Aksjon mot køprising i Bergen

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Aksjon mot køprising i Bergen-oppropet.


Gjest

#26

2016-02-01 20:07

Det blir så urettferdig for de som ikke har noe alternativ.

Gjest

#27

2016-02-01 20:49

Fordi det er nok utgifter som går rett i statskassen fra før!

Gjest

#28

2016-02-01 22:01

Fordi det er en sak verdt å kjempe for!!!

Gjest

#29

2016-02-01 22:16

Køprisingen er noe av det mest idiotiske som finnes! De fleste som kjører gjennom sentrum eller til sentrum er avhengig av bil i hværdagen for og levere unger i barnehage og skoler! Noe som er veldig vanskelig og få til med det kolketivet systemet i denne byen

Gjest

#30

2016-02-01 22:53

En feig måte å innhente penger fra familier og arbeidere på. Som vi ikke har nok å betale. Ikke tilbys det bedre kollektivtransport for å minske bilkjøring, men gir oss samtidig dårlige busstilbud og økt pris på billett. Det er rett og slett forkastelig og feigt.

Gjest

#31

2016-02-01 23:27

Fordi man bare trer avgifter nedover hodene på folk, uten å gi folk et reelt alternativ. Hvis det er sosialistisk dette såkalt spleiselaget: hvorfor tar/straffer man da bare en gruppe??!
Skjønner at det er for å bedre luftkvaliteten, men når de ser at dette ikke fungerer så vil de bare øke avgiften, ikke fjerne den som de sier hvis det ikke virker!! Mark my words

Gjest

#32

2016-02-02 01:03

Hvor går de ekstra pengene bomringen tar inn?

Gjest

#33

2016-02-02 07:06

Nok er nok. Skal de gjøre noe med køene så må de først tilrettelegge veier og kollektivt å prisene. Å ikke straffe. Ta fra de som har vedtatt dette bilen i en mnd å la de ta bussen selv. Så skal de få merke hvordan det går utover fritid å arbeidstid.å lommebok

Gjest

#34

2016-02-02 07:45

Signert for de at køprising er helt idiotisk..noen må kjøre i rushtiden for og få tiden til og gå opp og ha normalt familie liv...ikke som politikere kommer seint og går tidlig eller fleksitid. .

Gjest

#35

2016-02-02 08:05

Dette er enda ett "tiltak" som rammer de som har minst. Hva med å først bygge ut kollektiv transporten, forbud mot vedfyring i og rundt sentrum og få fart på utbyggingen av bybanen?

Gjest

#36

2016-02-02 08:18

Som eier av firma, og flere biler på veien betyr dette en betydelig merkostnad for bedriften. Skal vi unngå dette, må vi informere kundene våre at vi bare kan arbeidet mellom kl 09.00-14.00!!!!! Det sier seg selv at det ikke er holdbart......som om det ikke er utfordrende nok fra før.......

Gjest

#37

2016-02-02 08:37

Fordi dette ikke er løsningen på den luftforurensing som er i Bergen. Bilistene selv sier at de kommer til å kjøre på tross av denne prisen og da bruker kun kommunen dette til å tjene inn penger.
I tillegg er det fra 1.februar slik at alle Skyss sine billettpriser er blitt hevet! Hvor er logikken i dette om det er slik at man ønsker at flere bilister skal bruke kollektiv trafikken.

Senk prisen på buss om dette rushtrafikk-tiltaket skal fortsette!

Gjest

#38

2016-02-02 08:41

Dette med køprising er helt hull I hodet og rammer veldig skeivt... Vet hvem jeg ikke skal stemme på ved neste valg...

Gjest

#39

2016-02-02 09:04

Her er et bare å engasjere seg og signer prompte!

Gjest

#40

2016-02-02 09:12

Jeg er mot alle avgifter på energi og fremkomstmidler, de hindrer effektivitet og begrenser verdiskapning, dessuten er det de med dårligst råd som rammes hardest, de som ikke har annet valg enn å komme seg på jobb i arbeidstiden

Gjest

#41

2016-02-02 09:14

Fordi det ikke har noe for seg i det hele tatt, dét kjører like mange biler inn til sentrum uansett ! Folk kan ikke slutte i jobb for å prøve å få bukt med "giftlokket" som Bergen faktisk har slitt med allerede lenge før bilene kom !

Gjest

#42

2016-02-02 12:00

Tullete med rushavgift

Gjest

#43

2016-02-02 14:31

Køprisingen går ut over barnefamilier som må levere og hente i barnehage og skole.

Gjest

#44

2016-02-02 15:12

Fordi jeg er mot økning av bompenger

Gjest

#45

2016-02-02 15:20

Jeg er lei av at vi som faktisk gidder å jobbe og er så syndig at vi jobber innenfor bomringen må svi. Jeg forstår ikke hvorfor alt skal økes samtidig som kjøregodtgjørelse reduseres. Det er alltid folk som MÅ kjøre, så kan de ikke se på andre løsninger enn å straffe de som er enklest å straffe? Samma faen for svevestøvet om det kjører 8000 biler eller 4000 biler gjennom på 1 t - det blir blåst opp uansett.

Gjest

#46

2016-02-02 15:51

Jeg syns det er helt uakseptabelt og et svik til oss bilister !!!Det må heller bli lagt broer på eller noe på Danmarksplass slik at kø unngås og biler kan kjøre fort igjennom.!!

Gjest

#47

2016-02-02 16:34

Er fullstendig i mot bompenger og bomringer uansett hvilket formål eller alibi de har, ingen av disse formålene vi har fått presentert hittil holder mål likevel, ikke bidrar bompenger til mindre køer, mindre forurensning eller redusert behov for veibygging, ikke er bompenger på noens om helst fornuftig måte når det gjelder finansiering av samferdselsløsninger, rettferdige kan de aldri bli, hverken i selve innkrevingen eller plassering av bomstasjonene.

Så ja jeg er i mot bompenger.

Gjest

#48

2016-02-02 18:01

Fordi folk har et liv, en jobb de skal nå, barn som må leveres/ hentes i barnehage og på SFO. Og det er bla disse som blir straffet ! Denne køprisingen er latterlig og politikerne skulle skamme seg.

Gjest

#49

2016-02-02 18:21

I utgangspunktet er jeg enig at vi sammen må dra lasset for å bedre luften i byen vår, og redusere utslippene bl.a. bilene våre står for. Men jeg forstår ikke at samme dag de innfører køprising, samme dag øker takstene på kollektivreiser???
"Pisk og pisk" er lite forståelig, men "Pisk og gullerot" derimot.

Gjest

#50

2016-02-02 18:50

Har INGEN tro på køprising vil forbedre luftkvaliteten i Bergen by! Bilistene er kreative og finner andre måter å kjøre på utenom rushtiden, vinningen går opp i spinningen! Blir ikke bedre luftkvalitet da, det er lett å forstå! Vedfyring fra husene i Bergen by forurenser 23 ganger MER en biltrafikken, her ligger problemet som politikerne må løse! Ikke send regningen til diesel bil eiere!