide at sannheten kommer frem om pelsdyrnæringen.


Gjest

#28

2014-12-08 09:26

Jeg er ikke for pelsdyrnæringen (snarere tvert imot), men synes måten denne dokumentaren er laget på er mildt sagt forkastelig og ødeleggende for begge parter, og overrasket over at NRK vil sende dette. Brennpunkt som program er tydeligvis ikke basert på objektiv journalistikk, og mister derfor stor troverdighet når det opereres på denne måten og dermed også min interesse for programmet.
Rune Karlsen

#29 Statstøttet dyreplageri.

2014-12-08 09:31

Godt NRK sender denne filmen, så vi får se en bransje som ikke har livets rett. 


Gjest

#30

2014-12-08 11:03

Handler ikke om å være redd....det er måten det blir gjort på. En motstander lager en film , betalt av motstandere , klipper og limer som det passer dem .....


Gjest

#31

2014-12-08 11:05

For eller mot pelsdyroppdrett, er ikke det dette handler om. Glem saken. Fremgangsmåten er avskyelig. Og at Nrk skal sende dette er grovt overtramp.


Gjest

#32

2014-12-08 11:21

Dette skal vere statskanalen NRK...???..... Kan minne om framgangsmåten til STASI.....
Hairy

#33 Brennpunkt

2014-12-08 12:23

 NRK har i mange år vist programmer/debatter som har hatt et negativt utgangspunkt med henblikk på norsk pelsdyravl. 

 

Det virker helt klart for meg at NRK har en skjult agenda. Pelsdyrnæringen har i de senere år blitt belyst på alle måter.

Hva er nytt?

 

En oppfordring til NRK: kom ut av skapet og klargjør deres agenda! 

 

Ville NRK-ansatte akseptert å bli filmet i skjul???

 

Det som er underlig at NRK fester lit til en gruppe mennesker som har et “ekstremt” syn.  Denne lille gruppen påberoper seg at den eneste “sanne vei” er at hele verden skal følge deres minoritets syn. Ved å støtte disse og ved å forhindre farmerne med å fremme sitt syn; setter NRK demokratiet til side!  Alle som følger med på nyheter idag ser jo hvilken vei slik ekstremisme fører til.

 

Mattilsynet har uttalt at dette er den næring innen hursdyrhold som har minst skader.  

 

Jeg opfatter det som rent maktmisbruk av NRK og en trakkasering (ingen andre bransjer her gjennomgått tisvarende) av menneskene i næringen - Det eneste motivet jeg kan se er at NRK ønsker å ødelegge en lovlig næring. 

 

Ville farmerne slippe til med et program i NRK hvor de kunne komme frem med sitt syn på næringen? Neppe og i allefall ikke i NRK- 

 

Oppfordringen går derfor til de andre norske tv-stasjonene: Dette kan dere proffetere på mens konkurenten deres synker stadig dypere.

Det virker som NRK for alvor merker konkurransen fra de andre Tv stasjonene og derfor må ty til ekstreme programmer for å trekke seere.


Gjest

#34 Re: Re: Re:

2014-12-08 14:25

#26: phø - Re: Re:  

 Var det og klippet og limt for  lage ein falsk virklighet ?


Gjest

#35 Re:

2014-12-08 15:09

#5: Kristine -  

 Her bør det være fokus på dyre hold. Alle skal stelle dyrene ordentlig. Jeg lurer på om du/dere som har låst dere i pelsdyrnæringen, ikke bruker skinn sko spiser fisk og kylling egg og annet kjøtt og andre ting ting vi får fra dyrene. Ha fokus på godt stell av dyr. Det er ikke humant å slippe ut dyr som ikke er vane med å finne mat ute og om da sulter. 


Gjest

#36 Re: Re:

2014-12-08 15:16

#7: Elisabeth - Re:  

 Hvordan vet du denne filmen ikke er trikset med?

