Nei til tvangsflytting av 15årig utviklingshemmet fosterbarn!

Quoted post


Gjest

#1

2016-02-24 19:59

Fordi jeg vil at gutten skal få bli boende der han hører hjemme , nemlig hjemme hos sin fostermor <3

Replies


Gjest

#45 Re:

2016-02-24 23:00:49

 

Cathrine Winther 

Morten

#160 Re:

2016-02-25 19:29:47

#1: -  

 Skammelig oppførsel av barnevernet! De skal hjelpe barn, ikke gjøre livet surt for dem. Dessuten vil det de ønsker koste MYE mer enn å gå med på fostermors ønske.  For ikke å snakke om belastningene på både fostermor og barnet.....


Gjest

#171 Re:

2016-02-25 20:14:42

#1: -  

 La Adam bo hos sin fostermor der har han det trygt og godt som er det viktigste i denne saken.Nye omgivelser og ukjente mennesker kommer til å gjøre denne gutten utrygg.Jeg snakker av erfaring har en sønn med Asperger syndrom som er voksen nå.Og før utredning i 2001 mente Barnevernet at det var min feil at gutten hadde problemer.Han ble tatt i omsorg av Bv,og bodde i 2 forskjellige instutisjoner og fosterhjem imellom de.Gutten ble ikke noe bedre,og både fosterhjem sa opp,og de mente at han kunne ha Asperger.Gutten bodde borte i 4 år,og vi anket å fikk hjelp av de som han bodde hos som støttet oss.Han ble innlagt på BUP,og bodde hjemme i helgene.Nesten 12 år gammel fikk han diagnosen Asperger,og AD/HD.Jeg var lettet å endelig fått forklaring på noe vi skjønte at det måtte være et eller annet.Men mye har blitt skaddet og ødelagt de årene han måtte forholde seg til helt fremmmede.Bv gikk inn med forlik når saken kom opp i Byretten og gutten fikk flytte hjem.Men jeg må si at det ikke har vært enkelt.Så all honnør til denne fostermora som står braskt og bram for denne gutten.En blir utrolig glad i disse barna.

Jan Søbye

#240 Re:

2016-02-29 10:44:23

#1: -  

 Dette er de svakeste av de svake. Dersom det er korrekt at ingen aner hvor Adam skal, og nytt sted idag, og enda et nytt sted om noen dager, er dette helt forferdelig. Dersom det er Bjerke bydel som står ansvarlig her, må de gå rett i skammekroken. Jeg vet det står svært dårlig til med autisme-erfaring i denne bydelen. Har en sønn som har samme diagnose (autisme) og vet at forutsigbarhet er regel nummer 1 i deres liv. Det stråler maktarroganse hele veien (og penger).

Raymond Johansen; her må du vise forstand og muskler.