Noe må gjøres med farten i Enebakkveien - Nok er nok!


Gjest

#1

2013-12-15 12:59

Noe må gjøres!

Gjest

#2

2013-12-15 13:16

Kjempe bra!
Vidar

#3

2013-12-15 14:57

Bare å sette opp en "bomring" Rett før skolen, så antar jeg at folk velger E6, og Enebakkveien blir tryggere.
Marit

#4 NOK er virkelig NOK

2013-12-15 20:55

Ikke bare må trafikken flyttes tilbake til E6, men vi trenger bedre belysning av ALLE fotgjengerovergangene i enebakkveien. I tillegg burde det settes opp flere fotobokser på strekningen ryen - bogerud samt at det burde lages fartsdumper!!!

Senest i formiddag var det like før samboer ble overkjørt da han var midt i fotgjengerfeltet bare 100 meter opp i bakken fra der hvor det var en dødsulykke for kun 4 dager siden! Damen bak rattet rørte ikke bremsene engang! Og hennes passasjer så uanfektet ut også.

Har sett politiet kjøre mere enn normalt i enebakkveien de siste 4 dagene, men noen fartskontroll har jeg ikke sett at de har foretatt. Kunne håvet inn titusenvis av kroner og sikkert oppimot 50 førerkort om dagen. 70 bussen hadde vel stått også! De kjører i minimum 50km!

NOK ER NOK!

Gjest

#5

2013-12-16 08:08

Nok er nok! Det tar deg 1.min å signere dette! Vi vil ikke ha flere ulykker <3

Gjest

#6

2013-12-16 08:09

Steng innkjøring fra Ryenkrysset pånytt , det har det vert jort før og da var det betraktelig indre biler i Enebakkveien .

Gjest

#7

2013-12-16 08:20

Enebakkveien fra Skullerud er ikke utformet etter gjeldene regler for veiutforming. En gruppe jobbet i mange år for å bedre forholdet og å bruke Europaveien i steden for Enebakkveien. Plasseringen av bommen protesterte Abildsø Vel på da den ble etablert for å unngå mye lokal kjøring. Resultatet har vi sett i mange år.

Gjest

#8 Re: NOK er virkelig NOK

2013-12-16 09:21

#4: Marit - NOK er virkelig NOK

Väldigt bra! Håller med fullständigt! Har själv upplevt att man blir nästan påkörd på övegångstället på Enebakkveien 235, senast imorse! Otroligt att ingen har gjort ngt åt det hittils...


Gjest

#9

2013-12-16 11:39

Det er helt forferdelig det som skjer i Enebakkveien.
Folk kjører altfor fort og tar ikke hensyn.

om kveld er det for lite lys ved fotoverganger!!!!

Inger

#10 NOK er NOK

2013-12-16 12:45

Ja jeg håper at vi nå kan arbeide for en tryggere vei. Enebakkveien må bygges om slik at det blir en lite atraktiv vei å kjøre, at funksjonen blir en boligvei med prioritering av gående, syklende og buss og ikke en gjennomkjøringsvei. Det kan gjøres på mange måter, men det vil ta tid. I første omgang må alle krysningspunktene bygges om, de er i dag for lange og uoversiktlige. Etter de nye normene er de fleste fotgjengerovergangene ikke akseptable. Vi har jobbet med dette i mange år, men ikke fått gjennomslag. Men noe må gjøres. Veldig fint initiativ fra dere som har satt dette på dagsorden igjen.

Gjest

#11 Re: NOK er virkelig NOK

2013-12-16 13:17

#4: Marit - NOK er virkelig NOK

jag har sett 70 bussen köra över 100km/h många gånger i nedförsbacken mellan sandstuveien och alleen. vansinne!

Inger

#12

2013-12-16 13:56

det kjøres altfor fort og altfor mange kjører Enebakkveien. Dersom det lages mange fartsreduserende tiltak, f,eks. opphøyde 2 delte gangfelt med granittstein, ledlys mm etter Statens vegvesen sin håndbok så vil det bli mye tryggere og mindre atraktivt å kjøre der. Men bussen må vi ha.

