LA LOKE LEVE

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra LA LOKE LEVE-oppropet.


Gjest

#26

2016-07-20 22:41

Det er på tide med en lovendring, det er alt for lett for ukyndige ikke-hundemennesker i rettsvesenet til å begjære hundene våre avlivet. Blir hestene begjært avlivet når de slenger oss av eller sparker oss? Nei. For da er dyr bare dyr. Blir kattene dømt til døden når de klorer oss i fillebiter? Nix.

Gjest

#27

2016-07-20 22:54

Loke är oskyldig han reagerade i självförsvar, när han blev attackerad + blev fasthållen.
Hade det vart en mindre ras som gjort samma sak, hade det nog inte blivit samma procedur

Gjest

#28

2016-07-20 22:54

Myndighetene har bommet fullstendig på lovgiving ang.hund/menneske,politi ska va utøvende makt o ikke på virke vitner i ev. saker eller komme med egne uttalelser og spekulasjoner om ev. dom,skjerpings!!!!

Dennis Nielsen,Namsos

Gjest

#29

2016-07-20 22:59

Det er så lett å bestemme at en hund skal avlives av slike ukyndige mennesker som ikke har greie på hvordan en hund er. Det er skremmende hvor mange papirfolk som signerer dokumentene helt uten videre og null kunnskap . Man skal ha respekt for dyr generelt og man nærmer seg dyr på en måte som gjør at de ikke må forsvare seg . På slike tynne grunnlag dømmes hunder til døden ,fy skam !!

Gjest

#30

2016-07-20 23:00

La loke leve! Detta søple systemet i dette landet her er helt på trynet! Har selv denne her og to til og denne blir beryktet som "kamphund". Han er blanding av staffordshire Bull terrier og rottweiler og er vår familie hund. Vi støtter dere!❤


Gjest

#31

2016-07-20 23:06

For alle dyr har rett til å leve og alle dyr fortjener en ny sjangse

Gjest

#32

2016-07-20 23:08

La Loke leve <3 En hund skal ikke bøte med døden for å ha forsvart seg selv når han følte seg utrygg eller truet. Loke handlet ut fra instinkt når han ble holdt nede av den mannen og den andre hunden gikk til angrep. Hele situasjonen kunne vært avverget om mannen hadde handlet annerledes!

Gjest

#33

2016-07-20 23:14

gi dyret en sjangse. med rette terapi blir hunden snill som ett lamm

Gjest

#34

2016-07-20 23:34

En må se på historikken til hunden og forstå at hunder er levende vesener som oss som tenker logisk på sin måte og ikke reagerer uten noen tanke bak handlingen. Jeg forstår hundens handling I saken, den følte seg truet og reagerte der etter. Hvem som helst ville følt seg truet I samme situasjon og benyttet det en har får hånd til å forsvare seg. Dette skjedde ikke uprovosert.

Gjest

#35 Re:

2016-07-20 23:37

#26: -  

 Enig. Dyr handler på sin måte I forsvars situasjoner. Vi må respektere dyrene og ikke tro vi kan herse med dem uten at de vil reagere. Får vi en reaksjon må vi se at den kom som resultat av en handling ikke fordi dyret er utilregnelig. Gi respekt og få respekt tilbake. Vi kan ikke avlive ut av frykt for det vi ikke forstår.


Gjest

#36

2016-07-20 23:50

Ingen hund, eller noe annet dyr, skal avlives for kun å reagere instinktivt for å beskytte seg selv. Redd Loke

Gjest

#37

2016-07-20 23:56

Signerte for det er viktig å finne andre løsninger enn å avlive friske dyr. Går for å øke kunnskapen ute i samfunnet om dyr , deres behov og naturlige instinkter som er helt klart kam sammenlignes med vår instinkter. Detter er tull at han skal lide for han ble angrepet og forsvarte seg. Folk som ikke ser det klart bør ikke eie hund. Syns synd i den Rotweileren som har en ufornuftig eier. Hva er nytt med at to hunder kan barke sammen ?

Gjest

#38

2016-07-21 00:10

For hundens rettfferdighetsskyld, håper Loke kan få leve videre.

Gjest

#39

2016-07-21 00:44

Håper flere signere og deler!!!

Gjest

#40

2016-07-21 00:48

Er ikke rettferdig at Loke skal bøte med livet for å ha forsvart seg på eneste måte han kunne!!! Og når anmelder ikke kan fremlegge bevis på skader hos Rottweileren ect så er det bare renspikket tull..! Og hvorfor i himmelens navn skal han omplaseres?? Ennå mer tullball, ingen hund som har det bra hos sin eier skal tas vekk der i fra, det gjør jo ikke situasjonen bedre en plass.. Stå på for han..

