Nei til innstramming i vilkårene for familiegjenforening i Norge


Gjest

#26

2015-05-08 06:57

Jeg signerte pga jeg synes reglene for å få kona hjem til Norge er altfor strenge som de er. Å må vente over 1 år for å få svar på om du kan leve med den du elsker er " mental tortur " som ei kvinne beskrev det. Det føles som de ikke ser på søknadene hver for seg, de skjærer alle under ein kam. Innfører regeler som feks.å må være gift i 3år før en kan får kona til Norge ( for nordiske medborgere ). Så lenge det offentlige ikke "lider" under vedtaket så hva er da problemet til UDI ? Skulle fratatt partnere til de som beslutter dette i 3 år så tror jeg pipa hadde fått ein annen lyd. Litt medfølelse / forståelse må det da gå ann å forvente i en så viktig sak ! (Mh Medborger i Norge i 52 år )

Gjest

#27

2015-05-09 06:48

Hva hver enkelt tjener er høyt nok som det er. Over 300.000 må da vel rekke lenge. Forstår ikke hva problemet for UDI er. De gir visa som kun varer i 1år av gangen. Første 5 åra er midlertidig å må fornyes hvert år ,da vil det jo vise seg om økonomien holder. Hvis det viser seg at de får problemer økonomisk å blir en "byrde" for staten ja , så vet de jo at de ikke har krav på noe hjelp, å da er det lett sak å forstå at visumet kan/ vil bli endret.

Gjest

#28

2015-05-10 20:26

Jeg er gift og venter på at min kone og at hennes søknad må bli innviget, har ventet siden mars 14. 2014 Var lovet pr e-post 6. nov 2014 at svar ble forventet sendt dengang om en måned. Nå krever jeg at det må bli stopp på alle til stadig nye tillegg og påfunn, for å lage vanskeligheter for oss som endatil er lovlitg gift i den Norske kirke


Gjest

#29

2015-12-16 07:42

Det betyr mye for en venn og mange andre.

Gjest

#30

2016-01-19 16:42

Jeg er en mann på 20 år som i sommer møtte en fantastisk jente i USA. Vi har blitt så glade i hverandre og ønsker å dele resten av livet sammen. Av finansielle grunner ser vi at å bo i Norge er best, da jeg har det beste utgangspunktet for vår fremtid sammen jobbmessig. Jeg er pr dags dato lærling og tjener ikke så my som inntektskravene tilsier! Dette kan være en hindring for oss da vi ønsker å gifte oss på slutten av dette året. Vi ber og håper at hun får oppholdstillatelse og at det ordner seg slik at vi kan bo samme som mann og kone da det nye året 2017 sparkes igang. Synes det er trist at lover og regler er som de er da det gjelder dette! Skal 2 mennesker som elsker hverandre få svi og ha det vondt fordi andre gjør urett? Norske regelværket må forandre på reglene slik at uskyldige ikke rammes av andres feil.


Gjest

#31

2016-06-21 15:00

De må gjøre det lettere for de som prøver og gjøre alt på riktig måte og få vere sammen

Gjest

#32

2016-06-25 20:47

Fordi min mann er fra tyrkia. Jeg er bare 22, og vi elsker hverandre. Vil ikke det ska bli enda vanskeligere å få leve sammen som en familie med vår datter.

Gjest

#33

2016-06-26 23:24

Fordi alle burde få leve sammen med sin kjære og sin familie <3

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-07-09 22:21



Gjest

#35

2016-07-19 13:46

Det er jo for fanden bare og reise hjem til familien hvis dere savner dem.