Foreldreaksjonen: La lærerne være lærere!

Quoted post


Gjest

#45

2014-01-22 08:14

¨Det er fantastisk å se hvor mange utrolig idelistiske og uselviske lærere vi har i Norge! Det er ingen som motsetter seg det nye forslaget til KS fordi de mister sine egne lange ferier, eller ser for seg muligheten til å kunne ta rolige uker innimellom prøveperiodene. Viljen til å fortsette som tidligere er utelukkende basert på ønsket om at foreldre skal kunne kontakte dem på kveldstid, samt det brennende engasjementet for at elevene skal få prøvene raskt tilbakelevert. Utrolig at omsorgen for elevene alene kan utløse et så brennende engasjement! (Ps. Jeg vet dere jobber mye i perioder, særlig inn mot jul og sommerferie. Men har venner som er lærere, og jeg har IKKE følelsen av at de knapt har en frikveld/helg sånn på jevne.) Og jeg har ikke noe imot at dere har lange ferier. Men man trenger da ikke gi et så helgenaktig inntrykk. Man kan heller si at jeg synes jobben er så slitsom så jeg er glad jeg har en lang ferie å se fram til. Dette er jo det viktigste her. Ikke bekymringen for at man ikke er tilgjengelig på kveldstid osv. Det er veldig mange arb.takere som er tilgjengelige på kveldstid, selv med normal arb.uke. Man avspaserer da ikke for å ta etpar telefoner utenom arb.tid. Dette virker bare dumt og mot sin hensikt. Kall en spade for en spade.

Replies

Emblemsgutta

#52 Re:

2014-01-22 09:48:05

#45: -

Meget gode poenger her!