Stopp tiggeforbudet!

Quoted post


Gjest

#1

2014-06-13 09:07

"Noen argumenterer for tiggeforbudet ved å hevde at tiggere egentlig er kriminelle bander. Realiteten er at de er like forskjellige som deg og meg. Politiets mulighet for å slå ned på organisert kriminalitet er akkurat like stor selv uten tiggeforbud. Vi må huske at de fleste tiggere er mennesker i sosial nød som ber oss om hjelp."

Replies


Gjest

#70 Re:

2014-06-15 10:22:37

#1: -

Det er riktig at de fleste tiggere ikke er kriminelle,men de trenger ikke å tigge,fordi i hjemlandet finnes det hjelp å

få,som f.eks. gratis skole og helsestell for alle under 18 år,men alle må være reg. med ID kort om de kan få disse tilbudene

i Romania som jeg kjenner godt igjennom mitt arbeid med nødhjelp i over 24 år.

Blir det tiggeforbud vil sikkert mange reise hjem og benytte seg av tilbudene Romania tilbyr dem.

Gunnar Torgersen

Oslo

 

Arild Tony Lyngstadås

#83 Re:

2014-06-15 23:01:00

#1: -

Jeg sier JA til et nasjonalt tiggeforbud!
Det er en skam og uverdig at fattige mennesker er tvunget til å måtte tigge etter penger til mat på gata i Norge. De må hjelpes på andre måter til å kunne leve et verdig liv.
Denne uken skal Stortinget behandle Regjeringens og Sp`s tiggeforbudforslag, som innebærer at de vil la kommunene innføre kommunale tiggeforbud fra 1. juli i år. Regjeringen har også lovt at de vil ha er nasjonalt tiggeforbud fra 2015.
Det er bra at forslaget innebærer at man vil innføre målrettede sosiale tiltak for å hjelpe tiggerne. Dette er et bra forslag for å kunne bekjempe organisert kriminalitet. Det er og bra at man vil bruke EØS midler rettet mot de landene i Øst Europa hvor de de aller fleste tiggerne kommer fra.

Anna

#129 Re:

2014-09-30 09:15:16

#1: -