HVALSTAD-AKSJONEN 2013

Quoted post

Åpne for godhet

#1 Hva er et egnet sted?

2013-04-23 13:49

Til Hvalstadaksjonen.
Flott at det er et nabolagsengasjement som vil ta vare på sine nære.
Jeg har et spørsmål om hva dere mener er et egnet sted for botrening? Hvor ønsker dere at dette skal plasseres? Vi kan velge å vise våre barn at vi vil gi de utstøtte fra samfunnet en sjanse.
"Ingen" vil ha dem i sin nærhet. Aksjonen lykkes først når fokus på hvilke kriterier som legges til grunn for egnet plassering legges til grunn.

Replies

Per Olaf Torkildsen

#2 Re: Hva er et egnet sted?

2013-04-23 15:19:08

#1: Åpne for godhet - Hva er et egnet sted?

Dette er jeg veldig enig i. Det passer ingen steder. Hvis vi slår en sirkel på 500 m fra alle skoler og barnehager i dette landet, er det ikke så mange områder igjen. I alle fall ikke i tettbygde strøk. Og hvorfor disse 500 m? Er det mindre problemer 1000 m fra og mye mer 250 m fra? Undersøkelser gjort i forbindelse med asylmottaket på Tanum viste at det var mindre kriminalitet i nærheten av det enn rundt en blokk i Bærum (hvor som helst i Bærum). I tillegg inneholder oppropet en rekke feilaktige eller i alle fall tvilsomme påstander om straffedømte og asylsøkere. Greit at man er opptatt av bomiljø og bekymret for sine håpefulle. Jeg er bekymret for andre ting rundt min 14-år gamle sønn.