La barna få leirskole Sandnes Kommune

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra La barna få leirskole Sandnes Kommune-oppropet.

Anne

#26 Ja til leirskole og satsing i skolesektoren!

2016-09-23 02:40

Bra Hanne Grude Smeby å få Sandnes Kommunes prioriteringer rundt skolesektoren på dagsorden! Helt enig i at Ungene våre trenger leirskole! Jeg husker godt selv da vi lærte å sløye fisk på leirskole i Fevik i 5 klasse, verdifullt å ha med seg!

På Stangeland barneskole har de i tillegg til at de skal kutte leirskolen, blant annet kuttet sløyd og juleavslutning og ungene får kun ha svømming i et år... Kjempeflott med en kommune som også prioriterer ny stadion når de kutter i skolesektoren! Sandnes Kommune burde i tillegg til å tenke idrett og fremming av byen gjennom prestigefyllte arrangementer, også ha fokus på fremtiden og utdanningen av ungene våre.

Stangeland barneskole er den største barneskolen i Sandnes- kapasiteten er sprengt- hva med midler til å bygge ut den i en bydel med økende tilflytting av barnefamilier?
Det er på tide å engasjere politikerne våre og de som styrer i byen vår!

- A. Lærdal, klassekontakt i 3d på Stangeland Barneskole-


Gjest

#27 La elevene få beholde leirskolen

2016-10-01 11:57

Leirskole er både lærerikt og stryrker samholdet. Leirskole er med på å stryrke kvaliteten i tilbudet vi gir elevene og er en positiv opplevelse som de husker i lang tid fremover. Jeg var selv på leirskole i 6-7 klasse og jeg husker det ennå. 

Mvh

Øyvind Gjerskvål

FAU leder Porsholen skole


Gjest

#28

2016-10-07 15:49

Jeg er 43 år nå og husker ennå leirskolen vi hadde til Knaben, med overnatting ute i snøen og jeg og ei skolevenninne som opptrådte med Bobby Socks

Gjest

#29

2016-10-08 07:11

Læring, samhold og minner
Anonym

#30 Kjære ordfører

2016-10-18 12:26

#1: -  

Jeg har vært trofast AP velger i alle år og du har fått min stemme ved de to siste valgene, men jeg håper du skjønner hvorfor du neppe blir gjenvalgt ved neste valg. 20 millinoer til ny stadion, enda flere millioner til rulleskianlegg i Melshei (hvor mange er det egentlig som driver med den idretten i Sandnes?) og like mange miliner til nytt rådhus for deg (eller du kommer neppe inn i det da, siden du ikke blir gjenvalgt) og dine politikervenner. Til sammligning er det lommerusk det det koster å sende ungene på leirskole, men det betyr faktisk så mye mere. Og det som nesten er verst... du har satt sånne føringer at det blir helt umulig for foreldre å ordne med leirskole på egen hånd. Nei min stemme kan du se veldig langt etter neste gang.


Gjest

#31

2016-10-26 20:43

Fordi at alle barn bør ha rett til leirskole.