Gjest

#13

2013-12-16 14:03

Har varslet politiet om behov for synlighet og kontroll flere ganger etter å ha observert vanvittig grisekjøring gjentatte ganger. Å krysse veien med barnevogn er en risikosport, og jeg blir ukentlig forbikjørt av andre i 40-sonen på ettermiddagene med fortau og fotgjengerfelt fulle av barn når jeg holder 40 selv. Ja til mer kontroll. Ja til fartsdumper. Ja til å kunne krysse enebakkveien med barnevogn...

Gjest

#14

2013-12-16 16:02

Må gjøre noen på Enebakkveien sette humper eller flytte trafikken ut på E6
Dorte

#15 Veldig bra initiativ!

2013-12-16 17:11

Det er med hjertet i halsen man krysser Enebakkveien ved Matkroken. Bilene kommer i rasende fart ned bakken og stopper overhodet ikke. Har sett flere nesten-ulykker. Og når man selv kjører Enebakkveien og holder hastighetsgrensen så får man ofte en tulling bak som forsøker å presse farten opp.
Helt utrolig at folk ikke skjønner at dette er en skolevei og at det bor folk rett ut i Enebakkveien. Enebakkveien burde vært stengt for gjennomtrafikk for å stoppe alle dem som skal komme seg unna køen på E6!

Gjest

#16

2013-12-16 17:47

I over 30 år har jeg kjørt Enebakkveien flere ganger hver dag. I alle disse årene har veldig mange bilister vist total respekt for fartsgrensen, ikke minst buss, varetransport og taxi. I tillegg har politiet vært stort sett fraværende med kontroller. Nå er det nok!!!
Chaine
Gjest

#17

2013-12-16 18:54

Det er ikke bare farten det må gjøres noe med. Trafikken må reduseres. Inn og utkjøring til det "nye" industriområdet på Skullerud må ledes inn og ut via Skullerud dumpa. Dette vil avhjelpe trafikken mellom Skullerud og Abildsø.Fjerning av bomstasjonen ved Abildsø vil dempe trafikken betydelig mellom Abildsøkrysset og Ryen. Politikere skjerp dere.
Rune

#18

2013-12-16 19:55

Nok er nok! Trafikken i Enebakkveien har økt veldig de senere årene. Flytting av bom slik at man ikke "straffes" med bomavgift for å kjøre på E6 til og fra Abildsø og Skullerud må våre polikere forstå er viktig. Dette sammen med gjennomkjøring forbudt eller fartsdumper og smalere vei vil gjøre susen. Hvis intet skjer nå vil jeg foreslå trafikkaksjjoner hvor vi går frem og tilbake i noen av de mest utsatte fotgjenger overgangene.

Gjest

#19

2013-12-16 20:12

Håper det gjøres noe! Vi har ingen flere å miste....

Gjest

#20

2013-12-16 20:14

Skriv under folkens...
Kashif Anwar
Gjest

#21

2013-12-16 20:16

Farten må ned på Enebakkveien! Frustrerte beboere er meget lei!

Enten så må en bomring opp, sette opp fartskamera og mer politiovervåkning.


Gjest

#22

2013-12-16 21:15

Her må noe gjøres. Det er en tragedie at slikt kan skje. Nå må det vises vilje til å gjøre noe. Vi har ingen å miste.
Fartsdumpere eller lyskryss?? Gjennomsnittsmåling av fart??

Gjest

#23

2013-12-17 03:50

Enebakkveien må innenfor bomringen ! Dette gir minst 2 gode konsekvenser: færre biler i Enebakkveien, færre biler i rundkjøringen på Ryen og bedre fremdrift på E6 i morgenrushet. Hmmm, det ble tre positive effekter, men fare for at de få som blir igjen kjører fortere. Flott lysmarkering i veien i går, det ga rom for ettertanke !

Gjest

#24

2013-12-17 14:21

Kjører hver dag fra Abildsø til Ryen i min EL-bil.dDaglig blir jeg forbikjørt selv om jeg ligger i 30km og 40km. Hvorfor er det ikke radar kontroll her?

Gjest

#25

2013-12-17 15:15

Med respekt til alle barna og voksne som bruker veien, signer dette oppropet!