NEI, Nrk brennpunkt bør ikke sende filmen mot pelsdyroppdrett !

Kristine

#51 Re:

2014-12-08 22:20

#22: -  

De kan da lage sin egen propagandavideo om det de jobber med. Det er ikke nødvendig å vise deres syn i en video MOT pelsdyrnæringen. Det er jo usakelig. Pelsbøndene viser seg i media hele tiden for å forsvare pelsdyrnæringen. De må slutte å syte så jævlig, de arbeider med mishandling og drap av dyr - kanskje det er på tide å akseptere at normale mennesker ikke syntes det er greit. 


Gjest

#52 Re:

2014-12-08 22:21

#25: -  

Rettferdighet? Hvor er rettferdigheten for dyrene som lider og blir drept fordi bøndene ikke gidder å finne seg en jobb der de ikke skader noen.

Berit Helberg

#53 Hva er dere så redde for?

2014-12-08 23:14

"Rent mel i påsan" er det noe som heter. Den som har rent mel, frykter heller ikke noen avsløringer. Så hva er dere så redde for? Har dere virkelig ikke skjønt at med denne krampetrekningen av en underskriftskampanje, signerer dere for deres egen skyld i dyreplageri?

pandy

#54 Re:

2014-12-08 23:25

#1: -  

 Hvorfor i all verden skal ikke denne vises??? Som det skrives i masse kommentarer, så er det ingen som har noe å skjule??? Så hva er dere så himla redd for da?? 

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-12-09 07:26


Klart syn

#56 Re: Re:

2014-12-09 07:48

#54: pandy - Re:  

Sannheten tror jeg  ikke bøndene er redde for, men en redigert og klippet utgave produsert som en propaganda og sensasjonsfilm ikke ulikt Hollywood er helt uakseptabelt.

Ville du likt at noen laget film om deg i skjul og uten ditt samtykke; for deretter å  klippe og lime den sammen slik at du og din familie fremstod som forbrytere??

 

 

Canis Lupus

#57 Re:

2014-12-09 12:01

#1: -  

 Det skrives trakassering, Cecillie Irene Brandt. Og NRK sender dokumentaren på nett fra kl.15 idag. 618 signaturer stopper nok ikke avsløringene av dyreplageriet dere bedriver. 



Mary

#58 Kollektiv avstraffelse

2014-12-09 12:43

I denne filmen blir bøndene avstraffet kollektivt. Kollektiv avstraffelse er en straffemetode som jeg trodde hørte fortiden til. Nå ser jeg at NRK har tatt opp denne avstraffelses metoden igjen, uten at myndighetenes fagpersoner har hatt anledning til å gå inn å vurdere alvorlighetsgraden i eventuelle kritikkverdge forhold. Som en skriver her er NRK fagperson, anklager, jury, dommer og bøddel.

Du som leser dette:

Ville du akseptert at du fikk straff for noe andre hadde gjort?

Ville du likt å miste jobben pga. at andre bedrifter brøt lover og  regler?

Jeg reagerer også på at mattilsynet ikke har avdekket eventuelle kritikkverdige forhold - i såfall har de ikke gjort jobben sin.

Etter å ha lest litt på nettet er det ikke bare pelsdyr poduksjonen denne marginale ekstreme gruppen er ute etter,  men de ønsker også å ramme all husdyrproduksjon som fisk, kylling, gris, kyr og sau.

Dette er en realitet som kanskje ikke er så langt unna;  da dagens byråkrater dessverre er svært urbane og virkelighetsfjerne og langt fra selve produksjonen.

Vil du ha kjøtt på bordet - da er det på tide at du våkner!

Ikka la kommuniststyret i NRK ta valgene for deg! Tenk selv!!

 

 

Mary

#59 Re: Re:

2014-12-09 12:53

#51: Kristine - Re:  

 Jeg lurer på om du spiser kjøtt - eller er du veganer?

Hvis du er kjøtteter - vet du hvordan de dyrene du spiser har det, eller er det ett sett regler for det du liker.

Bruker du skinnprodukter? Husk at "99%" av alle pattedyr er pelsdyr. Bare det at man fjerner hårene!

 

Venter på svar!

 

Karsten

#60 Re:

2014-12-09 16:36

#3: -  

 Jeg håper virkelig det kommer en anmeldelse av disse "bøndene" det her er snakk om.
Organisert dyremishandling. Fy faen!


Gjest

#61 Re: Re: Re:

2014-12-09 18:46

#59: Mary - Re: Re:  

 Hei igjen

Venter framdeles på kommentar!


Gjest

#62

2014-12-09 20:37

Ansvarlige i NRK og andre innvolverte bør virkeli gå i segsjøl å ta ansvar etter dette er vist. Dere rammer uskyldige personer. Rekner med tidenes søksmål, både for innbrudd, mobbing og fra dei så ikke klarer møte hverdagen mer pga falske anklager. Dette er kollektiv avstraffelse av ei heil privat næring.
John

#63 Re:

2014-12-10 00:02

#3: -  

 Den anmeldelsen faller på sin egen urimelighet - Pelsdyrnæringa i sin helhet burde anmeldes!

John

#64 Re: Re: Re: Re:

2014-12-10 00:04

#34: - Re: Re: Re:  

 Kjøss meg einstans! Klipp og rediger SÅ MYE DU VIL! Allikevel kommer man ikke bort fra sannheten!

John

#65 Verste jeg har sett!

2014-12-10 00:05

Dette oppropet er det samme som å bæsje på leggen! De som har signert her må virkelig gå i seg selv!

John

#66 Re:

2014-12-10 00:06

#62: -  

 Regner med dyra dere holder ikke klarer å møte hverdagen heller! Fy skam seg!

John

#67 Re: Re: Re: Re:

2014-12-10 00:07

#61: - Re: Re: Re:  

 Jeg svarer gjerne! Ikke kjenner jeg en bonde som behandler dyra slik mens de lever! Og akkurat det, er det viktigste!!!

Klarsynt

#68 Retter baker for smed

2014-12-10 12:01

#67: John - Re: Re: Re: Re:  

Dokumentaren dekker 2 farmere (såvidt jeg husker ) av totalt 240. Du er i mot nyansering - med andre ord er det ok å skjære alle over en kam?? Kanskje du bør lese Hermann Wessels!"Smeden og Bageren-1877" (rette baker for smed). De uskyldige kan ikke forsvare seg for de slipper ikke til!

Med det prinsippet som du selv setter slutter rettstaten å opphøre.

Jeg mistenker at denne debatten til syvende og sist handler om sosial tilhørighet.


Gjest

#69

2016-04-17 11:50

Vi trenger ikke å kle oss pels, det finnes andre alternativer.

Forby hele pelsdyrnæringa. Dyreplageri.