JA til åpne barnehager i Bergen

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra JA til åpne barnehager i Bergen-oppropet.


Gjest

#1

2014-04-09 08:04

Åpne barnehager er et tilbud som gir enorm personlig og sosial avkastning for de som bruker dem! Og dette høster lokalsamfunnet godt av i etterkant på mange ulike vis! Disse barnehagene er åpne for alle og samler nybakte foreldre fra mange ulike bakgrunner på ETT BRETT! Et puste hull, et sted innflyttere kan dra for å bli kjent med andre eller bare være uforpliktende sammen med andre. Det er useriøs og uklok familiepolitikk å vurdere nedleggelse av Åpne Barnehager, det viser mangel på vidsyn så vel som fremsynthet. Bergen har mange, mange barn som trenger dette tilbudet. Og ja, jeg benyttet det selv med jevne mellomrom, vet hva det er :)

Gjest

#2

2014-04-09 13:37

Åpne barnehager er et bra tilbud. La det bestå som det er i dag

Gjest

#3

2014-04-09 18:46

De åpne barnehagene er et unikt og fleksibelt tilbud. Mine barn bor i England og har vært lange perioder på besøk i Bergen, og det har vært fantastisk å ha dette tilbudet. Det har støttet deres integrering og deres norske identitet, og jeg er sikker på at dette er tilfelle med svært mange som ikke har en "a4-oppvekst" og av en eller annen grunn ikke har vanlig barnehageplass enten for en periode eller i det hele tatt. Hvis det fjernes rammer det mange på måter som er vanskelig å måle.

Gjest

#4

2014-04-09 20:07

La åpne barnehager bestå!

Gjest

#5

2014-04-09 21:55

Åpne barnehager gir foreldre og barn et godt, pedagogisk og nettverksbyggende sted å være. Dette er en arena for foreldre og barn fra MANGE ulike kulturer. Barna sosialiseres og får en enklere overgang til vanlig barnehage. Foreldre blir tryggere før de overleverer barna i vanlig barnehage. Dette er en gave til vanlige barnehager.

Gjest

#6

2014-04-10 11:52

Dette er et bra tilbud for våre små som ikke har fått barnehageplass eller som skal i barnehage! At bystyret kutter ned på støtten er helt uvirkelig!

Gjest

#7

2014-04-10 13:11

Et forslag er jo å betale litt for hver gang man er der.Babysang f.eks er jo 10kroner pr person i åsane kirke. Så med en foreldre blir jo 20 kroner.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-04-10 14:13



Gjest

#9

2014-04-10 14:22

Det er synd at byrådet vurderer å kutte ned på støtten til åpne barnehager. Det er et fantastisk
tilbud for de små som ikke går i barnehage av ulike årsaker. Der får de muligheten til å sosialisere seg og treffe andre barn. Ja til åpne barnehager.

Gjest

#10

2014-04-10 18:41

La de åpne barnehagene få fortsette det
Fantastiske tilbudet de har!!
Betyr så utrolig mye for så veldig mange!!

Gjest

#11

2014-04-11 07:50

Jeg har hatt barna mine med meg i åpen barnehage til ungene var tre. Det er noe av det kjekkeste jeg har gjort. Der hadde vi en fast rutine og en innholdsrik dag. Faglig kompetente styrere som er kreativ og har utdanning. Jobber der på tross av at de er underbetalt. For de står på for bgh. Det er et veldig bra sted for å innkluderes i samfunnet. VI blir kjent med mange nasjonaliteter fra forskjellige kulturer. Barna mine elsket å komme dit. De teknet. Utforsket. Fikk jobbet med forskjellige materialer. Og de lagde masse kunst. Som mor hadde jeg mye mindre stress og mye god samvittighet den tiden. Blir et stor tap for alle småbarns familier. Om kommunen blir knipen åå pengesekken

Gjest

#12

2014-04-11 16:44

De åpne barnehagene er et glimrende tiltak på flere måter. 1) Foreldre som syns en 1-åring som ikke kan snakke og kanskje ikke gå, er for ung til å gå i vanlig barnehage. Barna blir sosialisert samtidig som de har sin forelder med som den trygge omsorgspersonen de trenger.
2) Et glimrende møtested for nyinnflyttere, deriblant også fremmedspråklige mødre. Her kommer de i jevnlig kontakt med norske foreldre og norske forskolelærere.Derved får nettopp mødrene viktig kunnskap om norske regler og norsk barneoppdragelse. God form for integrering.
Hilsen Ingelin M Hoff Larsen

Gjest

#13

2014-04-13 19:29

Dette er et tilbudt som ikke må taes vekk!! Er med på å gjøre dagen til en bedre rutinert og innholdsrik dag:)

Mvh Marita Hansen


Gjest

#14

2014-04-16 12:00

Åpen barnehage er en redning og gave til barna og foreldrene!
Et helt unikt FANTASTISK tilbud som jeg er dypt takknmig for.
Jeg har så mange fordeler som jeg kunne ramset opp i her!
La barnhagen fortsette den er særdeles VIKTIG!!!
Vi trenger den.
Gjest

#15

2014-04-22 11:08

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten Åpen Barnehage. Jeg ville hatt problemer med å komme gjennom dagene. Helt avgjørende er det. La dem få leve!!!!!!!!!!!!

