BREV: Bevar Norges nordligste danselinje!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra BREV: Bevar Norges nordligste danselinje!-oppropet.

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2013-11-06 20:38



Gjest

#2

2013-11-06 21:43

Signerer med glede dette oppropet for bevaring av den eneste danselinja i Troms og Finnmark! Det er horribelt at elendig økonomisk styring i Troms fylkeskommune skal gå utover de unges muligheter til utdanning, og kunst- og kulturlivet i både landsdelen og landet forøvrig!

Gjest

#3

2013-11-06 22:59

Hei, Norge! Få øynene opp for nordområdenes ressursfelt utenfor fisk og olje! Kunsten er årene som blodet renner i, uten den har vi ingen steder å være.

Gjest

#4

2013-11-07 17:59

Please louis! Gje dokker, det gåkke å legge ned den linja.

Gjest

#5

2013-11-08 06:51


Gjest

#6

2013-11-08 08:04

Bevar linjen! At dette tilbudet går vekk vil være veldig trist for mange.

Gjest

#7

2013-11-08 09:00

Støtt dans!

Gjest

#8

2013-11-08 11:13

Som tidligere elev på det som da var Musikklinjen på Kongsbakken Videregående skole, og som profesjonell utøver innenfor Scenekunst, er jeg rystet, skuffet og forbannet over forslaget til å kutte danselinjen ved Kongsbakken V.G. skole. Dans er ett ekstremt viktig fag innenfor utøvende kunst. Jeg danset selv ballett ved The Dance Studio i sin tid, og kunne aldri ha fått jobbet på West End i London i Mamma Mia musikalen fks uten min danse utdannelse. Hadde jeg hatt muligheten da jeg gikk på videregående til å ha dans i mitt studie, ville jeg ha tatt imot med begge hender. Nord-Norge har enorme geografiske distanser. Det er helt sjokkerende at man mener ungdom helt nede i 15 års alderen skal måtte flytte hjemmefra fra Finnmark og Troms til Bodø for å få studere dans på videregående nivå. Jeg har ikke ord. Det er på tide våre politikere våkner opp, og begynner å verdsette kunst og kultur i utdanning. Vi VET med sikkerhet, at kunst og utøvende kunst er positiv for ALL læring, uavhengig av retning. All forskning innenfor utdanning viser til dette. Det er da helt uforståelig at dette forslaget om å kutte danselinjen ved Kongsbakken blir tatt på alvor. Jeg oppfordrer alle som har mulighet til å ta sterk avstand fra forslaget på alle mulige sosiale medier, og med all makt vi har til å sørge for at dette ikke skjer.
Tenk på alle de utrolige talentene vi muligens går glipp av ved å ikke gi de muligheten til å studere dans? Hvem vet hvor Norges neste store talent kommer fra innenfor dans? Viss det er Nord for Bodø er det ikke sikkert at vi noen gang får oppleve det.....
Som Gene Kelly synger i "Singin' in the Rain", "Gotta Dance!" http://youtu.be/_EVYPwBtZQc