Karine

#37 Re: Re: Re: Re:

2014-12-08 16:10

#13: - Re: Re: Re:  

 :) kan mye om pelsdyr ,så treng ikke sette meg mere inn i det .. Uansett ikke greit å gå rundt å lure en familie og filme de i det skjulte uansett hvilken drift de har.. om det sku være hestehold,sau,geit,gris,kylling Osv Gjør opptak på lovligvis og ikke på ett kriminelt nivå.. Hvor er personværnet no da ??? Vi blir oppfordret gang på gang å ikke legge ut noe som ikke eiger har godkjent nettopp for det bryter med norsk lov. Men siden det er pelsdyrbønder så skal loven brytes og gjør liksom ikke noe ?? hvilken holdning gir NRK til slikt i fremtiden .. Folk må kunne få leve i fred uten og kansje bli vist frem i all offentlighet .. fy skam og det sier mye om de som mener at skjulte opptak og filming er helt ok

 

Skuffet

#38 NRK - støtter kriminell aktivitet ?

2014-12-08 16:50

 

For meg er pelsdyr-debatten ikke så interessant i denne sammenheng.

 

Vedr pelsdyroppdrett får enhver gjøre opp sin egen mening (i motsetning til det NOAH mener).

 

Fremgangsmåten til NRK er sjokkerende. 

 

Det ser ut til at NRK er blitt løpergutter for en minoritetsgruppe av estremister som har null respekt for andres synspunkter. Denne framgansmåten får meg til å tenke på statsledere og land som ikke respekterer mennesker demokratiske rett

 

Det er en mulighet for at disse opptakene kan være kriminelle. Er dette tilfelle er det stor sannsynlighet for at NRK støtter kriminell virksomhet. Så langt jeg har lest meg til er forholdet anmelt til politiet. Men,  NRK sender sannsynligvis programmet før dette er avklart.

 

Aldri har “vær varsom” plakaten hatt større gyldighet og er en fare for alle dem som ikke passer inn i NRK’s verdensbilde!

 

Her har NRK lagt til side sin vurderingsevne vedr personvern  og med overlegg lagt til side “vær varsomplakten. 

 

NRK - Tenk dere om!

 

 


Gjest

#39

2014-12-08 18:21

Har ikke pelsfarm, men ikke ett menneske i Norge ville likt det, om folk kom hjem til dem og filmet med skjult kamera, redigerte filmen og viste den på skattebetalernes fjernsynskanal. Fy for skam !!!
dyrevennen

#40 Re:

2014-12-08 19:00

#1: -  

 Go NRK!!! Endelig, stopp dyreplagerne!! Johoo!!!


Gjest

#41 Re: Re: Re:

2014-12-08 19:14

#16: - Re: Re:  

 Vell du har ikke sett filmen enda, sà det kan du umulig vite.


Gjest

#42 Re:

2014-12-08 19:18

#39: -  

 Dette handler ikke om a komme hjem til noen helt tilfeldige folk à filme.  Dette hanlder om folk som har ansvar for liv og dets velvaere. Om det hadde blitt laga en likedan dokumentar an forhold pa gamlehjem eller i barnehager, der de hadde funnet mange brudd pà rettigheter, hadde du blitt sur og forbanna da?  Dokumentarfilmer lages ofte med materiale fra skjult kamera, det er ikke et koselig Savland intervju liksom. Du mà jo vere veldig engasjert i kampen mot overvàkning og avlytting hvis du er sà innmari engasjeri i denne avdekkinga av faktsike brudd.  Og appàtil synes det er verre at det ble smugfilma i fjòs en at dyr lider under kritikkverdige forhold.

 

GJest

#43 STATSFINANSIERT HAT KAMPANJE

2014-12-08 21:07

Jeg fikk sjokk da jeg ble klar over at at NRK har finansiert deler av denne hatfilmen mot norske pelsdyroppdrette. Filmen viser NRK´s hensikt; å skade pelsyrbøndene og deres familie. 

 

Waagen ( som har laget filmen) er tilknyttet Bliz-miljøet Nettverk for dyrs frihet og har gjennom flere år gjort innbrudd på norske pelsdyrgårder.

