Nei til foreslåtte endringer i barnehageloven!

Mads

/ #12 Re: Re: Lest høringsnotatet?

2014-11-30 19:32

#9: Caroline - Re: Lest høringsnotatet? 

 Avsnittet du refererer til retter seg spesifikt inn (siste avsnitt s.31) henviser spesifikt til registerering av "barns utviklignav språk". Dette er en lovpålagt oppgave og jeg vil anta at det her også finnes et dokumentasjonskrav ovenfor gjeldende myndighet. Man kan generelt påpeke at det vil være nødvendig å kunne registrere (f.eks. notere i en bok) hvordan man oppfatter barnet for å kunne gi tilbakemelding til foreldrene i forbindelse med foreldresamtaler f.eks.. Dersom man skal være nødt til å innhente samtykke for enhver  vil dette kunne gå ut over utførelsen av de lovpålagte oppgavene.

Angående metodevalg så burde det ikke være noe problem å forstå at dette må ligge hos den med juridisk ansvar. Dvs at dersomden enkelte pedagog fritt skulle kunne valgt metode måtte denne også vært juridisk ansvarlig for dette. Tror ikke jeg ville hatt det slik hvertfall.

Jeg har selv 4 år på høyskole men har fremdeles en sjef som forlanger at jeg rapporterer hva jeg gjør og utfører mine arbeidsoppgaver etter de retninglinjer som gjelder og ikke på en selvvalg måte.