Gjest

#16

2014-04-22 12:20

Dette er et tiltak som bare blir mer og mer populært i Åsane..

Gjest

#17

2014-04-22 14:06

Vi trenger åpen barnehage i Arna (Kyrkjelydshuset)
morT4

#18

2014-04-22 18:26

Jeg er så takknemlig for vår åpne barnehage her i Åsane. Her har både jeg og barna mine fått venner for livet! De åpne barnehagene er livsviktige mtp valgfrihet også. Ikke alle som er med på tidsklemme-rotte-reset...

Gjest

#19

2014-04-22 21:50

Vi trenger åpner BH i Bergen.

Gjest

#20

2014-05-14 07:35

Hei

Det er viktig at jeg skriver til deg! Viktig for jeg representerer tusenvis av foreldre og barn som benytter seg av Åpen Barnehage.
Kan garantere deg at uansett av hvem du måtte spørre av oss ville vi sagt; det er en redning…. ja hva skulle vi gjort uten?
Barnehagene har hjulpet og støttet meg og min sønn så inderlig, ja for å si det rett ut en Gudegave fra himmelen.
Så godt at de første gangene jeg var der begynte mine tårer trille i takknemlighet.

Mitt barn, ja utallige, hundreds av barn får lære om verden med foreldrenes støtte og assistanse. Sosialiseringens kunst og livets mange fasetter.
Vi som foreldre får støtte, veiledning og en fantastisk sosial base. Fra å være alene med barna til nå å kjenne mangen familier og deres barn; ja nå er vi en storfamilie.
Livet kommer jo ikke med bruksnvisning, og når disse vidunderne kommer til verden møter vi så mye. At livet enrer seg, til å elske så inderlig at en vil gjøre alt, ja alt det beste for disse skatter. De er livet. De er våres hjerter.
Ja da trenger vi støtte, for dette er ikke bare bare der vi springer rundt og møter hverdagen.
Har du prøvd å være med en toåring en uke hjemme eller i sankassen med rein til alle tider? Om du har tar du nokk poenget om ikke du har prøvd så kan jeg si deg en ting; Dere hadde gått på veggene. Vi trenger detr sosiale!
Barna trenger oss, de trenger trygghet og er avhengige av foreldrene til å bygger musklatur. En forberedes på livets mangfoldige sider. Å sette dem ut i barnehage rett fra stuen og sankasse fra de er 8 mnd -1 år er motstridenede for hva de trenger.
Traumene og stress, sorg og frykt vil stå i kø!
En solid indre base hvor man lærer å stå i seg selv og derfra møte livet vil være et fantastisk utgangspunkt for å oppnå våres beste potensiale. Foreldrene er de viktigste her. Vi trenger et felleskap for å støtte hverandre. Vi trenger Åpen Barnehage og deres assistanse. Vi trenger det!

Åpen barnehage er en velsignele! Ta deg en tur ned og erfar selv hvor godt det er. Møt oss. Alle de vakre foreldre som er samlet i et unikt fellesskap.
Tenk at et slikt tilbud finnes! Hva skulle vi ha gjort uten?

Hør våres hjerter du kjære deg, du som er der som en støttespiller for viktige saker.

Disse barna vil utvikle et solid indre, trygghet og tilitt hvor de kan utvikle seg til å bli vakre oppegående resursfulle borgere.
Mennesker som spiller på sine egne resurser, som står i seg selv og kan lede samfunnet i en riktig og solid retning!
La oss være sammen oss familier. La oss gi av det beste barna vi kan.
Ikke la barna bli kastet fortidlig inn i barnehager hvor de ulykkelig vil lete etter foreldrenes omsorg.
La de lære det sosiale på en vidunderlig måte slik at de er klare til den lange rekke av barnehager, skoler studier og jobb.

Hør oss. Vi trenger din støtte. Vi trenger deg!
Gi oss din sterke stemme.

La oss blomster:)

Takk.

Tusen takk.

Mvh en mor som er velsignet med en sønn, mitt hjerte.
Jeg elsker nå livet.
Silja Helene Haaland Pettersen

Gjest

#21

2014-05-19 08:28

Ja til åpne barnehager!