ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter


Gjest

/ #13

2015-01-23 07:07

Som ung ufør føler jeg at jeg er tilsidesatt i samfunnet. En verdig lønn slik at unge uføre kan klare seg alene burde vært et minstekrav i Norge. En ung ufør inntekt er langt under gjennomsnitts inntekt i norge, slik burde det ikke være. Matpriser, drivstoffpriser, strømpriser etc.. alt øker, men uføretrygden står "på stedet hvil" (på tross av den nye ordningen) Burde ikke uføre oppleve at deres trygd økes i lik grad som andre arbeidstagere? (man velger tross alt ikke å bli syk) Å miste 15-20 000 kr fordi en ny ordning skal innføres er uhørt.(mitt trekk i lønn)  Hvilke friske arbeidende mennesker ville godtatt at arbeidsgiver trakk dem så mye i lønn??
At hjelp som bostøtte, fratrekk i skatt barnetilegg etc blir fjernet fordi inntekt såkalt går opp er uhørt. Noe Må gjøres for de svakest i samfunnet.. de som er for syke til å kjempe selv. Godt de uføres landsforbunn tar tak i denne saken.. La ikke de svakeste i samfunnet lide mer enn det de gjør- hverdagen som syk er et helvete for alt for mange, og dårlig økonomi gjør det ikke noe bedre. (for.. skal en velge å kjøpe helsekost/tabletter- apotekvarer for å klare hverdagen litt bedre eller skal en velge å ikke fryse? Et umulig valg når smertene herjer i kroppen eller når en vet det finnes middler som gjør hverdagen bitte litt bedre- forskjellen kan bestå i å være sengeliggende, eller å fungere sånn "nogenlunde" i hverdagen)