Nei til bro i indre Oslofjord www.broneitakk.no

NEI TIL BRO NORD FOR DRØBAK

/ #55 Teknisk ukeblad har slettet alle kommentarer til artikler vedr. bro over Oslofjorden

2014-12-17 23:57

TEKNISK UKEBLAD, TU.no, har hatt flere artikler om bro over Oslofjorden, med nokså få motforestillinger. De har alle vært etterfulgt av kommentarfelt med mange kommentarer, mange mot bro, spesielt nord for Drøbak.

NÅ ER ALLE KOMMENTARFELTENE FJERNET!

Foruroligende at man ikke ønsker saken belyst fra alle sider.

Alle som kan, må skrive innlegg til aviser, magasiner, i kommentarfelt for å belyse hvilke konsekvensene en bro nord for Drøbak vil føre til på kort og lang sikt og samtidig opplyse om at "ulykkestunnelen i Drøbak" har færrest ulykker av de strekninger det er naturlig å sammenlikne seg med. 8 ulykker på 213 mill. kjørte km, mange færre enn for de andre strekningene, se kommentar nr. 40 av TG.

 

Budskapet må ut slik at alle får vite at en tunnel er mye bedre enn en bro (info hentet fra KVU) fordi:

                           TUNNEL                       BRO NORD FOR DRØBAK

1. Kostnader:       6 milliarder       vs.       Minst 13 milliarder (uten gang og sykkelvei og uten tog)

2. Ferdigstilt:       2019/20           vs.       2026 tidligst

3. Miljø:               Sparer miljø       vs.      Rasere indre Oslofjord som friluftsområde for 1,2 millioner      

                                                               ved å etablere motorvei tvers over fjorden.

4. Prosjekt          Tunnel etablert   vs.       Ny motorvei må lages i tillegg til bro

                           trenger bare

                           nytt løp.

 5. Planer            Klare                  vs.      Må prosjekteres fra bunnen av, ikke noe er gjort

                           Drøbaktunnel,

                           fase II

Nytt løp i Drøbaktunnelen fører til at rømningsvei og fremkommelighet er sikret med to løp.

Dagens problemer med Drøbaktunnelen faller dermed bort- dette må frem i forhold til tunnelmotstanderne. Dette må gjentas og gjentas og kan ikke sies for ofte.

SAMFUNNSØKONOMISK OG MILJØMESSIG ER DET FORKASTELIG Å IKKE GJENBRUKE DRØBAKTUNNELEN

JA TIL NYTT LØP I DRØBAKTUNNELEN.

SI NEI TIL BRO NORD FOR DRØBAK