Underskriftskampanje for et trivelig sentrum, Innbygda i Trysil.

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Vi ber om folkeavstemning!

2024-02-27 13:08:44

Folket har skrevet utallige høringsinnspill, gått i fakkeltog og samlet inn over 1100 underskrifter, for å be om maks 3 etasjer, saltak og nybygg i tilpasset byggeskikk i Trysil sentrum.

På tross av dette har posisjonen med Ap, H og Frp valgt å gå i motsatt retning. Nå foreslår de enda høyere og bredere bygninger enn det som er beskrevet i den sentrumsplanen som ble lagt frem i 2023. I tillegg ønsker ordfører Norges høyeste trehus velkommen til sentrum.

Sist høst var det valg. Det ble ikke da lagt frem noen utviklinsplaner for sentrum, som det vi ser nå. Velgerne stemte i god tro. Sentrumsplanen var ferdig behandlet og var ute på høring. Kommunedirektøren ga sin innstilling. Opposisjonen ga sitt forslag. Derimot var det stillhet fra posisjon, inntil timer før forslaget skulle stemmes gjennom.

Debatten raser og det har blitt uttalt fra flere av politikerne i posisjon at de representerer folket, at det er dette innbygerne i Trysil ønsker. Dette er vi uenig i og vi ber derfor om en folkeavstemning. En folkeavstemning vil sikre demokratiet som vårt samfunn er tuftet på og at de stemmeberretigede i Trysil vil kunne få sin mening i saken.

Krav om en folkeavstemning vedrørende Sentrumsplanen for Trysil sentrum vil bli oversendt kommunen i dag.

Bianca Wessel

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.