Tilbudet for busspendlere Hønefoss-Oslo må forbedres nå!

Quoted post

Gjest

#18 Bare pissprat her

2014-12-08 19:55

Jeg vil gjerne se de flybillettene til kr. 278,- tur/retur Spania eller Tyrkia. Og så vil jeg se en pendler som ikke får tilbake på skatten pga. pendling til/fra jobb. Dere som synes det er så utrolig billig å kjøre bil har kanskje glemt å ta med dekk, slitasje osv. på bilen deres og tiden dere står i køen fra Sandvika og inn? Bare piss alt sammen. Vil dere kjøre bil så vær så god, blir bare bedre plass for oss på bussene. Hadde det vært en gullgruve å kjøre buss mellom Hønefoss og Oslo så hadde det vært både 2 og 3 konkurrenter som på Sørlandsekspressen. Men det er kanskje ikke en gullgruve? Tenke, tenke. Hm. Tenk dere om før dere kritiserer noen og har dere en kjempe smart løsning på hvordan nettbuss kan gjøre dette enda mer effektivt og billigere så sier de sikkert takk for innspill. Slutt å klage! Mvh glad pendler.

Replies

Gjest2

#19 Re: Bare pissprat her

2014-12-16 14:59:06

#18: Gjest - Bare pissprat her 

 Hei!

Du har noen gode poeng!

La oss starte fra toppen.

1) Flybiletter kan til riktig tid med riktig flyselskap skaffes ekstremt billig. Min billigste tur til England var på 75kr én vei. Igjen, dette er så klart basert på når man reiser men ekstremt billige flybilletter er eksisterende. Om det er et godt eksempel kan derimot diskuteres.

2) Per dags dato får man tilbake noe på skatt. Dette er helt korrekt og regjeringen har gjort noe riktig der. Derimot er dette ikke noe som ligger hos Nettbuss

3) Dekk og slitasje er helt klart en større utgift, men jeg har dessverre ikke sett noen gjør nøyaktige utregninger på hvor mye en tur i rush til Oslo fra Hønefoss ville kostet inkludert dette. Har derimot en sterk følelse av at man ikke sparer mye penger, men man sparer tid. Mye tid.

4) Mange synes måten ruten håndteres på er OK. Det betyr ikke at vi ikke kan gi tilbakemeldinger på en tydlig måte. Vi har gang på gang sett at de ikke liker å høre på sine kunder, så det er fint at vi har ett slikt opprop.

5) Jeg lurer på hvor lenge du har pendlet om du ikke har merket den store forskjellen de siste 10 årene har gjort. Dårligere tilbud og (naturlig nok) høyere pris. Derimot har prisveksten vært noe stor, spesielt med tanke på at tilbudet er relativt dårlig. Innføring av en "ekte" Ekspress-buss hadde helt klart vært en bedring av tilbud for de som pendler denne strekningen.

 

Og, for å legge til dette: Pendlerbussene opplever til tider at for mange tar bussen og blir overfulle. Ville du helt ærlig betalt høy billettpris uten å en gang få sitte? Ditt alternativ er så klart å vente 30-60 minutter før neste buss går.