Nei til fjordkrysning via Jeløy

Toby

/ #22 Bru vs. tunnel

2014-03-07 17:20

Jeg vet ikke hva som er riktig. Det virker som tunnelløsningen ville være det beste, kanskje med åpning og forbindelse med E-6 i Dilling-området. På den annen side så har jeg ikke vært imponert over hva jeg har lest om norske tunneler; det virker som det er altfor mye problemer med dem.
Jeløy må unngås, i hvert fall. Tenk om Tronvikveien-Helgerødgata ble firefelts - og sist jeg var i Moss var de fortsatt ikke forkjørsveier...uff! Jeg vet ikke hva den beste løsningen er. Veivesenet har en vanskelig oppgave her. Kanskje det beste ville være å utvide fergetrafikken, kanskje med hurtigferger, med fergeleie litt sør for både Horten og Moss. På den måten kunne en få trafikken vekk fra Moss og samtidig ha en forholdsvis god forbindelse til E-6. Det ville mulligens være billigere enn å bygge bro eller bore under fjorden.
Til de som snakker om klimagassutslipper... trafikk vil dere ha uansett, og den vil bare øke, det er bare slik det er. Men nå er det jo normalt for nordmenn å være mot fremgang...