Gjest

#41

2016-07-21 01:31

Skal ikke bli avlivet pga dyret sitt utseende. La Loke leve.


Gjest

#42

2016-07-21 01:39

Jeg signerte dette oppropet fordi jeg ønsker rettferdighet for alle uskyldige, mennesker som dyr. Loke er uskyldig dømt til døden. La Loke leve!!! Vi i Norge driver ikke med dødsstraff. Vi kan heller ikke ta livet av uskyldige hunder. Loke ønsker å leve. Han er tre år. Hvorfor må han dø, når han kan bli rehabilitert, tidligere eier går med på at han får ny eier, og han er testet for aggressiv atferd, og beviste at han ikke finnes aggressiv? Vi kan ikke drive med systematisk utryddelse av store hunderaser. Vi kan ikke skylde på frykt for store hunder, for å rettferdiggjøre drap på fullstendig friske hunder. En hund som er et familiemedlem, og som er høyt elsket av sine. Loke kan leve mange lykkelige og harmoniske hundeår. Hvorfor skal han ikke få det? La Loke leve!!! La rettferdigheten seire, og gi oss troen på at rettssystemet i Norge er rettferdig og til å stole på.


Gjest

#43

2016-07-21 03:01

Fordi jeg ser ikke at Loke er farlig for omgivelsene,men jeg ser et levende vesen som prøvde å forsvare seg selv som alle levende vesener ville ha gjort både mennesker å dyr.

Gjest

#44

2016-07-21 03:10

Fordi det her er begge eiere (Lokes eier og rotweilerens eier), som bør hardt bøtelegges. Loke selv, har ikke gjort noe galt. Han har kun reagert som enhver hund i samme situasjon, ville gjort.

Gjest

#45

2016-07-21 03:20

Loke har rett til å leve... Å skremme både hund og andre dyr gir ofte reaksjoner som ikke er slik dyret egentlig er. Loke har ingen historikk og atferd som viser at han er en farlig hund. Skjerp dere Norges lov-holdere!!! Dette er rett og slett bare for feil!!!


Gjest

#46

2016-07-21 03:24

Kjenner hunden rimelig bra dreiv å lufta min franske mastif sammen med loke de blei perlevenner å lekte veldig godt sammen uten agresivitet bare kos . Sef så det å hørtes kaskje litt røft ut da to store hunder har det gøy men de var bare så på å leke. Å avlive Loke synes jeg sier endel om inkompetansen til de som har tatt avgjørelsen da jeg observerte Loke ofte å hans dragning til andre hannhunder var i mine øyne en kraftig nysjerrighet å ikke sinne å han viste gode sider ved ukjente ting å var ikke agresiv i forbindelse våre møter . Men klart å få ferdig trena hund i fanget som en må bare lære å kjenne er da ikke noe grunnlag som hundekjenner he he denne saken lukter ille noen vil noen ille her å har bestemt seg å når saklig vurdering ifra hunde kjennere motsier sånne som bare må ha rett så blir det slik som dette . Kanskje aktoratet må se litt på logikken her å gå litt inn i sine egne rekker.

Gjest

#47

2016-07-21 04:05

Skriver under av forskjellige årsaker, har god erfaring med den type hund. Og de er snille som dagen er lang visst de ikke føler seg presset.

Gjest

#48

2016-07-21 05:02

Fordi jeg har fulgt med på denne saken fra begynnelsen av,å slik jeg og mange andre ser det,så er ikke dette en rettferdig dom.Jeg mener det at Loke er forhåndsdømt,at all dokumentasjon og vitneforklaringer ikke blir tatt hensyn til.Det er alt for enkelt å avlive en hund i Norge i dag,loven må endres fordi den ikke fungerer overhode slik den skal.Snille,gode hunder som Loke blir dømt til døden pga av den,mens de miljøene som bruker ulovlige hunderaser fremdeles har de,skult i papirer som lovlige raser.Endring må til,start med å la Loke få leve resten av livet hos sin familie eller hos noen andre som vil elske denne flotte gutten ❤

Gjest

#49

2016-07-21 05:22

Mener at hunden bør testes på nytt, og eventuelt vurderes om kan omplasseres ved behov for dette.

Gjest

#50

2016-07-21 05:43

Jeg krever en gjennomgang og fornying av hundeloven, nåværende lov gir tydeligvis ikke hundene noe som helst rettsvern!! Det er helt ufattelig hvor lett livet til en hund bare kan tas fra hen!