 

Nrk viser ingen nåde og opptrer som aktor, jury, dommer  og bøddel,  og er derfor ikke en nøytral nyhetsformidler. Jeg ville tro at NRK ville presentere seg som nøytral, men når NRK Brennpunkt har vært  med på å  finansiere denne filmen taler de aktivistene/ekstremistene sin sak.

 

NRK opptrer som “antisemitter” dere er ikke en av oss - derfor tar vi dere og viser vi ingen nåde! Jeg vil gjerne trekke paraleller til jødeforfølgelsen.

En kjenner igjen framgangsmåten fra den NRK-fiendtlige dekningen av Israel i midtøsten-konflikten. 

 

Dette svineriet er vi tvunget til å betale tv-lisens for. Dette er misbruk av lisenspengene og hadde jeg hatt mulighet (slik jeg har med aviser) ville jeg kuttet ut NRK.

 

Stopp hatet dere sprer mot uskyldige mennesker!!!

Kristine

#44 Re: Re:

2014-12-08 21:38

#35: - Re:  

 Jeg utnytter ingen dyr med levestilen min. Jeg er veganer. Det å gi dyrene et "godt" liv (noe som forresten er UMULIG i pelsdyrnæringen uten å tape penger på det), er uansett ikke greit. Det er totalt unødvendig. Vi trenger ikke drepe noen for å ha det godt selv. 

Rune Karlsen

#45 Re:

2014-12-08 21:41

#32: -  

 Er vel pelsdyrbransjen som prøver seg på en "Nord-Korea" her. Gudskjelov lever vi i ett demokrati der vi forbrukere kan få innblikk i det organiserte dyreplageriet pelsdyroppdrett er.

Rune Karlsen

#46 Re: Brennpunkt

2014-12-08 21:43

#33: Hairy - Brennpunkt 

 Dere begynner å bli ganske desperate nå. Siste krampetrekning fra dyreplagerene. HEIA NRK! 

Varulven

#47 Ikke ei krone til av våre skattepenger!

2014-12-08 22:00

Om dokumentaren avdekker grusomheter eller grove lovbrudd av andre slag, blir det nok oppstandelse i befolkningen og kroken på burene for næringen. Ikke trenger vi pels lenger heller!

Kristine

#48 Re: Re:

2014-12-08 22:01

#6: Karine - Re:  

Så dyremishandling er greit så lenge du ikke trenger å se det? Jeg har selv vært på en pelsdyrfarm og sett forholdene der, sammen med bonden. Det var direkte grusomt og kvalmende. De som lever av å mishandle dyr, har gjerne NULL kunnskap om dyrevelferd eller så bryr de seg bare ikke om dyret. De kan mate deg med så mye propaganda at du rett og slett ikke klarer å se virkeligheten når den står rett foran deg. Selvsagt har de noe å skjule. 

Uansett - hvis skjult kamera må til for å vise resten av Norge hvor jævlig dyrene har det i pelsdyrnæringen, er det flott at noen faktisk går inn for å skaffe bevis. Hvis jeg hadde mishandlet ungen min og noen hadde brukt skjult kamera for å skaffe bevis, hadde du vært empatisk med meg eller personen som filmet for at barnet mitt ikke skulle lide? 

Tenk deg om, det som skjer bak lukkede dører er ofte helt annerledes enn det du ser i offentligheten.

Varulven

#49 Re: STATSFINANSIERT HAT KAMPANJE

2014-12-08 22:06

#43: GJest - STATSFINANSIERT HAT KAMPANJE 

Hva er vel mer riktig, enn at vår statsfinansierte TV-kanal NRK avslører ei statsfinansiert næring? Det er tross alt av sine egne en skal ha det!


Gjest

#50

2014-12-08 22:09

Hvis miljøaktivistene må bruke 2 år på å finne noe kritikkverdig i pelsdyrnæringen, har de ingen god sak. I alle tamdyr besetninger vil det før eller siden oppstå skader eller sykdom, og det er meget uetisk og benytte seg av dette for å skade en næring.