Nei til stenging av det gamle digitalarkivet!

Nei til stenging av det gamle digitalarkivet! / Kunngjøringer / Opprop til riksarkivaren / Kommentarer


Gjest

#1

2013-12-30 09:28

Jeg bruker dette daglig når jeg registrer Sølvskatten 1816, som en ekstra kontroll for tyding av gårdsnavn. Det nye søkesystemet gir ikke samme mulighet for å sortere alfabetisk.

Gjest

#2

2013-12-30 11:00

Føles helt håpløst !! Vi er mange eldre mennesker som har lært oss dette gamle systemet og er fortrolig med det....så er det altså bare å starte på nytt !!! Kanskje vi ikke klarer å bli kjent med systemet, før vi vandrer over
til andre siden !!! Da vil alle timer vi har lagt ned med granskning bli til ingen nytte :-((( Får ikke fullført det vi har jobbet med :-((((

Gjest

#3

2013-12-30 11:15

Det er MYE lettere å søke i det gamle. Det nye er håpløst klønete, må nesten må vite på forhånd hva du søker etter. Hva er da vitsen?????? I det gamle kan jeg f.eks. søke på far og mor , å få opp alle ungene på rad og rekke. Hvordan får man til det i det nye?

Gjest

#4

2013-12-30 14:31

Thorbjørn H. Thorsen støtter oppropet

Gjest

#5

2013-12-30 14:48

Godt jobbet!

Gjest

#6

2013-12-31 04:03

Dette er eit så innarbeida forum for oss slektsgranskara, om dette skulle forsvinna , er mange tusen årsverk med gransking og dialog borrte for ålmenta. Ber på det djupaste at dette framleis vil vera til hjelp for oss alle med hugleik for ættegransking.