Stop the extinction of wolves in Norway!

Stop the extinction of wolves in Norway! / Kunngjøringer / Wow 50.000 signaturer/signatures / Kommentarer

Anders J

#26

2016-10-03 10:53

Jeg syns antallet underskrifter er bra, men det kunne vært så utrolig mye flere. Oppfordrer derfor alle til å dele villt i sosiale medier, og tips kolleger og familie/vennekrets, i inn- og utland. Dette er en svært viktig sak, og jeg håper en kan strekke seg ekstra for dette. 


Gjest

#27

2016-10-03 15:09

Jeg synes det er helt utrolig at vi ikke kan ta vare på det lille villdyrlivet vi har igjen her I Norge. Vi forventer at de gjør det andre steder I verden som er mye verre stilt enn oss mht villmark og områder. Bare se på Sverige, vårt nærmeste naboland! Hvor mange ulver har de ikke der?? Men her skal vi drepe over halvparten av de få vi har....

Gjest

#28

2016-10-04 09:19

Jeg anbefaler alle å se følgende video, som finnes på you tube eller på linken:   http://www.yellowstonepark.com/wolf-reintroduction-changes-ecosystem/  

Det er en nydelig video som  viser  hvordan re-introduksjon av ulv i Yellowstone national park i USA endret hele økosystemet, - ikke bare i forhold til en økning i antall arter av planter og dyr - som patterdyr, amfibier, fugler, mm. Det førte også til endringer/forbedringer i fysiske forhold som vanntransport og erosjon.

Dette forholdet kalles en "trofisk kaskade" i vitenskapelig terminologi, og omhandler en økologisk prosess som starter på toppen av næringskjeden og påvirker alle leddene nedover i næringskjeden.  

Vi vet at alle faktorer i naturen henger sammen. Ulv er en stedegen art i våre økosystem. Å slakte ned  ulv vil ikke ha betydning kun for ulven, men for alle ledd i næringskjeden, - og dermed for balansen i våre naturlige økosystem.

Enhver som er glad i naturen eller opptatt av naturvern bør dermed være opptatt av å bevare de artene som bidrar til å opprettholde balansen og stabiliteten i naturen vår. Alle faktorer som bidrar tll stabilitet er spesielt viktige og nødvendige i en tid der vi også risikerer uante virkninger av klimaendringer. 

Spre videoen, og oppfordre venner og kjente å signere opppropet!

JA TIL ULV I NORSK NATUR - JA TIL NORSKE ØKOSYSTEM I BALANSE  


Gjest

#29

2016-10-04 17:12

Lykke til! Litt langt å dra til Oslo...Kommer det det til Bergen, så stiller jeg opp!

Gjest

#30

2016-10-09 16:25

jEG SKULLE SÅ GJERNE VŒRT DER 15.10 .
Er det noen som kjører fra Marker, Ørje den dagen . Bor på OTTEID .
Mobil 45035950
May-Harriet Seppola
Bente T. Jeffery

#31 Ulvens dag

2016-10-24 08:21

Ja, til ulv i norsk natur. Hele verden er i sjokk over fellings tillatelsen på ulven her i Norge. Ulven står på rød liste og skal derfor beskyttes ikke skytes!!!! Nå må stortinget trekke denne bevilgningen tilbake, ulv hører til i norsk natur. Ta heller bøndene som lar tusenvis av sau dø pga sykdom, fall eller andre problemer og la dem bare få halvparten så mye erstatning enn de får hos slakteren, så skal dere se at de må begynne å ta vare på sauene sine. Det er dyreplageri å la sauen gå ute hele sommeren uten tilsyn !!!! En gang i uka holder ikke!!! Nå får dere våkne politeker og ta ansvar!!!

 

 

 

 

 


Gjest

#32

2016-10-24 12:21

Ingen har rett t å lega Gud

Gjest

#33

2016-10-24 15:03

Ulven skal Eksistere og Leve.Ja. Ulven skal Ha Rettigheter som Andre Dyr. JEG ER FOR ULVEN SINE RETTIGHETER.

Gjest

#34

2016-12-12 14:38

Hello to all Wolf lovers!!!
Please support us in trying to stop the Norwegian Government from murdering the few wolves we have left.
They are such cowards that they are using and killing wolves from helicopters., and they call them selves hunters. Sorry, me and many with me, call it MURDER.
So PLEASE SIGN and SEND
Thank you.

Gjest

#35

2016-12-12 20:43

Wow so wonderful that we all wanna safe these lovely special animals. I love Wolfs from my deep heart and will do anything to keept them safe!