Leve
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Leve-oppropet.
|
Gjest |
#12016-09-09 20:30Det er viktig å få selvmordsforebygging på politisk agenda. Åpenhet om psykiske problemer og selvmordsproblematikk er viktig.^ |
|
| |
|
Gjest |
#22016-09-21 14:59Ut fra egne erfaringer og ikke minst etter uttalelser fra avd.leder Kvamsdal fra a-hus kom med på NRK Dagsrevyen, søndag 28 aug-16 . Er det ihvertfall klart at psykiatrien i dette landet ikke har "null visjon" og ikke er interessert i å få det. Har i 3 år kjempet for at noen tar ansvar innen psykiatrien, men møter kun ansvarsfraskrivelse overalt hos helse- og tilsynsmyndigheter . |
|
| |
|
Gjest |
#32016-09-21 15:54Vi har mistet et barn i sin beste voksne alder og i gode og velfungerende familieforhold i selvmord. Savnet hos oss og hans egen familie vil alltid være der. |
|
| |
|
Gjest |
#42016-09-21 16:32Støtter dette oppropet 100%! Det er uhyggelig hvordan antall selvmord øker fra år til år, og ungdom er i mer og mer flertall. Jeg har opplevd selvmord i min nærmeste familie, og har selv i noen år på 80-tallet vært plaget av sterke selvmordstanker, og har gjort dem om i handling noen ganger, men heldigvis blitt funnet i tide. |
|
| |
|
Gjest |
#52016-09-21 18:03Kjente nokon som har gjort det <3 og familie til fleire som har gjort det <3 |
|
| |
|
Gjest |
#62016-09-21 18:31Støtter LEVE Hordalands opprop fullt ut! Ikke bare som en henstilling til bystyret i Bergen om å innføre en null-visjon, men også med anmodning om at en slik visjon må innføres på nasjonalt nivå. |
|
| |
|
Gjest |
#72016-09-21 21:11Har mistet vår datter som tok sitt eget liv |
|
| |
|
Gjest |
#82016-09-22 06:54Eg signerte fordi eg har opplevd sjølvmord i nær familie og har dermed erfart for ei grusom sorg dette medfører.Ei sorg som lammar ein fullstendig. Det verste er at det ikkje er krisehjelp i alle kommunar, mi søster vart oppringt av psykiatriteamet ein månad etter dette skjedde. Fastlegen tok ikkje kontakt, for han ville ikkje trengja seg på..Oppropet er viktig. Vårt samfunn treng meir kunnskap om sjølvmord, på alle nivå. Meir openheit og kunnskap er viktig. |
|
| |
|
Gjest |
#92016-09-22 18:01Jeg har mistet en sønn i selvmord i 2012 |
|
| |
|
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille.
Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme?
Andre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Handling nå! Stortingets vedtak om rehabiliteringstilbud må ikke forkastes.
4 419 signaturer
4 419 Signeringer / 30 dager
29 May 2026
Stengning av Kongsveien. Et vedtak uten legitimitet
2 243 signaturer
1 548 Signeringer / 30 dager
25 Apr 2026
NEI til flytting av lindrende enhet på Blindheim Omsorgssenter
1 192 signaturer
1 192 Signeringer / 30 dager
20 May 2026
Nei til nedleggelse av ultralydutdanningen for jordmødre
4 708 signaturer
760 Signeringer / 30 dager
9 May 2026
Vi ønsker Storevatnet på Sandviksfjellet tilbake
730 signaturer
603 Signeringer / 30 dager
29 Apr 2026
Bevar Kaldhussæterreindalen – si nei til Fetegga pumpestasjon!
221 signaturer
221 Signeringer / 30 dager
7 Jun 2026
Nei til Heiane Sør Næringsområde(Stord)! Bevar regnskogen!
179 signaturer
179 Signeringer / 30 dager
26 May 2026
Nei til obligatoriske Pridemarkeringer i barnehage og skole
7 237 signaturer
175 Signeringer / 30 dager
9 May 2025
Opprop.net
Vi tilbyr gratis hosting av nett-opprop. Lag et profesjonelt opprop ved å benytte vår kraftige løsning. Våre opprop nevnes i media hver dag, så å lage et opprop er en bra måte å få oppmerksomhet i offentligheten og hos beslutningstakere.