MØREAKSEN utenom MOLDE

KEN

/ #20 Alle alternativ må vurdres,hvorfor gjøre det dyrt

2014-07-10 08:05

Det gamle Sekkenfast må jo være et godt alternativ å ta med i debatten. I og med at målet er ny fergefri forbindelse Spjelkavika - Krifast. De midlene som må brukes til å bygge ny veg Spjelkavika - tunnellinnslag Møreaksen kan brukes til oppgradering av vegen Spjelkavika - kryssningspunkt Sekkenfast - Åndalsnes. ( Tresfjordbrua er jo på gang).

Da slipper vi unna med en avansert fjordkryssing og en enklere mot Nersjestranda, vegen kan legges vest for Røvika.

Misund/Aukra kan knyttes opp mot Havneset.

Langfjorbrua kan vi glemme. Ferga Sølsnes - Åfarnes er backup ved stenging.

Veien utenom Hjelset ( Lønset - Roalset ) er jo ferdig prosjektert nord for bebyggelse.

Her får vi benyttet dagens E 39 sør og nord for fjorden med et krysningspunkt uansett om trafikken kommer indre eller ytre.

Resultatet er at trafikken vil gå utenom så å si all tett bebyggelse ( unntatt Sjøholdt).

Da kan vi glemme 4-feltsproblematikken øst og vest for Molde. Alt vi står igjen med er å løse rushproblematikken i byen

Dette må vel være noe å tenke på, reietida vil øke litt til Ålesund