LA LOKE LEVE

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra LA LOKE LEVE-oppropet.


Gjest

#51

2016-07-21 05:46

Loke er urettferdig behandlet av retten.Det bør være folk som skjønner hundens signaler som skal sitte å dømme i retten.Det her blir ei ny Bamsesak.GRR.

Gjest

#52

2016-07-21 06:01

Dette oppropet vart signert for dyrs rettigheter må ivaretas og urettsferdigheten må ikke seire .Ønsker inderligt at Loke får leve ,vorfor skal han dø han har ikke forårsaka noens død bare forsvart seg sjøl❤️

Gjest

#53

2016-07-21 06:02

Syntes ikke det er rett ovenfor hunden og oss mennesker rundt som støtter Loke.. Når dette kommer offentlig å barn & voksne ser dette så lærer de hvordan Norge behandler dyr..Norge er IKKE ett bra land lengre vi ligner mer og mer på statene.. Og det er ikke positivt ! Då begynner vell politiet og skyte hunder som er kommet seg på rømmen og kan ikke noe for det..Alle hunder og dyr er uskyldig,det er oss mennesker sinn feil viss det skjer noe.. hunden er bare 2 år og har MYE å lære enda!

Gjest

#54

2016-07-21 06:04

Jeg synes dette er en trist sak. For alle parter involvert. Jeg synes ikke at en hendelse som som har skjedd i denne saken,rettferdiggjør at hunden anses som farlig. Hadde det vært tilfelle,er det svært mange hunder,som skulle ha måtte møte livets slutt. Jeg har selv hatt en hund som dessverre kom seg ut av gården,og fikk en kamp med en annen hund,hvor ett barn brøt inn og ble bitt. Denne hendelsen ble en kamp for oss,men heldigvis fikk vi en god dialog med den andre eieren,og barnas foreldre. Det blir som med mennesker,om en person angriper barn,dyr eller mennesker,hvorfor skal ikke dem avlives? Er vi sååå mye mere verdt som ett liv,enn dyrene? Nei,jeg mener absolutt ikke det. Og når mennsker som gjør grusomme ting mot andre,får en ny tjanse i livet,SKAL da dyr også få det. Di har følelser,tanker og livets rett dem også.

Gjest

#55

2016-07-21 06:45

Fordi at en hund skal bli avliva for at den er stor og har et større skadepotensiale enn små er totalt urettferdig .Den største feilen som er gjort her er gjort av eiger av den andre hunden.

Gjest

#56

2016-07-21 06:54

Fordi Loke fortjener å leve. Hvis han skal dømmes, skal andre hunden det og!

Gjest

#57

2016-07-21 07:05

Loke blir holdt nede med makt av rottweilerens eier, alle 3 reagerer på instinkt..... rottweilerens eier vil beskytte hunden sin, rottweileren vil beskytte eieren sin og Loke som fysisk blir holdt nede OG angrepet vil selvfølgelig forsvare seg selv...... dette er så urettferdig overfor Loke, selvforsvar og to mot en.... kan noen med hånden på hjertet si at de har en hund uten instinkter som ikke vil forsvare seg selv.... jeg ble selv bitt som barn og jeg forstod da utrolig godt at det var min feil..... hunden til naboen stakk av og jeg tok den igjen og fikk tak i halsbåndet bakfra....han ble vettskremt og beit for å komme løs.... var aldri i tvil om at det var min feil...... det er dyr og de reagerer på instinkt...... det gjør også vi når vi blir truet.

Synes bevisførsel i denne saken virker tynn og trengs det ytterligere mentaltesting av hunden så gjør det da vel....ikke bare si at det ikke er bra nok.

Håper dette går Loke sin vei ❤


Gjest

#58

2016-07-21 07:05

Jeg mener Loke må få leve. at han fikk panikk skjønner jeg veldig godt man holder ikke en hund nede på den måten. Og så slipe sin egen hund som går til angrep. skammelig

Gjest

#59

2016-07-21 07:06

Denne saken er viktig for oss hundeeiere og hunders rettsvern. Loven må endres! Loke er en hund som handlet på instinkt og forsvarte seg. Å måtte dø pga det er ikke riktig og noen må snart ta til fornuft.

