ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter

Quoted post


Gjest

#177

2015-04-09 08:34

Jeg har vært minstepensjonist siden -89, og det har i utgangspunktet ikke vært noen dans på roser økonomisk, og noe jeg svært gjerne skulle sluppet. Nå er det værre enn noen gang, både med helse og økonomi. Gikk fra ca 14.750.- i mnd i des.-14 til 13.964,- fra jan.-15. en reduksjon på 765,- pr mnd, 9432,- pr år. I dette land er det ingen andre som har fått det på mange, mange år. Med prisøkning i tillegg, tør jeg ikke tenke på hvor stor reduksjonen er blitt. Det er fortvilende, det er skremmende rett og slett! I tillegg ble jeg for noen år siden fratatt grunnstønad, for det som blir mer vanlig i folket å bruke av kremer/hjelpemidler blir tatt bort fra NAV's liste over det som blir dekket. Spiller ingen rolle at en ofte må bruke langt mer enn det som er normalt. Kunne nevne mye her, men da blir dette langt.

Replies


Gjest

#185 Re:

2015-04-09 09:57:47

#177: -  

 Dette eksemplet og mange fler må it i media og til politikerne. De forstår ikke at folk ikke klarer seg på 14500 i dagens samfunn. De lager psykisk syke av dette og folk som må hjelpes av veldedige organisasjoner. Erna oppfordret jo til dlik hjelpedugnad siden vår fattige Norge ikke skulle betale så mye til folk som ikke jobbet.