Aksjon mot køprising i Bergen
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
og køprising bør kanskje koste litt mer enn vanlig takst, men 45kr er kanskje i overkant...? !!!
Vi får starte et helt nytt politiskparti, «Med hjerte for Bergen»
Det er på høy tid at de som skal styre byen vår har sitt hjerte i Bergen.
Vi må få vekk alle politikere som ikke har interesse for Bergen som en by som vil vokse og ivareta sentrum.
Vi har prøvd å busse på jobb, og det tar minimum 1,5 timer hver vei fra bergen vest til sørås.
Det er ikke et reelt alternativ for alle å ta bussen. Denne avgiften rammer skjevt, og man rammer spesielt vanlige arbeidsfolk.
Re:
Fylket viser jo virkelig sin sanne side når de øker prisen på kollektivtransport med 2.5% samme dag som køprising starter
Jeg er pensjonist og kan stort sett selv regulere når jeg må kjøre eller ikke. Men jeg er imot det jeg kaller politisk dobbelmoral. På den ene siden ønsker man at flest mulig skal betale mest mulig i bompenger slik at det blir nok penger til bl.a å bygge ut en bybane som ikke er myntet på bilister. Da hadde man valgt et " park and ride" opplegg. Samtidig gir man inntrykk av å ville redusere biltrafikken. Forurensingen skyldes for en stor del helt andre kilder enn bilismen. Men man velger å legge skylden på privatbiler og yrkesbiler i stedet for å gjøre noe med den virkelige forurensingen. Hadde man virkelig vært opptatt av miljøet, hadde man senket kollektivprisene i den samme perioden man har rushtidsavgift . Da hadde tiltaket i det minste hatt en troverdighet.
Skammelig!!! Spesielt i disse nedgangstider!
| This discussion has been closed. |