Støtt FNs atomvåpenforbud, Namsos kommune!

ICAN inviterer norske byer og lokalsamfunn til å markere sin støtte til FNs atomvåpenforbud. Dette er en god mulighet for Namsos til å bidra i kampen mot atomvåpen!  FN-traktaten som forbyr atomvåpen ble vedtatt av et stort flertall av FNs medlemsland i juli 2017. Nobelkomiteen har anerkjent atomvåpenforbudet som «et viktig, kanskje avgjørende, skritt på veien mot en atomvåpenfri verden».
Norge har så langt valgt å gå imot FN-flertallet og stå utenfor denne viktige, globale avtalen. Med «ICAN Cities Appeal» kan  til å Namsos bidra til å øke presset på nasjonale myndigheter til å bli del av forbudstraktaten.
I Norge har allerede 18 byer og kommuner, deriblant Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø blitt med – og vi håper at Namsos følger etter.
Namsos kommune må skrive under på ICAN Cities Appeal!

William Matteus Fonn (ICAN Norge v/ Namsos KrFU)    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg William Matteus Fonn (ICAN Norge v/ Namsos KrFU) fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.