Gjest

#60

2016-07-21 07:07

Hilsen Holley og macho. To såkalte "Kamphunder"

Gjest

#61

2016-07-21 07:08

Viss jeg ikke har missforstått så er altså den bitte mannen politi.. og det i samme enhet som har etterforsket saken.. det skulle i utgangspunktet gjort politiets vurderinger inhabile.. "naboene" som har ment at hunden er farlig er da altså ikke nære naboer av hunden, men den aktuelle politimann og hans hund.. naboene til Loke derimot er IKKE redd hunden.. øh... når jeg leser dette her så er det MANGE varsellamper som ringer her..vi må faktisk forbedre hundeloven og nyansere hva som kreves for at en hund skal avlives! Nå avlives hunder over en lav sko fordi politiet FØLER FOR DET!

Gjest

#62

2016-07-21 07:08

La rettferdigheten seire!

Gjest

#63

2016-07-21 07:09

Noen må ta til vettet her og la denne hunden få leve..

Gjest

#64

2016-07-21 07:24

pga den andre hundeeieren,ikke eier kustus på sin egen hund,så trenger han ikke og gi Loke skylden for noe hans egen hund gjorde. Mvh eks Stjørdaling. Heidi

Gjest

#65

2016-07-21 07:31

Gjennom facebook

Gjest

#66

2016-07-21 07:57

Etter det som kommer fram, er det helt uhørt å avlive Loke.
Hundeloven må endres!

Gjest

#67

2016-07-21 07:59

Totalt uakseptabelt å avlive en hund på dette grunnlaget

Gjest

#68

2016-07-21 08:05

Her har det blitt gjort en STOR FEIL!!! Hadde det dreid seg om en annen rase, så hadde utfallet blitt en helt annen..

Gjest

#69

2016-07-21 08:15

Er selv eier av en mix med dogo i seg, og raser ble aldri brukt som kamphunder! Dette er en kveg og vokter rase. Rasenavnets betydning er hund som vokter gård, og har ingen tilknytning til kamphunder. Hundeloven er dessverre kort og enkel, og som en hundeeier er jeg livredd for å møte mennesker som hater så mye at dekan kreve min hund død. Det er alt for lett og bare avlive med loven i hånd,,og det er rett og slett uakseptabelt. Loke skal leve, og hundeloven må endres! Ikke bare for Loke, men også for de to grand daniosene fra brummendalen og alle som har mistet sine bestevenner fordi andre mennesker finner det for godt at dyret skal dø ..,

Gjest

#70

2016-07-21 08:18

Dette er en uriktig behandling av saken, signering for en rettferdig behandling.

Gjest

#71

2016-07-21 08:24

Som de fleste hundeeiere vet er Rottweilere en hissig og heller farlig hunderase om en ikke har god kustus på dem, dette bør retten ta hensyn til aller høyeste grad! At unge hunden Loke blir angrepet av en fremmed mann og holder den i bakken med et jerngrep sier ganske mye, i tillegg biter Rottweileren halepartiet til Loke! Rettesystemet bør spør seg selv, hvilken hunderase ville ikke forsøkt å forsvart seg i en slik traumatisk situasjon!!! Jeg håper retten tar denne alvorlige saken seriøst og lar den unge hunden Loke bli frikjent.....

Gjest

#72

2016-07-21 08:40

Dette er ikke rettferdig! Er ikke det bevis nok at saken til de som vil avlive Loke ikke er holdbar når de 'lyger' om skadene til anmelder?

Hunder får null respekt av folk flest, noe jeg føler er det som utløser denne 'triggeren' til at de biter folk. En kan ikke tvinge en hund i bakken mens den er midt i et lite oppgjør med en annen hund uten å forvente at jo, kanskje blir du faktisk skadet, da hunden allerede er i en stresset situasjon hvor den ikke tenker helt over hva som skjer. Triste greier altså....


Gjest

#73

2016-07-21 08:44

Fordi hele saken stinker. Vil ha ett sikkert rettsystem for Hundene våre

Gjest

#74

2016-07-21 08:48

La Like leve!

Gjest

#75

2016-07-21 08:56

La Loke leve!! Han er et dyr med følelser! Alle kan gjøre feil mennesker som dyr men mennesker her i landet blir ikke drept fordetom!